![]() |
Wie is er nu eigenlijk allemaal bang voor prikken op dit forum
beetje 'n hart_onder_de_ riem_steek pol dus
naar aanleiding van het hoe kom ik van mijn prikkenangst af topic owja misschien dat mensen nog leuke/ handige tips weten ik zal er zelf ook 'n paar neerzetten |
Zou nou niet zeggen: joepie weer een prik! Voelt niet prettig en het liefst haalde ik ze nooit meer. Hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor prik het is. Heb zelf ervaring met nogal dikke naalden :s En dan zou ik wel het liefst hard weglopen, hihi.
|
TIP1:
ontspan je, hoe meer je ontspant hoe minder je ervan voelt. vooral bij spuiten die in een spier gezet worden. TIP2: voor de medici en aanverwanten. beetje alcohol op de arm en daarover laten blazen als je gaat prikken doet echt wonderen. |
Ik ben wel heel nerveus en ik heb liever geen geprik in mijn lijf (kom zeg, prikken doet pijn, dat doet niemand voor z'n lol). Maar ik ben er absoluut niet bang voor. Ik vind het gewoon vervelend.
|
Citaat:
Ik ben zelf niet bang van prikken maar echt blij ben ik er ook niet mee |
Citaat:
je ziet wel precies wat er gebeurt , da's soms een nadeel maar als je het verder niet eng vind is dat geen probleem ;) gewoon vragen dus doen ze wel hoor |
de verdovende creme wordt inderdaad meestal gebruikt vor kinderen, maar bij echte 'angst' doen ze het soms ook bij oudere..
en alcohol mag je bijv. weer niet gebruiken bij bloedprikken |
kriebel in mijn buik.
Tja, ik vind het niet leuk.. maar bang ben ik er ook niet echt voor. |
ben echt als de dood voor spuiten.
:eek: |
Citaat:
Dus wat dat betreft zou het niet werken. En daarbij; ik kan me herinneren dat er altijd even wordt gestreken met alcohol?! |
Citaat:
|
Citaat:
|
zou het liefst weglopen :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoewel ik niet denk dat het de prikangst weghaalt, nisschien alleen de scherpe pijn (goh, leuke woordspeling) |
ligt eraan wat voor prik: bloedprikken laat me koud, voor inentingen en verdovingen ren ik het liefst hard weg...
|
Citaat:
maar als je 'n beetja alcohol op de arm giet en je laat ze daar over blazen als je gaat prikken dan koelt het daar heel sterk af en kou en auw gaan niet samen ;) |
als ik daar nu nog bang voor zou zijn, zou het niet goed zijn :s
mijn broer moest een keer bloedprikken en toen trok hij helemaal wit weg :D |
Laat me koud.
|
Citaat:
|
Dat laat me nou echt helemaal koud, ik heb er zelfs gisteren nog eentje gehad, tegen hepatitis A en B. Je voelt er niks van.
En trouwens: ik laat me liever inenten dan dat ik een of andere vreselijke ziekte oploop. |
Krijg ik kriebel van in mijn buik.
Ik vind het wel spannend altijd, maar ik ben niet echt doodeng. Inentingen of prikjes in je vinger laat me bijna koud, maar bloedprikken vind ik toch best wel spannend. :o |
Laat me koud, ben vaak genoeg geprikt de laatste tijd en dan wordt het dus echt wel routine bij mij.
|
Krijg kriebels in mijn buik. Ik vind inentingen niet erg, verdovingen best wel en bloedprikken vind ik doodeng.
|
Laat me koud
|
Citaat:
|
Bij mij is al zo vaak bloed geprikt dat het me vrij weinig meer kan schelen.
|
ik krijg een beetje een kriebel in mn buik, maar ik ben er niet bang voor. Ik weet mezelf gewoon te vertellen dat het geen pijn doet en dat het belangrijk is.
de vorige keer deed het totaal geen pijn, dat hou ik dan maar in mn hoofd. |
Echt bloedprikken heb ik nog nooit gehad, behalve in mn vinger. Daar is niks aan.
De enige andere prikken die ik me herinner waren op de basisschool de 'cola en sinas' prik (uh ja, zo werd dat genoemd, geen idee waarvoor het was eigenlijk :bloos:), en een paar jaar geleden die spuit voor meningokokken, die bijna iedereen kreeg. Voor allebei had ik wel een klein beetje kriebel in mn buik, maar ik ben er niet bang voor, en het heeft ook nooit echt pijn gedaan ofzo. |
Nee, heb er totaal geen moeite mee. Heb het vroeger zó vaak gehad, dat ik er in feite mee ben opgegroeid. Vond het toen zelfs allemaal mega-interessant en zat er zelfs met mijn neus bovenop en allemaal vragen stellen enzo :D
En sinds een paar weken mag ik zelf spuiten en injecties zetten, en dat is helemaal geweldig om te doen ;) |
Citaat:
maar wat die cola dan is ?? :D |
Citaat:
|
Ik heb een hekel aan bloedprikken. Of liever gezegd; ik heb een
enorme hekel aan sommige prutsers die mogen bloedprikken. :) Bang ben ik niet, maar leuk is anders. |
Citaat:
als je ma 'n fles ouwe klare heeft kan je 't zelf proberen :D |
Citaat:
|
Citaat:
Maareh ik ben niet bang voor prikken, maar ik ben niet aan de drugs geraakt, om mezelf lekker te prikken...sterker nog, ik ben helemaal niet aan de dope :p |
Mijn been is ooit als dartbord gebruikt. Maar ik heb geen angst voor prikken.
|
Ik ben als de dood voor prikken :eek:
Ik val altijd flauw van die naalden :( |
nou krijg ik toch 100 keer liever een prik dan dat ik bv naar de tandarts ga brrrrrrrr :D
neej oue zls gedaan .. mag je ook op mekaar oefenen jah :p |
Laat me koud, tenzij ze in m'n gezicht moeten a la botox. Om de een of andere reden vind ik dat echt eng, maar ik ben toch niet van plan om aan de botox te gaan ;)
|
Citaat:
heb jij zoieso niet nodig met je perzikkenhuidje :p ;) :bloos: |
Citaat:
Maar over het algemeen laat het me koud.:) |
Citaat:
|
Het laat me koud tot kriebel in mijn buik..
In het algemeen heb ik er weinig last van..tot ik binnen moet bij de dokter, dan voel ik mij wel een beetje raar, maar niet om te zeggen erg zenuwachtig :) |
vind het minder eng dan vroeger (y)
|
ik, ik ben zoooo bang voor die dingen dat ik bloedlink word als ze te dicht met die dingen in de buurt komen... ik vind bloed prikken weer niet eng meer
|
Vroeger vond ik het nooit leuk, nu laat ik het vrijwillig toe. Echt, er zijn ergere dingen dan een prikje hoor.
|
Nee, eigenlijk nooit, maar sinds ik in het ziekenhuis heb gelegen al helemaal niet meer. Hoewel de een het wel beter doet dan de ander..
|
Ik vind het niet echt joepie, hangt er ook vanaf waar ik er 1 krijg. Bij plaatselijke verdovingen krijg je er vaak meerdere en dat vind ik ook minder omdat het gewoon zeer gaat doen.
Maar over het algemeen als je probeert om zoveel mogelijk te ontspannen valt het uiteindelijk wel mee. |
zon prikke boeit me echt niet, ben het inmiddels wel gewend. ik vind het eigenlijk wel interessant :cool: !
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54. |