Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Verliefd en buikpijn (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=874550)

The0 18-06-2004 10:02

Verliefd en buikpijn

Sinds een jaar ofzo heb ik een nogal irritant probleem. Elke keer als ik een meisje leuk vind vergaat binnen no-time mijn eetlust als regen voor de zon en voel ik me helemaal misselijk.

Eerder had ik dit nooit en vraag me dus ook af hoe ik hier aan kom. Heb er al vrij lang over nagedacht en heb absoluut NIET het gevoel dat het tussen mijn oren zit (nog geen fout gelopen relaties achter de rug, of misbruik op welke manier dan ook etc) dus het lijkt mij puur lichamelijk.

In psychologie magazine stond laatst dat als je verliefd wordt je hersens allemaal vrolijke stofjes gaan aanmaken die je gelukkig zouden moeten laten voelen. Zelf het ik het idee dat mijn lichaam niet zo blij zal zijn met die stofjes en maar lekker gaat protesteren ofzo..

Kennen mensen dit? Oplossingen? Alvast bedankt.

MieX 18-06-2004 10:11

Volgens mij is een zeer sterk verminderde eetlust een van de "symptomen" van verliefheid en zit het wel degelijk tussen je oren, dat je het vroeger niet had en nu wel kan misschien liggen aan het verschil in hormonen in de lichaam.

Je hersenen maken inderdaad endorfinen aan als je verliefd bent, maar het effect daarvan is bij iedereen anders

Geranium-Tulp 18-06-2004 10:41

Ik heb hetzelfde probleem :(
Als ik verliefd ben, heb ik de hele dag door buikpijn en voel ik me echt niet lekker.
Ik probeer maar zo min mogelijk verliefd te zijn , maar ja, dat werkt niet echt geloof ik.

The0 18-06-2004 10:44

Citaat:

Jetteke schreef op 18-06-2004 @ 11:41 :
Ik heb hetzelfde probleem :(
Als ik verliefd ben, heb ik de hele dag door buikpijn en voel ik me echt niet lekker.
Ik probeer maar zo min mogelijk verliefd te zijn , maar ja, dat werkt niet echt geloof ik.

Herken het ja, zo'n stom stemmetje in mij wordt altijd een klein beetje blij als ik afgewezen wordt :bloos:

Maar ja, soms gebeurd dat dus niet net als nu, dan heb je dus een vriendin en dan maar es proberen niet verliefd te zijn...

Ben dus in ieder geval niet de enige met dit probleem.

Iemand er oplossing voor? Behalve niet verliefd zijn.

EggeD 18-06-2004 15:46

Citaat:

The0 schreef op 18-06-2004 @ 11:44 :
Herken het ja, zo'n stom stemmetje in mij wordt altijd een klein beetje blij als ik afgewezen wordt :bloos:

Maar ja, soms gebeurd dat dus niet net als nu, dan heb je dus een vriendin en dan maar es proberen niet verliefd te zijn...

Ben dus in ieder geval niet de enige met dit probleem.

Iemand er oplossing voor? Behalve niet verliefd zijn.

Ach joh, dat is echt een luxeprobleem ! Als je dat niet voor de liefde over hebt.. :nono:

Dzjes 18-06-2004 18:07

Gaat het niet over na een tijd?
Des te langer je verliefd bent , dat het dan vermindert ofzo?

Nu in elk geval, ik heb ook gehoord dat het een van de symptonen is van verliefdheid, zelf gelukkig geen last van :)
Ik neem aan dat het na een tijdje wel betert?

Snuitermans 18-06-2004 18:40

Ik heb het ook wel eens gehad. Bij mij kwam het ook plots, maar zo plots als het kwam verdween het ook weer. Een mogelijke oorzaak zou onbewuste spanning kunnen zijn, althans dat was mijn conclusie.

Skilly 18-06-2004 22:08

Als je verlieft ben. Gaan je nierenschors adrenaline maken. Dit zorgt net alleen voor dat je snel kan afhandelen maar het haal je eetlust weg. Maar van dat buikpijn??? Messchien spanning ofzo dat weet ik niey :confused:

beestje 18-06-2004 22:21

als verliefdheid alleen lichamelijk zou zijn zou je je niet rot voelen nee.
maar helaas is het niet alleen maar een biochemisch proces :)

althans ik voel me altijd rot als ik verliefd ben omdat het ook een hele erge onzekerheid oproept zegmaar en spanning.

en van het constant aan 1 iemand denken vergaat de trek in eten je nou eenmaal :)

Bloedpropje 18-06-2004 22:26

weinig eetlust herken ik wel maar buikpijn niet

weet niet wat je er tegen kan doen, je moet het maar gewoon voor de liefde overhebben i guess :)

The0 19-06-2004 13:32

Citaat:

Gespleten Geest schreef op 18-06-2004 @ 23:26 :
... je moet het maar gewoon voor de liefde overhebben i guess :)
Mooie uitspraak.

Ja jullie hebben me er wel van overtuigd dat het wel wisselwerking tussen lichaam en geest zal zijn wat dit veroorzaakt. Misschien dat het gevoel ook niet echt buikpijn is, maar meer een combinatie van zenuwen en geen eetlust (dus ik eet te weinig, buik gaat raar doen..).

Bedankt!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.