![]() |
[systeem]voeding
Ik heb een vraagje.. Mijn vader moet voor zijn bedrijfje een nieuwe computer kopen.. Nou heb ik em aangeraden om een Athlon 64 te kopen (hij heeft er totaal geen verstand van).. De voeding van de kast is standaard 300 watt, nou twijfel ik enorm of dat voldoende is voor een athlon 64.. Iemand enig idee?
p.s. dingen die er in komen te zitten en stroom kosten: - 120 gig harde schijf 8mb cache - geforce fx 5200 128 mb (het hoeft namelijk absoluut geen gaming pc te worden, mijn vader wil er gewoon een hele poos mee vooruit kunnen) - dvd rom 16x - dvd +/- brander - 512 mb DDR |
check http://www.jscustompcs.com/power_supply/ en selecteer de onderdelen, ervaring leert is dat ze er nooit ver vanaf zitten...
|
thnx a lot.. nog nooit van die site gehoord :)
Er staat helaas geen Athlon 64 bij, maar ik heb het hoogste wattage van de xp gewoon genomen.. |
nice link! (y)
|
Moet gewoon kunnen volgens mij, zoveel speciaals heb je niet...
|
Citaat:
Gek dat ik nog nooit probemen heb gehad met m'n 300W |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik draai gewoon zonder enig probleem op 320watt. Die site is uhm... niet echt acuraat. :rolleyes: |
Citaat:
|
idd, hoevaak gebruik jij al je apparatuur in je pc tegelijk...
ik nooit volgens mij :) |
ik HAD een 250 watt voeding in me server zitten , volgens de site moest ik 320 hebben .... de server heeft redelijk toast gemaakt van die voeding :rolleyes: in mijn optiek dus een goede site :D
|
Citaat:
Ik denk dat ik dan toch aardig op weg ben. |
Maar stel dat je wel eens die piek haald? Dan kan je toch beter 20 euro meer uitgeven voor een betere voeding.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet alle apparaten op full-load aan hebben;en dat lukt je niet zomaar. |
Natuurlijk als die site zegt dat jij een stekere voeding nodig hebt klopt dat niet altijd.
Het is de achterliggende gedachte dat als je al problemen hebt / krijgt, dan je wel eens aan de voeding kan liggen |
Dat gaat echt wel lukken. Zet wel Cool'N'Quiet aan dan blijft je processor koeler en verbruikt hij minder stroom.
Die videokaart slurpt weinig stroom (is ook geen gaming kaart) dus dat gaat echt wel lukken met een standaard 300W ATX voeding, of je moet echt een brak merk hebben. Krijg je problemen, dan kun je een betere voeding overwegen. Maar vooralsnog zie ik daat geen reden voor. |
Citaat:
Die videokaart is idd brak.. maar zoals ik zei, mijn vader wil geen gaming bak hebben.. hij moet gewoon snel, zodat ie een paar jaar vooruit kan, dan is die videokaart in mijn ogen niet zo belangrijk.. |
Neem dan een Matrox G550 ofzoiets, als het toch alleen maar om het 2D beeld gaat..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe zo dat eigenlijk, zit daar een speciale gpu/core op? |
Citaat:
De Parhelia heeft ook wel aardige 3D kwaliteit voor af en toe een spelletje, maar is zeker niet de snelste. En vergeet niet de multi-monitor mogelijkheden (tripple head :cool: ) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
ja, waar wordt de pc eigenlijk voor gebruikt straks?
|
administratief werk idd.. maar mss wil ie er ook nog een tekenprogramma op hebben.. hij start nml. een klussenbedrijf op..
Dat tekenprogramma kwam ik vandaag ook net achter.. (hij wil er nu ook wel 1024 MB DDR PC3200 in hebben) |
overigens zit ik op een 250Watt met een 3000+ en dat draait goed.
config: - socket 754 3000+ AMD64 - SL-B9A-FGR with nVIDIA nForce3 250 Gb - 1024MB 400Mhz ddr-ram - Maxtor 120GB IDE 8mb cache - dvd brander nec 1300 +/- - Iomega zip drive - Gigabit 10/100/1000 NIC - 3com 10/100 NIC - Ati Radeon 9700 Pro - 250 Watt voeding - 8-Channel C-Media Audio - 2 x IEEE1394 Ports - 8 x USB 2.0/1.1 Ports. (4 integrated, 4 via optional cables) - nVIDIA nForce3 250 Gb. RAID system (RAID0, 1, 0+1) |
Citaat:
|
Citaat:
Dat soort dingen is meestal te veel werk. |
Citaat:
Die ZIP drive heeft hij dat echt nodig of werkt hij nog met ZIPdrives. Zwaar verouderd medium, dan kun je beter een geheugencard reader erin zetten als hij geen ZIP schijfjes gebruikt. Ik zou sowieso een zwaardere voeding nemen want lang niet iedere 250 watt voldoet. Als je daadwerkelijk dit systeem wilt gaan bestellen, geef je me adres, dan wil ik 'm graag ruilen voor mijn Elcheapo Duron 1600 met 256mb ram, Geforce 4MX en 20gb hdd, kun je ook prima mee Excel'len :cool: |
Ik ga wss een 350 watt gebruiken voor een
Amd 64 3000+ mobo 1 gig geheugen 20 gig hdd radeon 9800 pro en de overige shit red ik het daarmee ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32. |