![]() |
Eeuwig
Weer een vel beschreven met verdriet
en weer een boom omgezaagd en te niet en weer mijn hart vertrokken van pijn en weer tranen op mijn kussen van satijn. Eeuwige neerslag van vingers uit de lucht en eeuwige reizen en vertrekken op de vlucht en eeuwige dromen overdag en in het hol en eeuwige dagen zo leeg en bordenvol. Nachtenlange zorgen zonder einde of begin en nachtenlange uren die ik beleef zonder zin en nachtenlange gebeden voor affectie van die lul en nachtelange wensen voor geluk en flauwekul. Levenslange wanhoop in de dagen van mijn bestaan en levenslange wensen om te zijn hier ver vandaan en levenslange levens ooit uit het niets geboren en levenslange dood na een leven lang verloren. |
(y)
Heel, heel erg mooi! Alleen.. waar gaat het nou over? Liefde toch? Maar volgens mij klopt het ritme af en toe niet helemaal. Maar wel heel mooi! |
mooi gedicht ja, al vind ik de herhaling die steeds hetzelfde is wat minder. Had je best wat meer mee kunnen spelen.
|
Citaat:
|
Het gedicht gaat over de eeuwige sleur en wanhoop en die herhaling versterkt dat juist. Ik ben het daarom eens met MUBA.
|
Ik heb trouwens geen echte fouten in het ritme kunnen ontdekken... welke bedoel je dan MUBA?
|
Citaat:
|
ja maar waar dan :)
|
Ik vind dit echt mooi!
Kan niet goed zeggen waarom. Het leest gewoon lekker en ik vind het mooi zoals je meerdere betekenissen geeft aan een woord. Heb hiervan genoten, dank je wel! |
graag gedaan :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06. |