![]() |
Kinderlijke fantasie
Kom binnen en neem plaats
laat mijn woorden je verdrinken Zoals je zo graag naar me luistert Tot het eind waar het begint Blijf zitten en blijf zwijgzaam Wend je ogen nimmer af Doe je mond een stukje open als je door mijn woorden wordt bemind Laat je leiden door de zinnen Door 't volume en de toon Waag het niet te knipperen Durf te luisteren als een kind |
goed gedicht man! ritme, woordenkeus, enz, enz is alles is goed, ik heb er bijna niks op aan te merken, alleen een klein dingetje:"Laat je leiden door de spelling " als je praat dan let je toch meestal niet op de spelling, je kan toch niet horen hoe je iets speld (t, d of dt ??) ?
maarja, tis maar een detail, goed gedicht |
Je hebt gelijk:) Ik heb er zinnen van gemaakt, vind ik persoonlijk ook mooier(y)
|
Ik word geleefd
Klevend aan mij zit mijn kind Levend van mij ben jij kind Zorgeloos en onbezonnen Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen? |
Draai me in de rondte
in lange halen om je heen Til me hoog op En laat me leunen op je been Laat mij vergeten En me doordringen van ons tweeën Laat me verlangen En genieten van jouw ideeën |
Het pakje ligt op tafel
Onaangebroken Na knagen aan nagels Opgestoken Het dringt binnen Smeulend Het vreet zich een weg Beulend Stop toch. Hm. En dat terwijl ik rook:D Vond het wel ironisch, compleet niet mooi, maar ik zat met die enkele woorden in mijn hoofd. |
Frustratie
De inkt druipt van mijn pen terwijl de laatste woorden zich vormen Verzonken in gedachten dwaal ik weg tussen de letters Onoplettend starend naar het plafond Maak ik een prachtgedicht Zodra ik op mijn blad kijk Zijn de vlekken heel gericht |
Herinner mij zoals ik jou
Plaats mij op een voetstuk Aanbid me tot mijn laatste dag Dompel me in een gouden bad En herinner je mijn gezag Zet me op een plek centraal Verkondig aan ieder mijn naam Poets me ieder jaar weer op Tot ik een dag na jou zal vergaan |
Citaat:
|
Citaat:
NB. holy shit, heb je al deze gedichten zelf gemaakt ??? dan heb je het druk gehad :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
holy shit, je heb al 9 gedichte binne 1 dag, heb je ze allemaal op gespaard ofzo ??? je kan beter elke dag 1 of 2 er op zette, dan krijg je meer aandacht want nu hebbe ze geen zin op ze allemaal langs te kijke en nu heb je 5 gedichte in 1 thread dus dat schiet ook nie op. maar leuke gedichte, zitte hele goede bij en een paar minder goede. als je nouw nog veel meer er bij zet word ik echt knetter :eek: :eek: :p
|
Citaat:
|
Volume
Zittend in de bus naar huis Heb ik last van niemand Met mijn discman op volume tien Meetikkend met mijn voeten Bellen blazend van mijn kauwgum Zie ik mensen buiten die mij niet zien Schuddend met mijn hoofd Laat ik me door het ritme leiden Gedachten houden het voor gezien Mijn mond begint de tekst te zingen Schrik wakker als een oude dame zegt: Mag het wat zachter misschien? |
Citaat:
ik had er eerst 3 op een dag geschreven maar kheb nu geen insperatie meer :( :( toch maar ff proberen |
Citaat:
Citaat:
En waarom inhoudloos? Er is niet snel een gedicht inhoudloos. Het gaat vaak altijd wel ergens over. Als het klopt waar ik denk dat het over gaat, vind ik het vol inhoud; de 1e zin en de 1e strofe zetten mij mooi aan het denken. Wel zou er misschien wat dieper op ingegaan kunnen worden. Aan de andere kant belicht het, het misschien dan weer te veel. Ik vind die laatste strofe trouwens jammer; te expliciet en niet bijzonder; in tegenstelling tot de vorige strofe. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23. |