![]() |
[IE browser] Hoe krijg ik dit weg?
Op de algemene computer in ons gezin (ik heb mijn eigen computer) zit waarschijnlijk een soort virusje of een soort spyware. In de browser (Internet Explorer) is er namelijk sinds een aantal maanden iets wat niet klopt.
De startpagina is nu altijd een bepaalde site met reclame, en ook al verander je de startpagina handmatig bij Internet-opties, na een uurtje of een dag komt die reclame-site steeds weer terug. Ik en mijn ouders hebben alles al geprobeerd, maar die site komt steeds maar weer terug, als onkruid. Verder is er nu sinds een paar dagen een ongewilde balk in de browser; hij zit steeds bovenin, is blauwgekleurd en heeft de naam 'list sixth.' Ook al haal je deze uit het beeld en vergrendel je de taakbalken, ook deze komt weer terug zodra je de browser afsluit en weer opent. Af en toe verschijnt ook onderaan de browser een blauwe balk van dezelfde makelij. Dit is allemaal natuurlijk heel irritant voor mijn ouders, en ik zou graag willen weten hoe ik dit kan verwijderen. Ik heb al spyware-verwijderende programma's zoals Ad-aware 6.0 geprobeerd, maar het helpt allemaal niet. Ik zou het fijn vinden als jullie me een paar tips zouden kunnen geven. Alvast heel erg bedankt, Severus |
Hmm lastig. Spyware is niet zomaar te verwijderen, vreet zich echt in windows. Spybot al geprobeerd?
En gebruik in het vervolg Mozilla als browser www.mozilla.org Dan heb je geen last meer van spyware, en ook minder last van pop ups. |
|
Citaat:
Citaat:
Maar de meeste mensen durven niet over te switchen :( I.e blijft een standaard :mad: Slotje! En zie een post (met een hijackthis log) in het centrale topic van je, hartelijk tegemoet Severus. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29. |