Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Low poly 3d Coca Cola Truck (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=875542)

pietervdb 19-06-2004 12:27

Low poly 3d Coca Cola Truck
 
Hallo ik wou jullie mijn modeltje laten zien
Dit is een low poly Truck gemaakt door mij.
Eerst was het gewoon een truck zonder textures toen bedacht ik me dat het ook wel leuk zou zijn als ik er een Coca Cola texture over heen gooi.

Alle textures kon ik zo opzoeken via Google plaatjes zoeken.
Rete handig. Intypen nummerbord en je hebt er een. : )

http://members.home.nl/penpvdbs/phot...ced%5b1%5d.jpg

Geen extra detail en een gewone boxmodel. Maar is het toch nog een beetje gelukt?

Havock 19-06-2004 13:43

idd wel erg low-poly.

en ditch die terreinbanden :p

duivelaartje 19-06-2004 14:34

Beetje hoekerig... En aparte banden voor een vrachtwagen (truck). :p
En een te groot nummerbord ivm de rest van het model.

Peperkorrel 19-06-2004 15:28

Citaat:

idd wel erg low-poly.
De verhoudingen kloppen ook niet. En er is ook niet echt sprake van integratie met de achtergrond. Probeer aan goede belichting en schaduwen te werken.
Textures zijn ook niet goed. Glas en metaal moet glimmen, en roest moet er echt 'op' zitten (suggereer relief d.m.v. bump-mapping). Ik zou me eerst meer verdiepen in de mogelijkheden qua textures/shaders. Veel kijken naar de 'professionals' op diverse 3d-forums.

Havock 19-06-2004 21:28

mjah, maar als dit iemands' eerste echte keer is met modellen is het nog best ok, maar idd meer met detail werken.

Bevel is key.

pietervdb 19-06-2004 22:45

Citaat:

Havock schreef op 19-06-2004 @ 22:28 :
mjah, maar als dit iemands' eerste echte keer is met modellen is het nog best ok, maar idd meer met detail werken.

Bevel is key.

En zo is het maar net! Deze model was gemaakt in Milkshape 3d een low poly 3d studio. En nee het heeft geen environment bumpmapping of shaders. Gewoon een model met toegevoegde textures.

Havock 20-06-2004 14:37

Citaat:

pietervdb schreef op 19-06-2004 @ 23:45 :
En zo is het maar net! Deze model was gemaakt in Milkshape 3d een low poly 3d studio. En nee het heeft geen environment bumpmapping of shaders. Gewoon een model met toegevoegde textures.
mjah, maar je moet veel "Bevel"gebruiken, oftwel, de hoeken wat afronden, zodat het niet meer zo scherp lijkt, wielen zou ik wel wat groter maken.

niet bang zijn voor meer poly's,

Unsterblich 20-06-2004 21:49

Mja. Uh. Hmm. Schattig? :D

Nee, maar goed, het is wel leuk gedaan op zich, alleen is 't wel akelig basic nog. Een blokkenwagen, het is niet echt een geheel. Ik zou ook iets meer doen met schaduw, zéker op de ondergrond, want nu zweeft dat ding.

Jeroen 20-06-2004 22:18

Natuurtalentje.

Carl Johnson 21-06-2004 08:42

crappy

Kwaxor 21-06-2004 10:54

dat is dus echt niet low poly, alleen die letters 'coca cola' zijn al vet hoog

Unsterblich 21-06-2004 12:43

Citaat:

Kwaxor schreef op 21-06-2004 @ 11:54 :
dat is dus echt niet low poly, alleen die letters 'coca cola' zijn al vet hoog
:D

Jammer dat de overige 5 in de rest van de scene zitten :)

N00dles 21-06-2004 17:42

Citaat:

Kwaxor schreef op 21-06-2004 @ 11:54 :
dat is dus echt niet low poly, alleen die letters 'coca cola' zijn al vet hoog
:D


Overigens, grappig als eerste poging, maar technisch gezien stelt het niks voor, nee.

parazonium 21-06-2004 18:51

man dat ding is te lelijk, d'r is niets coca cola achtigs aan. Zelfs voor een eerste poging is het niet mooi (n)

Unsterblich 21-06-2004 21:04

Nu weet ik het :D Het lijkt wel zo'n model uit die FPS van Davilex: Amsterdoom. Haha. Te grappig lelijk was dat spel, en het lijkt sprekend :)

pietervdb 21-06-2004 21:13

Citaat:

Unsterblich schreef op 21-06-2004 @ 22:04 :
Nu weet ik het :D Het lijkt wel zo'n model uit die FPS van Davilex: Amsterdoom. Haha. Te grappig lelijk was dat spel, en het lijkt sprekend :)
Jow je brengt me op een idee :) ik ga amsterdoom 2 maken :cool: hahah

Droyd 21-06-2004 22:02

idd dacht ik ook aan :) Geript uit een 1996 game van een wannebe programmeur :D

Nu ja, ik vind het niet echt mooi.

Unsterblich 21-06-2004 22:19

Citaat:

pietervdb schreef op 21-06-2004 @ 22:13 :
Jow je brengt me op een idee :) ik ga amsterdoom 2 maken :cool: hahah
Ja. Nee. Dat wou ik niet echt aansporen ofzo.

Chilli Dude 22-06-2004 13:30

ik zou wat meer polygonen gebruiken zodat het allemaal wat rodner word...

dark_poetry 23-06-2004 12:28

leuk model :cool: alleen een beetje jammer dat je er coca cola opzet.

Orion16 23-06-2004 15:10

Citaat:

Unsterblich schreef op 21-06-2004 @ 22:04 :
Nu weet ik het :D Het lijkt wel zo'n model uit die FPS van Davilex: Amsterdoom. Haha. Te grappig lelijk was dat spel, en het lijkt sprekend :)
amsterdoom :cool:

ShootingStar 30-06-2004 13:57

vond die spongebob een stuk geslaagder als ik eerlijk moet zijn..

Skyrise 01-07-2004 22:56

ga zo door (long way to go, though.. doorgaan)

ch ii l 04-07-2004 11:59

in de eerste twee letters van het nummerbord van een vrachtwagen zit altijd of een B of een D en soms beiden.

Thought you might want to know.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.