![]() |
Moi Gedichten
Ik ben nieuw hier, en wil graag een reactie krijgen op mijn gedicht. Ik heb er al heel veel gemaakt, en daarom wil ik weten wat jullie ervan vinden.
Een Slotje Een slotje op je mond Een kusje op je ogen Een hand op je wang Om je tranen te drogen Vergeten door je leven Verlaten door geluk Gegrepen door het kwade Alles gaat nu stuk Ik kan je niet meer helpen Heb je niet meer in de hand Ik wil me graag verschuilen En in een hoekje lopen huilen Als je kwaad ben Zijn je ogen zo hard Liefje laat me helpen Kom hier mijn lieve schat. Een kusje op je ogen Twee tranen op je mond Wil je dat ik vergeet Dat je ooit bestond? Een hand door je haren De wind in je gezicht Als je mij nu kust Raad wie er voor je zwicht? Je vrienden zijn niet goed Ze zorgen niet voor jou Als je bij ze blijft Weet wel dat ik van je hou.... |
gaat wel, eigenlijk vind ik er niets aan.
er zit te veel herhaling in, die is storend. Daarmee zeg je te weinig met dit gedicht. je hoeft trouwens geen poll ervan te maken, je kan mensen ook gewoon vragen wat ze ervan vinden. |
Oke,
Nog eentje Deze is echt gebeurt, bij iemand die ik ken. Klein. Voor Jou Grote vrouw van buiten. Klein meisje Van binnen. Wat wil je nou precies? Ik weet het ook niet meer. Wat is nou je doel? Hetzelfde als de vorige keer? Wil je aandacht? Dat kan je krijgen. Wil je liefde? Ik geef je meer. Waarom snijden? Als maar door. Waarom snijden? Tegen pijn? Is het om jezelf te straffen? Van vroeger, je verleden tijd Is het om pijn te verdrijven? Meid, later heb je spijt. Grote vrouw Van buiten Klein meisje Van binnen. Wees niet zo angstig Wees blij met je leven. Je hebt nog zoveel te bieden. Zoveel om te geven. Je snijd Diep in je huid Bij elke litteken Een stuk verdriet eruit. Je snijd, Dieper in je armen. Bij elke snee, Een litteken in je hart. Grote vrouw Van buiten Klein, bang meisje Van binnen. Stop nou met het snijden Ga door met het leven. Ik weet dat het verleden hard is. Maar je kan nog zoveel geven. Vergeet je verleden Ga door met het heden. Geef niet op, En ga door. Ga niet terug in de tijd, Vertel me al jouw gevoelens. Ik raak je langzaam kwijt. Grote vrouw Van buiten. Bang, klein meisje Van binnen. Snijden, Dieper en dieper. Snijden, Harder en harder. Elke litteken op je huid, Is weer een stukje Pijn eruit. Vecht tegen de drang, om door te snijden. Vecht tegen de drang, Nog langer te lijden. Laat je leven, Begeleiden. Door speciale mensen, Die je kunnen helpen. Ga je leven, Willen leven. Meid je hebt nog zoveel Om te geven. Laat je helpen, Niet voor even. En als het moet Je hele leven. |
man, deze is echt te lang, als ik dat zie heb ik al niet een zin om het te lezen.
Klein. Voor Jou Grote vrouw van buiten. herhaling van deze strofe is ok. Klein meisje Van binnen. Wat wil je nou precies? Ik weet het ook niet meer. Wat is nou je doel? Hetzelfde als de vorige keer? Wil je aandacht? Dat kan je krijgen. Wil je liefde? Ik geef je meer. Waarom snijden? Als maar door. Waarom snijden? Tegen pijn? herhaling van vragen wordt vervelend. Is het om jezelf te straffen? Van vroeger, je verleden tijd Is het om pijn te verdrijven? Meid, later heb je spijt. Grote vrouw Van buiten Klein meisje Van binnen. Wees niet zo angstig Wees blij met je leven. Je hebt nog zoveel te bieden. Zoveel om te geven. Je snijd Diep in je huid Bij elke litteken Een stuk verdriet eruit. Je snijd, Dieper in je armen. Bij elke snee, Een litteken in je hart. Grote vrouw Van buiten Klein, bang meisje Van binnen. Stop nou met het snijden Ga door met het leven. Ik weet dat het verleden hard is. Maar je kan nog zoveel geven. Vergeet je verleden Ga door met het heden. Geef niet op, En ga door. Ga niet terug in de tijd, Vertel me al jouw gevoelens. Ik raak je langzaam kwijt. Grote vrouw Van buiten. Bang, klein meisje Van binnen. Snijden, Dieper en dieper. Snijden, Harder en harder. Elke litteken op je huid, Is weer een stukje Pijn eruit. Vecht tegen de drang, om door te snijden. Vecht tegen de drang, Nog langer te lijden. Laat je leven, Begeleiden. Door speciale mensen, Die je kunnen helpen. Ga je leven, Willen leven. Meid je hebt nog zoveel Om te geven. Laat je helpen, Niet voor even. En als het moet Je hele leven. opzich is het goed wat je ermee wil zeggen, maar het is gewoon te lang en daardoor wordt het saai en niet mooi. |
Ik hou nou eenmaal van lange gedichten :D
Jmmr dat je het saai vind, veel vonden hem juist heel mooi. oorlog doelloos staar je door het raam Kijk je naar de mensen Maar niemand ziet je staan als je nu maar wat mocht wensen. angstig kind in de oorlog Niemand die je ziet Badend in het angst Tranen vol verdriet Alles maakt je leven kapot Verjaagd je geluk Het enigste wat je nog had Maakt de oorlog allemaal stuk |
Citaat:
|
Veel mensen op andere forums.
meisje meisje heel mager wat sta je daar alleen waar zijn al je vrienden waar zijn ze heen? meisje heel verdrietig met je rode ogen starend in het duister van de donkere nacht meisje met je blonde haren en je lippen van rood wat sta jij te staren? daar heel alleen meisje in het donker waarom sta je zo alleen waar zijn je vrienden gebleven? waar zijn ze heen? laten ze jou in de steek jou daar alleen staan kan jij het leven in je eentje wel aan? |
Citaat:
al doet dit me ook aan een songtekst van marco borsato denken. ik heb er niet veel op aan te merken, opzich best leuk geprobeerd maar mn hart gaat er niet sneller van kloppen. |
Citaat:
mss heb je nu wel genoeg gedichten geplaatst. laat mensen ze vergelijken, dat kan niet als er 20 staan. [edit] en doe iets met de kritiek |
tranen
tranen vertellen wat er in je hart is tranen zeggen dat ik jou mis tranen die geven jou het teken tranen die zeggen ik wil jou in mijn leven tranen verschijnen met blijdschap en geluk met verdriet en pijn tranen die vertellen ik hou van jou jij ook van mij? Onweer in de lucht Bliksemschitten Vliegensvlug Nooit is het stil Elke keer weer donder Hou toch eens op Onweer in mijn hoofd Altijd maar weer bezig Ga nou is weg Laat me alleen In de verte Regent het zachtjes In de verte, Is mijn geluk In de verte, Is het stil Alleen moet ik de plek Weten te bereiken. |
Ik heb je gewaarschuuwd :P
|
En \: die mening van de rest telt niet.. dat is absoluut onzinnig..
neem maar aan van mij |
Citaat:
Welke rest? |
Citaat:
daar leer je juist van! |
Hahahahhahaha :P
Dat gaat niet over jullie maar over het fancy forum.. waar missygeduld eerst kwam, daar zijn de standaard reacties : mooi! super! leuk! en nee, ik ben van menning dat die er niet toe doen.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een typerende keuzemogelijkheden:
Prachtig! Mooi! Gaat wel Geen mening Waarom mag ik niet kiezen dat ik het volkomen brak vind?! |
Citaat:
|
Prachtig, mooi of het gaat wel?
je bent een woord vergeten en dat is : slecht, Ik vind je gedichten wel ok, maar misschien zijn er wel mensen die dat niet denken? |
Mensen houd er wel rekening mee dat ze pas 13 is! Ze zal nog niet veek van gedichtenstijl bij nederlands hebben gehad en voor zo'n jong meisje verwoord ze hety best mooi vind ik!
|
Ik mis de optie "slecht"
|
je hebt wel een beetje eigen dunk niet? waar is de optie 'BAGGER''?
|
duivels
vuur spuwende ogen ogen vol haat omsingeld door de woede die jij hier achterlaat.. een uithaal en jij bent weg maar jou haat jegens mij blijft hier hangen geeft het je rust nu je je zegje hebt gedaan en vertrokken bent mij achterlatend opengereten door pijn opgevreten gehate woorden zo had het niet moeten eindigen zo had het nooit mogen zijn.. Fuck, ik merk dat ik steeds meer afdaal :| |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarintegen was deze opmerking van jou natuurlijk nergens voor nodig.... |
Citaat:
En ik vind dat kleinedraak gelijk heeft. Maar wel wat cliché... |
Citaat:
|
Mensen, als jullie nu gewoon eens zeggen wat jullie mening is met opbouwende kritiek, heeft de TS daar tenminste nog wat aan :). Nu geven jullie ook wel indirect je mening, maar niet op zo'n nette manier, en daar wordt ik verdrietig van hoor :(! De TS had inderdaad meer opties in haar poll moeten verwerken, dus om nog meer gezeur te voorkomen en iedereen kans te geven te stemmen op hetgeen wat hij/zij ervan vindt pas ik hem wel even aan, als de TS daar toestemming toe geeft :).
Ontopic: Ik vind je gedichten niet zo goed, maar ook niet slecht; ik denk dat je nog een heel eind zal kunnen komen als je op deze manier doorgaat met dichten. Dingen waar je vooral op moet letten volgens mij, zijn bijv.: - het rijmschema. Niet elk gedicht hoeft een heel strak rijmschema te hebben; dit kan erg leuk zijn, maar het kan je gedicht ook erg geforceerd overlaten komen door gedwongen rijm. - de verwoording mag misschien best wat origineler en vernieuwender; op die manier is het ook leuker voor de lezer :). Gebruik eens wat meer beeldspraak, of gooi er gewoon eens iets vreemds tussendoor. Je kunt je gevoelens op een heleboel manieren verwoorden :)! |
Citaat:
|
Ehj ik vind het niet erg als je poll plaats maar vergeet uitermate kut niet ....
|
Citaat:
En maak er wat van; geef nu allemaal eens goed onderbouwde kritiek mensen (y)! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25. |