![]() |
Demonstratie: Troepen uit Irak!
Ik weet niet of er al een thread hierover is maar ik post dit toch maar..
Ik kwam bij de bibliotheek een flyertje tegen over een demonstratie die word gehouden op 26 Juni. Er staat dat hij om 13:00 uur begint bij de Dam in Amsterdam. Ik zal even de tekst op de flyer uittypen om duidelijk te maken waarom de mensen die dit regelen vinden dat we de troepen uit Irak moeten halen. - Er worden door de bezettingsmacht op grote schaal misdaden gepleegd in Irak. Het bloedbad in Fallujah en de onthullingen over martelingen in de gevangenissen laten de ware aard van de bezetting zien. De VS willen tegen elke prijs hun macht in de regio vestigen met alle gevolgen vandien. Een voortzetting van de bezetting onder VN-vlag zal hier niets aan veranderen. Daarbij heeft de onvoorwaardelijke steun van Bush aan Israel Sharon een vrijbrief gegeven om de onderdrukking van de Palestijnen verder op te voeren en door te gaan met de bouw van de apartheidsmuur. Deze oorlogspolitiek heeft geleid tot een verdere destabilisering van het Midden-Oosten en een onveiligere wereld voor ons allemaal. - De hele bezetting is gebaseerd op leugens. Er waren geen massavernietigingswapens in Irak en er is geen verband met de aanslagen van Al Qaida. De bewijsvoering was verzonnen. De duizenden doden en gevangenen, martelingen en bombardementen hebben laten zien dat deze oorlog niet over democratie of bevrijding gaat. Daarbij heeft de bezetting de voedingsbodem voor terrorisme alleen maar vergroot. - Terwijl kostbare honderden miljarden worden verspild aan deze misdadige bezetting hebben regeringsleiders tegen hun eigen bevolking gelogen. Bush, Blair en Balkenende mogen op dit punt hun verantwoordelijkheid niet ontlopen. De anti-oorlogsbeweging in Spanje heeft wat dat betreft het goede voorbeeld getoond: Aznar is weggestemd voor zijn leugens en zijn steun aan Bush. Wij willen niet dat Nederland nog langer onderdeel is van de misdaden in Irak. Daarom eisen we een einde aan de bezetting en het terugtrekken van de troepen. - Op zaterdah 26 Juni - vier dagen voor de zogenaamde machtoverdracht - begint een internationale week van actie tegen de bezetting. Op die dag gaan we ook in Nederland de straat op om onze woede en verontwaardiging te tonen. Sluit je aan bij dit initiatief: mobiliseer en demonstreer mee! Zelf weet ik niet of ik ga. Ik ben niet compleet voor het terugtrekken van de troepen in Irak, ik vind dat er na al de problemen nu wel een democratie mag komen en zo snel mogelijk. Maar ik ga misschien toch meelopen om het evenwicht van Nederland erin te houden. Ik verwacht dat met deze rechtse coalitie ze ervoor kiezen nog langer in Irak te blijven, daarom wil ik tegenwicht geven om te zorgen dat we er niet nog een jaar zijn zonder veel resultaat te boeken. Behalve dat Amerika nog meer macht in Irak en de wereld heeft verkregen. Ik weet het dus nog niet zeker. |
't Is toch al beslist dat jullie soldaten daar nog minstens 'n half jaar blijven zitten? :confused:
Lekker nuttig dus. :) |
We moeten een teken zetten :nono:
Helaas ben ik op vakantie, en helaas was ik anders nog te lui om naar amsterdam te gaan :D |
Citaat:
|
ooo dus al die mensen maar aan hun lot over laten. of beter nog amerikanen die regio laten controleren. Ik was ook tegen een Nederlandse troepenmacht in Irak maar nu we er toch zijn vind ik dat WIJ de klus moeten afmaken. Onder Nederlands gezag is het nog vrij rustig en is de bevolking nog blij. stel je voor hoe het er aan toe gaat als daar amerikanen alles gaan regelen !!!!
|
Hier hebben we een topic voor (de Agenda)...
Verder... Goede zaak (Y) |
demonstraties helpen toch niet. :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga ook demonstreren voor het in de steek laten van de Iraakse burger en het veroorzaken van totale chaos in Irak (y)
|
Ik ben het voor de verandering eens met ex-Desecrator, hoewel de chaos in Irak er nu ook al is. Ze zitten er nu, dan moeten ze zich niet ineens laf gaan terugtrekken.
|
Wie organiseren die demo? IS?
|
Citaat:
|
In het leger kan God ook goede vruchten kweken in zijn liefdesfabriek die aarde heet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De enige partijen die zich bezig hielden met het lot van de Irakese bevolking waren de SP en Groenlinks(en ze werden bijna uitgelachen). Jij bent gewoon iemand die voordeel ziet in het steunen van de VS maar te laf bent om dar toe te geven en dan maar grijpt naar dit soort onzinargumenten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar in iedergeval zwak je het nu al af. Citaat:
Ik zal maar niet gaan vragen wat je er mee bedoeld, dat zou het verpesten. |
Citaat:
|
Daar heb ik het niet over. Ik heb het over de situatie van na de goldoorlog tot het moment dat de verkiezingen van Bush begonnen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het standpunt was (en is nog steeds): wij zijn tegen een oorlog in Irak zonder instemming van de VN-veiligheidsraad en zekerheid voor de troepen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben er in ieder geval bij zaterdag. Was nog lastig om een keuze te maken, want er zijn een aantal verschillende demonstraties/manifestaties.... dilemma's, dilemma's :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En dat, beste mensen, heb ik allemaal geleerd van Miss World 2005 :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, ik ga het PvdA-standpunt voor de verlenging hier niet verdedigen, aangezien ik zelf nog niet er over eens ben of ik nu voor of tegen moet zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29. |