Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [logo] klonen schoolproject (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=875995)

Unique Clone 19-06-2004 20:24

[logo] klonen schoolproject

We hadden een project op school over klonen, mijn groep moest een poster maken en ik had de opdracht het logo te ontwerpen. Ons eindcijfer was een 6 geworden en volgens de leeraar had mijn logo ons cijfer gered omdat we ons verder nauwelijks aan de opdracht hadden gehouden.

Ik vind het logo zelf niet zo heel fantastisch maar doordat mijn leeraar zei dat het logo ons cijfer had gered wilde ik weleens weten wat de mensen op het forum van het logo vinden.

http://pic2.picturetrail.com/VOL5/20...6/57209546.jpg

Geef commentaar graag, want ik wil dit misschien in mijn vervolgstudie gaan studeren.

(het logo is tevens niet serieus bedoeld)

Captain N 19-06-2004 20:31

Ten eerste is die lens flare gruwelijk lelijk.
Daarbij is het font standaard en spreekt het niet tot de verbeelding.
Dan zijn er nog de copyright tekens die veel te groot zijn en teveel in het oog springen wat afleidend werkt.
Het plaatje is blurry en op zn zachtst uitgedrukt erg saai.

Ik vind em verre van geslaagd.

Unique Clone 19-06-2004 20:37

Citaat:

Captain N schreef op 19-06-2004 @ 21:31 :
Ten eerste is die lens flare gruwelijk lelijk.
Daarbij is het font standaard en spreekt het niet tot de verbeelding.
Dan zijn er nog de copyright tekens die veel te groot zijn en teveel in het oog springen wat afleidend werkt.
Het plaatje is blurry en op zn zachtst uitgedrukt erg saai.

Ik vind em verre van geslaagd.

over de lens: Het was de bedoeling op deze manier het ontstaan van een nieuw leven te weergeven. Ik had er een beter font opstaan,maar die was ik kwijt en toen nam ik een andere ik vind namelijk ook die C er niet uitzien maar ik kon toen ook even geen betere vinden.
De copyright tekens was oo niet mijn idee. En inderdaad ik vond het eigenlijk ook een mega saai plaatje, vandaar dat ik verbaast was dat mijn leraar het zo mooi vond, ik had het heel snel in elkaar geflanst maar blijkbaar vonden mijn groepsgenoten het een geschikt logo.
Ik ben het ook wel met je eens.

Unique Clone 19-06-2004 20:39

Hij is trouwens gemaakt met paint en dan de flare + blur met paintshop pro 7 gemaakt.

mR 19-06-2004 20:42

Het idee is leuk.
Jammer van de flair, het © teken en het lettertype.

Vice 19-06-2004 21:05

leuk logo'tje, maar maak hem gewoon in Illustrator. Daarmee kan je veel betere logo's maken, met vergroten en verkleinen blijft de logo mooi en duidelijk en het ziet er wat professioneler uit.

Unique Clone 19-06-2004 21:16

Citaat:

Vice schreef op 19-06-2004 @ 22:05 :
leuk logo'tje, maar maak hem gewoon in Illustrator. Daarmee kan je veel betere logo's maken, met vergroten en verkleinen blijft de logo mooi en duidelijk en het ziet er wat professioneler uit.
Hoe kom je aan dat programmaatje?

Vice 19-06-2004 23:41

Citaat:

muddy schreef op 19-06-2004 @ 22:16 :
Hoe kom je aan dat programmaatje?
De zelfde manier hoe je aan photoshop komt.

transfattyacid 19-06-2004 23:46

idee, mwah, uitwerking (N)

Queen Klazina Wok 20-06-2004 20:57

het idee vind ik wel ok, het moet wat simpeler. + geen lens flare, + andere font, + andere naam.. Het is wel leuk dat het nu cia is, maar de volgorde van de woorden klopt gewoon niet..

Sawna 25-06-2004 23:47

leeraar?

p-chez 26-06-2004 01:55

Overigens slaat die ® ook nergens op, als je de naam en het beeldmerk niet geregistreerd hebt. Bovendien heeft de ® in Europa geen betekenis. Hij geldt hier niet. Daar komt nog bij dat die tekens veel te groot zijn.

Verder kritiek is wel al gegeven. Font is weinig interessant, lensflare is écht not-done, en maak 't voortaan in Illustrator.

Ostard 26-06-2004 22:51

Een ® geld toch wel in europa maar alleen in de de gebruikte branche en land waar hij geregistreerd is?

of dan heb ik waarschijnlijk een onvoldoende voor mn toets

p-chez 27-06-2004 13:20

Voor zover ik weet is de ® in Europa zelf niet nodig. Misschien wordt het wel gebruikt in Europa, maar dan bij merken e.d. die ook buiten Europa actief zijn?

Maar misschien heb ik 't mis.

Sjoerd 27-06-2004 13:25

dat discolicht-achtig in de hoek zou ik niet doen als ik jou was.
En de letters zitten heel dicht op het gezichtje..

Ulfheðin 27-06-2004 15:09

Citaat:

muddy schreef op 19-06-2004 @ 21:37 :
over de lens: Het was de bedoeling op deze manier het ontstaan van een nieuw leven te weergeven. Ik had er een beter font opstaan,maar die was ik kwijt en toen nam ik een andere ik vind namelijk ook die C er niet uitzien maar ik kon toen ook even geen betere vinden.
De copyright tekens was oo niet mijn idee. En inderdaad ik vond het eigenlijk ook een mega saai plaatje, vandaar dat ik verbaast was dat mijn leraar het zo mooi vond, ik had het heel snel in elkaar geflanst maar blijkbaar vonden mijn groepsgenoten het een geschikt logo.
Ik ben het ook wel met je eens.

Gast, je bent verantwoordelijk voor jouw eigen werk, dus óók font-keus, element-keus, andermans inbreng, alles.

forensick 28-06-2004 11:11

Het idee is wel grappig (maar misschien onbewust gewoon geript van dat Large t-shirt?), alleen vind ik dat dat CIA er niet mooi in geintergreerd is.

Unique Clone 30-06-2004 18:59

Citaat:

forensick schreef op 28-06-2004 @ 12:11 :
Het idee is wel grappig (maar misschien onbewust gewoon geript van dat Large t-shirt?), alleen vind ik dat dat CIA er niet mooi in geintergreerd is.
welk large T-shirt?? Plaats een foto :). En eeh... dit was de 2e keer dat ik photoshop gebruikte dus ik ken al die functies nog niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.