Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Utopia: Age of Tranquility (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=876417)

superduck 20-06-2004 11:44

Utopia: Age of Tranquility
 
changes:

Citaat:

* Elite prices no longer rise as players grow in size

* A variable draft system has been implemented to allow differing draft speeds

* Generals have 50% draft costs during war

* Patriotism increases draft speed by +30%

* Hostile relations are limited to 1 declaration (3 declarations against you); relations have a minimum 12 hour time (instead of 36).

* Sages: Every 20 elites produce 1 science point (instead of 30); +20% rune production

* Shepherds: Food is immune to Dragons, Drought, and Vermin

* Humans: Elite cost dropped to $1000; no more 20% spell failure; Horses provide +2 Offense instead of +1

* Avians: Added 20% spell failure

* Exploration costs start a bit higher but will increase at a lower rate
Links:
de site
de guide

superduck 20-06-2004 11:48

M'n kd is naar bf gegaan. Orc/General deze keer.

Johnnie-mannuh 20-06-2004 12:25

Undead General ook @ BF

waaromniet? 20-06-2004 14:46

Interessante changes, humans zijn iig weer een redelijke optie.

Paperz 20-06-2004 16:19

Citaat:

Johnnie-mannuh schreef op 20-06-2004 @ 13:25 :
Undead General ook @ BF

superduck 20-06-2004 16:24

Ben toch maar Undead general gaan spelen.

barkrukkie 20-06-2004 19:00

Human Warrior waarschijnlijk, hoewel nog over gediscussiëerd wordt

Quintiano 20-06-2004 19:33

Citaat:

Paperz schreef op 20-06-2004 @ 17:19 :
Lullig man, zitten we wèèr niet in dezelfde wereld :D

MieX 21-06-2004 09:43

Citaat:

relations have a minimum 12 hour time (instead of 36)
Ik vraag me af wat dat voor effect gaat hebben, ik denk kingdoms met 50 warwins

Kingdom is weer terug naar WoL, volgende age zullen we wel weer naar BF gaan, zoals de afgelopen 4 ages ofzo

waaromniet? 21-06-2004 11:22

Citaat:

barkrukkie schreef op 20-06-2004 @ 20:00 :
Human Warrior waarschijnlijk, hoewel nog over gediscussiëerd wordt
Dat denk ik ook, of Human/War Hero, of Human/Rogue.

barkrukkie 21-06-2004 12:10

Citaat:

waaromniet? schreef op 21-06-2004 @ 12:22 :
Dat denk ik ook, of Human/War Hero, of Human/Rogue.
War Hero kan goed uitpakken...

draft 80%, full specs army...

waaromniet? 21-06-2004 12:41

Citaat:

barkrukkie schreef op 21-06-2004 @ 13:10 :
War Hero kan goed uitpakken...

draft 80%, full specs army...

Precies... hoewel de strat van backstab op utopiatemple weer uiterst onrealistisch is...

barkrukkie 22-06-2004 14:14

Citaat:

waaromniet? schreef op 21-06-2004 @ 13:41 :
Precies... hoewel de strat van backstab op utopiatemple weer uiterst onrealistisch is...
hmm, geen zin om dat hele ding te lezen :o

maar ik had dit iig uitgedacht :o:

Human War Hero
Basics:
1k acres
19% pop sci
11.25% war sci
37.5% income sci
30% bonus income
25% banks

draft 80%

Total population: 1000*25*1.19 = 28.250 people
80% draft results in: 5650 peasants and 22.600 troops.
1 wpa leaves 4.650 peasants
1.5 tpa leaves 21.100 troops


Military:
Army ratio: 60/40/0 (def/off/leet)
Def specs: 12.660
Off specs: 8.440
Elites: 0
Horses: 8.440
War sci 11.25%
Total offense: ((8.440*5) + (8.440*2)) * 1.1125 = 65.727 (65,7 opa)
Total defense: (12.660*5) * 1.1125 = 70.421 (70.4 dpa)

Economy:
37,5% income sci
30% income bonus
3gc/job
7500gc + 25% income from banks
Income: (4650 * 3 + 7500) * 1,25 * 1.375 * 1.30 = 47.927
Upkeep: (12.660 + 8.440) = 21.100
Net change: +26.827
(with 2 wpa you’ll still have ~+20k net change)

met als buildstrat zoiets:
8% farms
25% banks
12% farms
15% WT's
10% hosps
12% guilds
8% towers
10% forts

ik heb ook nog Orc/Human/Avian/Undead Warrior, Avian General en Undead War Hero zo uitgewerkt :p
deze was toch een van de betere :)

Paperz 22-06-2004 17:11

Citaat:

barkrukkie schreef op 22-06-2004 @ 15:14 :


Economy:
37,5% income sci
30% income bonus
3gc/job
7500gc + 25% income from banks
Income: (4650 * 3 + 7500) * 1,25 * 1.375 * 1.30 = 47.927
Upkeep: (12.660 + 8.440) = 21.100
Net change: +26.827
(with 2 wpa you’ll still have ~+20k net change)

Nou ben ik helemaal geen strats persoon... maar war hero is min. happiness disgruntle... en ik gok dat als jij 80% draft vol hebt dat je er vanuit kan gaan dat je ook in 't gross van de age op disgruntle blijft staan.. en dan is je income geen 3gc/job toch?

Johnnie-mannuh 22-06-2004 17:42

mass tavern

barkrukkie 22-06-2004 20:03

Citaat:

Paperz schreef op 22-06-2004 @ 18:11 :
Nou ben ik helemaal geen strats persoon... maar war hero is min. happiness disgruntle... en ik gok dat als jij 80% draft vol hebt dat je er vanuit kan gaan dat je ook in 't gross van de age op disgruntle blijft staan.. en dan is je income geen 3gc/job toch?
hmm, nee klopt, is iets van 2.85-2.89, maar komt in de buurt ;)
en misschien dat er nog wel wat idioten hier en daar rondrennen waar je thief-happiness van kunt krijgen :)

@ Johnnie-mannuh: juist ja :p

Paperz 22-06-2004 20:16

Citaat:

Johnnie-mannuh schreef op 22-06-2004 @ 18:42 :
mass tavern
mass?
't is toch nog steeds 20% max? :p

waaromniet? 23-06-2004 08:38

Citaat:

barkrukkie schreef op 22-06-2004 @ 15:14 :
hmm, geen zin om dat hele ding te lezen :o

maar ik had dit iig uitgedacht :o:

Human War Hero
Basics:
1k acres
19% pop sci
11.25% war sci
37.5% income sci
30% bonus income
25% banks

draft 80%

Total population: 1000*25*1.19 = 28.250 people
80% draft results in: 5650 peasants and 22.600 troops.
1 wpa leaves 4.650 peasants
1.5 tpa leaves 21.100 troops


Military:
Army ratio: 60/40/0 (def/off/leet)
Def specs: 12.660
Off specs: 8.440
Elites: 0
Horses: 8.440
War sci 11.25%
Total offense: ((8.440*5) + (8.440*2)) * 1.1125 = 65.727 (65,7 opa)
Total defense: (12.660*5) * 1.1125 = 70.421 (70.4 dpa)

Economy:
37,5% income sci
30% income bonus
3gc/job
7500gc + 25% income from banks
Income: (4650 * 3 + 7500) * 1,25 * 1.375 * 1.30 = 47.927
Upkeep: (12.660 + 8.440) = 21.100
Net change: +26.827
(with 2 wpa you’ll still have ~+20k net change)

met als buildstrat zoiets:
8% farms
25% banks
12% farms
15% WT's
10% hosps
12% guilds
8% towers
10% forts

ik heb ook nog Orc/Human/Avian/Undead Warrior, Avian General en Undead War Hero zo uitgewerkt :p
deze was toch een van de betere :)

Ik neem aan dat die 2e farms stables moet zijn? :confused:
En je bent vergeten forts/generals mee te rekenen (en eventueel fanta/mp).

Is dit war strat of buiten war? Buiten war zou ik namelijk absoluut libs blijven runnen om groei bij te houden, en geen watchtowers. Maar in war zou ik absoluut maximaal 10% guilds (5/6% towers) runnen, eventueel nog wat minder banks, en wat rax inbouwen. Dan heb je in combinatie met quickfeet even snelle attack tijd als Avians.

barkrukkie 23-06-2004 13:27

Citaat:

waaromniet? schreef op 23-06-2004 @ 09:38 :
Ik neem aan dat die 2e farms stables moet zijn? :confused:
En je bent vergeten forts/generals mee te rekenen (en eventueel fanta/mp).

Is dit war strat of buiten war? Buiten war zou ik namelijk absoluut libs blijven runnen om groei bij te houden, en geen watchtowers. Maar in war zou ik absoluut maximaal 10% guilds (5/6% towers) runnen, eventueel nog wat minder banks, en wat rax inbouwen. Dan heb je in combinatie met quickfeet even snelle attack tijd als Avians.

ja, stables :p
War strat :)
we gaan continu warren, veel hostiles (nu met 12h-regeling), ik hou sci wel bij met learns, vorige age ook nauwelijks libs gehad.
tsjah, dat van die rax wordt nog over gediscussierd, hoewel ik een wat hoger wpa ook wel aangenaam vind om zelf intel te krijgen :)

waaromniet? 23-06-2004 13:42

Citaat:

barkrukkie schreef op 23-06-2004 @ 14:27 :
ja, stables :p
War strat :)
we gaan continu warren, veel hostiles (nu met 12h-regeling), ik hou sci wel bij met learns, vorige age ook nauwelijks libs gehad.
tsjah, dat van die rax wordt nog over gediscussierd, hoewel ik een wat hoger wpa ook wel aangenaam vind om zelf intel te krijgen :)

cb's zijn nooit echt een probleem, voor mij dan. Het is meer de thievery intel die wel gebugged lijkt de afgelopen age. Echt, op genesis heb ik met 2tpa (raw) als elf en bijna gemaxte sciences nog problemen.

waaromniet? 24-06-2004 09:08

Whoei! Ik ga sterk uit protection komen :cool:

barkrukkie 24-06-2004 10:07

Citaat:

waaromniet? schreef op 24-06-2004 @ 10:08 :
Whoei! Ik ga sterk uit protection komen :cool:
ik zal 390 acres zijn, 1 tpa en tegen de 1.5-2k off en def specs :)

waaromniet? 24-06-2004 10:50

Citaat:

barkrukkie schreef op 24-06-2004 @ 11:07 :
ik zal 390 acres zijn, 1 tpa en tegen de 1.5-2k off en def specs :)
War uit protection?

Ik over de 500 acres en ongeveer:
1.8k defspecs
2.6k offspecs
0.5tpa

Misschien nog wat meer, maar dat zou ik na moeten rekenen... Zie het allemaal wel.

waaromniet? 25-06-2004 11:00

Neeeee :(

Ik heb per ongeluk met 3 generals geattackt, terwijl er maar 1 nodig was. Nu heb ik maar 150 acres gepakt :(

Paperz 25-06-2004 11:47

En ik natuurlijk weer de enige wijsneus die townwatch heeft aanstaan... en dat is nou net 't enige waar ik even niet op lette :<

waaromniet? 25-06-2004 21:21

Citaat:

Paperz schreef op 25-06-2004 @ 12:47 :
En ik natuurlijk weer de enige wijsneus die townwatch heeft aanstaan... en dat is nou net 't enige waar ik even niet op lette :<
:(

Dat zuigt ja

Heb ondertussen m'n eerste 100+ grab gedaan, over 1 uurtje die 3 generals weer thuis, en dan nog een :)

Met een beetje geluk morgen dus over de 1k acres :cool:

barkrukkie 28-06-2004 16:27

Citaat:

waaromniet? schreef op 25-06-2004 @ 22:21 :
:(

Dat zuigt ja

Heb ondertussen m'n eerste 100+ grab gedaan, over 1 uurtje die 3 generals weer thuis, en dan nog een :)

Met een beetje geluk morgen dus over de 1k acres :cool:

netjes :)

wij hebben onze eerste win binnen ongeveer
na 8h oorlog stuurt hun monarch message naar ons voor CF + surrender na minimum tijd :D

waaromniet? 28-06-2004 19:16

Citaat:

barkrukkie schreef op 28-06-2004 @ 17:27 :
netjes :)

wij hebben onze eerste win binnen ongeveer
na 8h oorlog stuurt hun monarch message naar ons voor CF + surrender na minimum tijd :D

Wat een eikel :D

Wij hebben helaas ook moeten warren, heeft gewoon 2 dagen groei, science en military strength gekost :S

barkrukkie 29-06-2004 19:12

Citaat:

waaromniet? schreef op 28-06-2004 @ 20:16 :
Wat een eikel :D

Wij hebben helaas ook moeten warren, heeft gewoon 2 dagen groei, science en military strength gekost :S

hadden we vorige age ook al last van...
we wilden whoren proberen voor de verandering, altijd warwins gedaan...
alleen we kregen vaak hostile, en konden dan toch niet weerstaan te vechten :o
helaas wel net zoveel MP's als wins ongeveer, aangezien we meestal niet meteen war-build hadden...
en maar 1 of 2 keer ge-surrendered volges mij :o

waaromniet? 30-06-2004 09:49

Citaat:

barkrukkie schreef op 29-06-2004 @ 20:12 :
hadden we vorige age ook al last van...
we wilden whoren proberen voor de verandering, altijd warwins gedaan...
alleen we kregen vaak hostile, en konden dan toch niet weerstaan te vechten :o
helaas wel net zoveel MP's als wins ongeveer, aangezien we meestal niet meteen war-build hadden...
en maar 1 of 2 keer ge-surrendered volges mij :o

Deze age is echt nu al gefuckt voor ons :(

Mjah, kutzooi. Noobs killen dan maar, als ze ons declaren (en dan heel zielig doen dat je hun province gekilled hebt...)

barkrukkie 30-06-2004 12:30

Citaat:

waaromniet? schreef op 30-06-2004 @ 10:49 :
Deze age is echt nu al gefuckt voor ons :(

Mjah, kutzooi. Noobs killen dan maar, als ze ons declaren (en dan heel zielig doen dat je hun province gekilled hebt...)

mjah, je kunt nog altijd wel voor warring gaan op zich :)

hehe, om een prov te killen moet je of goed georganiseerd zijn of de te killen prov moet van een noob zijn :p

waaromniet? 30-06-2004 17:06

Citaat:

barkrukkie schreef op 30-06-2004 @ 13:30 :
mjah, je kunt nog altijd wel voor warring gaan op zich :)

hehe, om een prov te killen moet je of goed georganiseerd zijn of de te killen prov moet van een noob zijn :p

Wij zijn zeer strak georganiseerd, degene die ons declarede semi-noobs :cool:

barkrukkie 01-07-2004 07:38

Citaat:

waaromniet? schreef op 30-06-2004 @ 18:06 :
Wij zijn zeer strak georganiseerd, degene die ons declarede semi-noobs :cool:
wat voor tactiek gebruiken jullie?

ik heb zelf nog nooit ge-provkilled, maar heb gehoord dat massaal NM, dan flink land grabben 't beste werkte

vooral geen FB's als je wilt overpoppen :o

waaromniet? 01-07-2004 15:52

Citaat:

barkrukkie schreef op 01-07-2004 @ 08:38 :
wat voor tactiek gebruiken jullie?

ik heb zelf nog nooit ge-provkilled, maar heb gehoord dat massaal NM, dan flink land grabben 't beste werkte

vooral geen FB's als je wilt overpoppen :o

NM's kan inderdaad. FB's werkt juist goed, maar kost wel veel moeite. Eerst uitgebreid aw'en door rogues. Iedereen tijdje legers thuis houden, flink voor fireballen, dan een hele wave attacks/razes, na fireballen (hierom eerst aw'en), en dan overstappen op kidnaps voor de laatste paar peasants. Tot ie er nog, ik geloof 7 over heeft (goed opletten bij cb van te voren enz. Dan gaan die er vandoor als het uur om tikt :)

barkrukkie 01-07-2004 19:03

Citaat:

waaromniet? schreef op 01-07-2004 @ 16:52 :
NM's kan inderdaad. FB's werkt juist goed, maar kost wel veel moeite. Eerst uitgebreid aw'en door rogues. Iedereen tijdje legers thuis houden, flink voor fireballen, dan een hele wave attacks/razes, na fireballen (hierom eerst aw'en), en dan overstappen op kidnaps voor de laatste paar peasants. Tot ie er nog, ik geloof 7 over heeft (goed opletten bij cb van te voren enz. Dan gaan die er vandoor als het uur om tikt :)
mjah, kost je wel wel zowat een volle dag van alle kd-leden ;)
maar dan heb je d'r wel eentje dood :p

wij hebben nu mooie 77% winst :)

waaromniet? 01-07-2004 22:43

Citaat:

barkrukkie schreef op 01-07-2004 @ 20:03 :
mjah, kost je wel wel zowat een volle dag van alle kd-leden ;)
maar dan heb je d'r wel eentje dood :p

wij hebben nu mooie 77% winst :)

Nou, dat is een beetje overdreven, maar je bent er inderdaad wel een wave van minstens de helft van je kingdom aan kwijt, en 1 of 2 t/m's (voornamelijk de wizards van te voren mollen kost tijd en moeite). Nightmares is erg moeilijk, en bovendien moet je dan ook een heavy undead/faery kingdom zijn.

barkrukkie 02-07-2004 06:24

Citaat:

waaromniet? schreef op 01-07-2004 @ 23:43 :
Nou, dat is een beetje overdreven, maar je bent er inderdaad wel een wave van minstens de helft van je kingdom aan kwijt, en 1 of 2 t/m's (voornamelijk de wizards van te voren mollen kost tijd en moeite). Nightmares is erg moeilijk, en bovendien moet je dan ook een heavy undead/faery kingdom zijn.
tsjah, het zal er idd aan liggen of de rogues gemakkelijk veel wizzies kunnen killen ja...

daarom beginnen wij d'r ook gewoon niet aan, kost teveel moeite :p

onze war is beetje nasty geworden, hun zijn begonnen met razen + dragon. Zij hadden 11h nog voor hun dragon, wij stuurden er binnen 15 min eentje terug :D
mjah, de meter is nog steeds rond de 140 pixels... hopelijk gaan ze niet zeuren en surrenderen ze gewoon na min. time

waaromniet? 02-07-2004 19:49

Beetje jammer om dat te gaan doen als het toch al zo duidelijk is =/

Drizzt 05-07-2004 21:53

Wizards mollen roelt. Hebben met Faery Tales met het hele kingdom faery/rogue gespeeld 2 ages terug, eerst wizzies mollen en dan je eigen mages in de aanval doen :P

barkrukkie 06-07-2004 00:03

Citaat:

Drizzt schreef op 05-07-2004 @ 22:53 :
Wizards mollen roelt. Hebben met Faery Tales met het hele kingdom faery/rogue gespeeld 2 ages terug, eerst wizzies mollen en dan je eigen mages in de aanval doen :P
zit jij bij Tales :)?

waaromniet? 06-07-2004 14:01

Faerytales is noob kd :p

barkrukkie 06-07-2004 14:27

Citaat:

waaromniet? schreef op 06-07-2004 @ 15:01 :
Faerytales is noob kd :p
:D:D

zal ik maar niet te hard in ons channel zeggen, dan krijg ik mensen op m'n dak :p

waaromniet? 06-07-2004 19:41

Citaat:

barkrukkie schreef op 06-07-2004 @ 15:27 :
:D:D

zal ik maar niet te hard in ons channel zeggen, dan krijg ik mensen op m'n dak :p

Hoezo dat, oud FT leden in je kd? Ik wil het wel even komen roepen hoor, zeg maar welk channel ;p

barkrukkie 06-07-2004 20:14

Citaat:

waaromniet? schreef op 06-07-2004 @ 20:41 :
Hoezo dat, oud FT leden in je kd? Ik wil het wel even komen roepen hoor, zeg maar welk channel ;p
neuh, niet in m'n kd

maar in ons public channel zitten voornamelijk mensen van buiten ons kd, waaronder een paar van FT :p

waaromniet? 07-07-2004 00:27

Mjah, public channel van m'n kingdom hang ik nooit zoveel, niet echt boeiend :p

***Flames*** 08-07-2004 18:19

:p zoek asap FW op WoL

MieX 09-07-2004 10:28

Citaat:

***Flames*** schreef op 08-07-2004 @ 19:19 :
:p zoek asap FW op WoL
Sorry ons kd is net uit een fw (na een hoop gezeur, monarch regelt fw om van andere hostile af te komen, gaat ie anderhalve week op vakantie :s)

***Flames*** 09-07-2004 10:34

Citaat:

MieX schreef op 09-07-2004 @ 11:28 :
Sorry ons kd is net uit een fw (na een hoop gezeur, monarch regelt fw om van andere hostile af te komen, gaat ie anderhalve week op vakantie :s)
tis al goed nu onze fw partner is eindelijk begonnen met onze inactive te hakken :rolleyes: (na 2 dagen :|)

Quintiano 09-07-2004 13:56

Citaat:

barkrukkie schreef op 30-06-2004 @ 13:30 :
mjah, je kunt nog altijd wel voor warring gaan op zich :)

hehe, om een prov te killen moet je of goed georganiseerd zijn of de te killen prov moet van een noob zijn :p

Jezus, wat heb ik een hekel aan KD's die in war provinces killen. Volslagen stijlloos, nutteloos en mijns inziens spelverkrachting.

Drizzt 09-07-2004 21:36

Citaat:

barkrukkie schreef op 06-07-2004 @ 01:03 :
zit jij bij Tales :)?
Zat in Tales vorige ages.. speel nu niet meer. Waar zit jij?

Overigens is het cool om provs te mollen. Je moet kingdoms op hun knieen dwingen om war wins te krijgen :P
Natuurlijk moet je niet meteen beginnen met mollen, maar als ze weigeren te surrenderen dan verkracht je gewoon systematisch de provs van het andere kingdom.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.