![]() |
Het verschil tussen willen en verlangen
Kan iemand mij dat uitleggen?
Mijn ex-"speelmaatje" zei namelijk dat ie wel naar dingen met mij verlangde maar niet wilde. Maar volgens mij is willen en verlangen precies het zelfde want je kan ook zeggen: "Ik verlang een glas cola." |
ver·lan·gen1 (het ~, ~s)
1 sterke begeerte ver·lan·gen2 (ov.ww.) 1 willen hebben ver·lan·gen naar (ww.) 1 vervuld zijn van een begeerte, intens willen => begeren, talen naar |
Dankje, had ik toch gelijk (y)
|
Ik denk dat jouw 'ex-speelmaatje' bedoelt dat hij er wel zin in heeft, maar dat er redenen zijn waarom hij het niet wil. Het ene heeft dus met gevoel te maken, het andere is meer verstandelijk.
Maar goed, technisch gezien betekent het indd. gewoon hetzelfde. Denk ik zo... |
bij verlangen speelt gevoel een grotere rol. Ofzo :) Maar het komt op hetzelfde neer
|
Verlangen is heviger/intenser.
|
Wat Beta zegt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verlangen is echt een serieuze diepe wens die je in vervulling wil zien gaan. Willen is wat oppervlakkiger, mogelijk wel noodzakelijk, maar niet noodzakelijk een diepe wens. |
Het gaat hier natuurlijk om het verschil in gevoelswaarde dat Andijvie zojuist heeft belicht.
Helaas, je hebt geen gelijk, moet je hem nu pijpen ofzo? :rolleyes: |
Willen is verlangen in een andere vorm.
|
Vragen over betekenissen van Nederlandse woorden, kunnen terecht op Moderne Talen.
|
Citaat:
|
Op het moment zelf wou hij wel, maar nu heeft ie er spijt van
|
verlangen zie ik meer als een levensdoel ofzo
|
verlangen klinkt mooier..
Maar als je "speelmaatje" dat zo zegt, dan heeft ie bepaalde fantasien over je die hij niet echt wil uitvoeren, maar ik gedachten wel geil zijn. Ofzo :confused: Is dit moderne taal?? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10. |