![]() |
Weird gedicht
Hallo allemaal!
Een paar maandjes geleden heb ik met dit "gedicht' me Nederlandse leraar voor de gek gehouden op mijn mondelinge tentamen.. Ik zei dat het van een overleden dichteres was die psychotisch was, terwijl ik het gewoon zelf geschreven had. Hij trapte er met open ogen in! Op het eind van mijn tentamen heb ik opgebiecht dat het van mij kwam en had ik een 10 :) Ik wil graag weten wat jullie ervan vinden, want ik vond em eigenlijk niet zo supergeweldig ;) Dit is mijn gedicht: Fiets Zwart en glimmend in de nacht De fietser fietst De bestuurder lacht Waanideeen in zijn hoofd Hij moet het doen Het is beloofd Felle koplamp naar voren gericht gas voluit fietser in het licht Harde klap Voorruit vol bloed De stemmen zwijgen Het is goed |
zeker niet slecht, vooral het metrum is zeer okay (op de derde strofe na).
|
ik vind 'em helemaal niet slecht ! hij leest lekker en de woorden zijn goed, alleen de derde strofe vind ik ook niet zo erg goed, voor de rest is het prima hor (y) (y)
|
Danku voor de reacties! Et is wel es leuk om een andere mening te horen dan die van me moeder :p
|
ja hij is wel goed. Vooral omdat hij origineel is en grappig. Woorden passen goed bij elkaar. De derde strofe vind ik er ook goed bij passen.
goed gedaan! |
Hier is der weer eentje, maar dit is eigenlijk meer een soort songtekst.. Neem het niet al te serieus, dat doe ik ook niet :D Reacties zijn weer welkom!!
Why are they all staring I didn't do anything wrong Why did the voices stop talking I've heard them for so long The darkness is falling over me like a sea of rotten blood I try to swim But I'm sinking forgood I look at you Dead and liveless on the floor I want to be like that to Nothing to worry anymore I cry I cry a river that floats in my head is leaking out You are dead I wonder why I allowed |
Citaat:
en eh....blood en forgood rijmt niet hoor! die van die fietser is leuker!! |
niet slecht, maar hmm toch niet het beste
|
Kheb d foutjes deruit gehaalt behalve blood en forgood.. Dat rijmt idd niet maja met een beetje fantasie ;)
Dat serieuze werk is toch nix voor mij. Alsk weer een leuk gedicht klaar heb zet ik em derbij :) Tot die tijd zou ik heeeeel graag meer reacties zien! Dat engelse gedicht heet btw: Psycho after murder (mocht j het j afvragen) |
I want to be like that too :o
die van die fietser is (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31. |