Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Leuke boeken geen LITERATUUR aub (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=877827)

Annoniempie 21-06-2004 18:30

Leuke boeken geen LITERATUUR aub

Wat is nou egt een leuk boek.... geen LITERATUUR boeken aub daar hou ik nie zow van.....

Uitzicht 21-06-2004 18:38

Harry Potter 1 t/m 5
De Aardkinderen deel 1 t/m 5 (Jean M. Auel)
De shizzle van Thea Beckmann (Y)
verder weet ik het niet echt, je geeft geen favoriet genre aan, of een leeftijdscategorie.

Probeer Tolstoj's Oorlog en Vrede eens? :p

Grim

-Melody- 21-06-2004 18:40

Ik lees altijd Virginia Andrews :$
Ja, het spijt me, dat is niet bepaald literair onderlegd..
Voor de luchtigheid tussendoor dan maar he :|:)

Martine1986 21-06-2004 18:54

de shopaholic boeken zijn echt geweldig en volgensmij pas vertaald naar het nederlands..
wel beschamend dat ik van chick-lit houd :o

Masquerade 21-06-2004 18:58

Citaat:

=[sPoEkiE]= schreef op 21-06-2004 @ 19:54 :
de shopaholic boeken zijn echt geweldig en volgensmij pas vertaald naar het nederlands..
wel beschamend dat ik van chick-lit houd :o

Puh. Chicklit kan toevallig erg leuk zijn.
Hoef je je echt niet voor te schamen.
Waarom zou je?!

Martine1986 21-06-2004 19:11

Citaat:

Masquerade schreef op 21-06-2004 @ 19:58 :
Puh. Chicklit kan toevallig erg leuk zijn.
Hoef je je echt niet voor te schamen.
Waarom zou je?!

het is niet cool als je bijv. in de trein zit te lezen en iedereen kan zien dat je "20 reasons to stay a virgin"leest. :p
kzeg verder ook niet dat het niet leuk is :o

Masquerade 21-06-2004 19:36

Citaat:

=[sPoEkiE]= schreef op 21-06-2004 @ 20:11 :
het is niet cool als je bijv. in de trein zit te lezen en iedereen kan zien dat je "20 reasons to stay a virgin"leest. :p
kzeg verder ook niet dat het niet leuk is :o

Waha. Juist leuk ;)
Ik zag een keer een oude man van in de zeventig heel geïnteresseerd het boekje Iedereen doet het behalve ik bekijken :D
Toen lag ik toch ook wel in een deuk ;)

Ieke 21-06-2004 21:02

Als je fantasy leuk vind is de serie van Feist wel wat. Het eerste deel is Magiër en alle andere boeken van hem spelen zich in de wereld af. Het enigste boek van hem wat daar niet over gaat is Elvensprook en dat is ook erg mooi. Een beetje een iers sprookje in de echte wereld. Bijzonder verhaal.

Nevelen van Avalon van Marion Bradley moet ook erg mooi zijn, helaas heb ik nog niet de tijd gehad om het te lezen.

Citaat:

Grim schreef op 21-06-2004 @ 19:38 :
De Aardkinderen deel 1 t/m 5 (Jean M. Auel)
Dat is inderdaad mooi. Heb je ze gelezen?

Astuanax 21-06-2004 21:11

Triomf van de verschroeide aarde van Beckman is mooi (alleen speiegelt ze de Vlamingen af als monsters...pfff :rolleyes: )

Hasse Simonsdochter en Kinderen van moeder aarde is ook mooi en goed allebei van Thea Beckman...:p (en ja ik ben een fan ;))

Uitzicht 22-06-2004 05:01

Citaat:

Ieke schreef op 21-06-2004 @ 22:02 :
Dat is inderdaad mooi. Heb je ze gelezen?
Ieke, doe niet zo raar, ik ben alleen beetje populair aan het doen enzooo...

:rolleyes: :D

Ik vond het eerste boek het beste, tweede was ook wel leuk, vooral toen Ayla Jondalar ontmoette. Het stuk ervoor vond ik saai, het stuk erna (t/m boek 4) was gewoon een sleur geworden, vond ik wel zonde. Afzonderlijk zijn het mooie boeken, maar je hebt erg veel wilskracht nodig om ze in één week uit te lezen. :)

Grim

EggeD 22-06-2004 08:24

Pietje Bell.

duivelaartje 22-06-2004 08:28

Thea Beckman. :) *Haar trilogie over Moeder Aarde, erg mooi!*
Pottertje natuurlijk!
En boeken van Tolkien? Is toch ook geen literatuur?
Zo nee: Natuurlijk de LOTR-boeken. De Hobbit is leuk en alle andere verhalen rond Middle-earth zijn errug leuk! En zijn sprookjes zijn ook lievig. :bloos:

EggeD 22-06-2004 08:33

Over sprookjes gesproken, heb je thuis niet zo'n enorm dikke pil van die gebroeders liggen ? Dat is ook fantastisch, allemaal verhalen over levende worsten en stukken hout enzo haha.. Nostalgie !

Noelliam 22-06-2004 08:46

Citaat:

Ieke schreef op 21-06-2004 @ 22:02 :

Nevelen van Avalon van Marion Bradley moet ook erg mooi zijn, helaas heb ik nog niet de tijd gehad om het te lezen.

Snel tijd maken dan, is een fantastisch boek

Daantje_0705 22-06-2004 09:15

Ik weet niet of het nou wel of geen literatuur is maar Onderhuids van Nicci French is echt een aanrader. Verder houd ik van medische thrillers en dan zijn de boeken van Robin Cook aanraders, voorbeelden van titels zijn: Brein, Coma, Infuus en Narcose.

Type 22-06-2004 09:28

Lydia Rood - Een Mond Vol Dons (Y)

duivelaartje 22-06-2004 11:33

Citaat:

EggeD schreef op 22-06-2004 @ 09:33 :
Over sprookjes gesproken, heb je thuis niet zo'n enorm dikke pil van die gebroeders liggen ? Dat is ook fantastisch, allemaal verhalen over levende worsten en stukken hout enzo haha.. Nostalgie !
Jup, die staat hier in mijn kastje. :)

*~Angel~* 22-06-2004 12:34

Citaat:

Bloemenpoes schreef op 21-06-2004 @ 19:40 :
Ik lees altijd Virginia Andrews :$
Ja, het spijt me, dat is niet bepaald literair onderlegd..
Voor de luchtigheid tussendoor dan maar he :|:)

Die heb ik tijdje ook gelezen. Op zich wel mooie boeken, het 1ste deel dan, maar dan komen er wel stuk of 5 delen en die vind ik minder.

Boeken van Wilburg Smith zijn ook heel mooi.

-Melody- 22-06-2004 12:40

Citaat:

DaRk-AnGeL66 quote:
Citaat:

Die heb ik tijdje ook gelezen. Op zich wel mooie boeken, het 1ste deel dan, maar dan komen er wel stuk of 5 delen en die vind ik minder.
hihi :bloos: Ik heb er 32 boeken van :|

:D

*~Angel~* 22-06-2004 12:42

Citaat:

Bloemenpoes schreef op 22-06-2004 @ 13:40 :
hihi :bloos: Ik heb er 32 boeken van :|

:D

Jeetje hoe hou je het vol :D Ik heb er eh... 2 gelezen ? :D :bloos: neej wel iets meer maar zoals ik al zei die vervolgen zijn saaaai Gaat het over kinderen worden ze groter gaat het over hun kinderen worden die weer groter gaat verhaal weer over die kinderen pfff :P (maar ja mijn mening ;) )

-Melody- 22-06-2004 12:50

Klopt, is allemaal de zelfde shit, maar zeer verslavend :D
En het is een goede afwisseling met serieuzere stuf :)

Ieke 22-06-2004 16:00

Citaat:

Grim schreef op 22-06-2004 @ 06:01 :
Ieke, doe niet zo raar, ik ben alleen beetje populair aan het doen enzooo...

:rolleyes: :D

Ik vond het eerste boek het beste, tweede was ook wel leuk, vooral toen Ayla Jondalar ontmoette. Het stuk ervoor vond ik saai, het stuk erna (t/m boek 4) was gewoon een sleur geworden, vond ik wel zonde. Afzonderlijk zijn het mooie boeken, maar je hebt erg veel wilskracht nodig om ze in één week uit te lezen. :)

Grim

Je bent 14 en een jongen. Dus de kans dat je dat gelezen hebt is vrij klein :p

Dat ben ik met je eens, het eerste was echt geweldig. Als je ze in een week wil lezen moet je wel heel erg goed je best doen om het in een week te lezen. Het dunste boek is in mijn uitgave 575 pagina's, dus een week is wel heel kort. Ik vind het al knap van mezelf dat ik LotR in een week heb uitgelezen (wel halve dagen naar school) Ik geloof dat ik over de serie van de Aardkinderen een week of 3 heb gedaan. (In de zomer en ik moest ook nog werken).

Citaat:

EggeD schreef op 22-06-2004 @ 09:33 :
Idd erg mooi. Ik mag de sprookjes van Andersen ook wel.

Citaat:

Noelliam schreef op 22-06-2004 @ 09:46 :
Snel tijd maken dan, is een fantastisch boek
Ik neem hem denk ik maar mee op zomervakantie. Ik mag toch niet teveel boeken meenemen, dus dit is wel wat. Stom gezeur, maximaal 20 kg bagage per persoon :(

Achazia 22-06-2004 16:08

Ik zelf lees veel Jeffery Deaver. Hij schrijft detective-thrillers. Spannend. Boek voor 's avonds tijdens noodweer. De Screams onder de thrillerboeken. :D

argenta 22-06-2004 16:15

Opgesloten - Nancy Werlin

Dat gaat over een meisje dat verslaafd is aan internet en daar ook een soort vriendje heeft
ze is rijk en de dochter van een bekende popster(overleden).
omdat ze verslaafd is aan internet wordt haar computer afgepakt en ze wordt ontvoerd dooor haar lerares.
Haar (internet)vriendje komt haar redden.

De kronieken van Belgarion- David Eddings

Fantasyserie.
Gaat over een jongen die erachter komt dat zijn 'tante' eigelijk een eeuwig levende tovenares is en een oude zwerver haar vader en zijn overoverovergrootvader.
Ze nemen hem mee op hun queste waarbij hij uiteindelijk trouwt en ook koning wordt.

Geen idee of 1 van deze boeken literatuur is. Ze zijn in ieder geval makkelijk te lezen en niet al te ingewikkeld, niet kinderachtig (vanaf ca. 15 jaar)

Sasbeest 22-06-2004 17:44

Ik en mijn broer - Katarina von Bredow

't is officeel jeugdliteratuur, mja das nie echt literatuur dus vooruit :D Heb hem net uit, het is echt zo'n mooi verhaal.
Gaat over een meisje dat in het geheim een liefdesrelatie met haar broer heeft. Het is echt op een hele mooie manier geschreven (y)

FIEloSOOF 22-06-2004 20:49

Ik en mijn broer is idd errug mooi, en een mond vol dons ook, maar ik denk dat het weinig zin heeft als ik ga herhalen wat jullie al hebben gezegd.

Wat ik nog graag even toe wil voegen zijn de boeken van Per Nilson:

Het lied van de raaf
Jij, jij en jij
Anders dan jij
De geur van melisse
17

Misschien zijn er nog wel meer, maar dat weet ik ff niet uit m'n hoofd, ik vind ze echt behoorlijk geweldig. Ze horen trouwens niet bij elkaar hoor, dat lijkt nu misschien zo, maar het zijn gewoon losse boeken.

DiaNNe>!!! 23-06-2004 20:56

Citaat:

FIEloSOOF schreef op 22-06-2004 @ 21:49 :

Wat ik nog graag even toe wil voegen zijn de boeken van Per Nilson:

yeah een per nilson fan! k vind m ook echt gewoon fantastisch, vooral anders dan jij, die vent (vent tog?) schrijft echt goed!

Boate Bob 29-06-2004 12:34

Echt een heel leuk boekje is ' De kluizenaar en de beer.' Het is absoluut geen literair hoogstandje, maar het is met stip een van de leukste boekjes die ik ooit heb gelezen!

Ook ' kopzorgen' van Frank Groothof is errug leuk.. Dit is alleen wel een kinderboek, dus mischien moet je er in de trein maar ff een andere kaft omheen doen ofzo :p Het is al sinds mijn 10e mijn favoriete boek.

Als je opzoek bent naar meer 'serieuzere' boeken: Darren Shan. Er zijn tot nu toe 9 delen en ze zijn allemaal spannend!

723 01-07-2004 20:06

Ik heb laatst nog een zooitje 'vakantie-boeken' gekocht, niet al te veel literatuur dus ;) Heb hele goeie reacties op deze boeken gehoord, de meeste heb ik al uit en zijn idd leuk :) Ik lees ze wel in het Engels, dus de titel kan wat afwijken..

The Devil Wears Prada - Lauren Wetsberger
Prey - Michael Chrichton
Harry Potter 1+2 - JK Rowling
Perception Point - Dan Brown
The Da Vinci Code - Dan Brown
Can You Keep A Secret? - Sophie Kinsella
Shopalic 1/2/3 - Sophie Kinsella
The Notebook - Nicholas Sparks
The Dirty Girls Social Club - Alisa Valdes-Rodriguez
In Her Shoes - Jennifer Weiner
The Five People You Meet In Heaven - Mitch Albom
Angels & Deamons - Dan Brown
The Rule Of Four - Ian Caldwell/Dustin Thomason

Millroy 01-07-2004 20:46

De dolle tweeling, 1-10.
De vijf, alles.
Annejet stelt zich voor.
:cool:

Greenleaf 19-07-2004 20:41

Met mij gaat alles goed - Jan Simoen
Ijskoud - Pete Hautman
Dossier Simon N. - Cyrille Offermans

Little Phoebe 19-07-2004 20:50

Simone van der Vlugt - Schijndood: Echt een heel erg goed boek, zeker een aanrader :)
Kenneth Oppel - Zilvervlerk, Zonnevlerk en Vuurvlerk
Lauren Brooke - Heartland serie
Caja Cazemier - veel boeken :p moet je zelf even uitzoeken

Sketch 28-07-2004 19:53

Alice's Adventures In Wonderland, Lewis Carroll

xineof 28-07-2004 22:10

Ja, Simone van der Vlugt inderdaad, en dan met name de volgende boeken:
- De Amulet
- Bloedgeld
- De guillotine
- Jeanne d'Arc (ik weet niet meer of dit boek nu zo heet of gewoon Jeanne, ik vond het in ieder geval erg mooi)

Bovendien leer je op deze manier ook nog wat over de geschiedenis, en juist daarom vond ik die boeken zo geniaal; het zijn echte geschiedenisboeken <3.

Ik vind het trouwens grappig dat iedereen bij 'geen literatuur' meteen aan kinderboeken denkt, terwijl er natuurlijk ook een hoop 'volwassen' boeken zijn die geen literatuur zijn :). Ik deed het zelf hierboven ook, maar ik vind het wel grappig. Maargoed, het gaat dan ook om makkelijk leesbare boeken neem ik aan :).

Nicci French werd volgens mij al genoemd, en verder misschien Dan Brown, en natuurlijk Robert Goddard, ge-wel-dig.

Mijns. 28-07-2004 22:18

Mijn beste vriendin Anne Frank.
Het Geheim.
Alleen op de Wereld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.