![]() |
[printer] regels worden in zwart niet goed uitgeprint
ik heb een canon S200.
sinds 2 weken print deze printer alle kleuren foutloos uit, maar zwart niet. er zit een cartridge-houder in, met 2 cartridges: kleur en zwart. als ik een .txt oid uitprint zijn er gemiddeld 1 op de 2 regels fout. met fout bedoel ik dan dat de regels maar half geprint worden, dus dat de bovenkant, onderkant of het midden maar half of helemaal niet geprint worden. ik heb de printerkop al schoongemaakt met een zakdoekje, de cardridge vervangen, compu opnieuw opgestart, printer losgekoppelt van zowel stroom als computer, printerkoppen softwarematig gereinigd, opnieuw uitgelijnd, testpagina's afgedrukt, en zelfs de help gelezen :/ dus ik ben wel heel desperate om een oplossing te vinden. kunnen jullie mij verder helpen zonder "nieuwe kopen" te roepen? want geld noch tijd heb ik daarvoor. |
|
Is dat 'n printer met vaste koppen, of zitten de koppen op de cartridges?
Als 't geen vaste koppen zijn, is 't wel raar namelijk als je de cartridge vervangt, dat ie dan nog fucked up is. |
Hardware lijkt ook mij geschikter.
|
Canon heeft geen printkoppen op de cartridges, dat vind ik ook overbodig. Wel een verwisselbare printkop, voor het geval hij na 2 jaar een keer stuk is ofzo.
Tip: reinig je inkt eens, uitlijnen etc. Beide vind je onder "Onderhoud" in de eigenschappen van je printer (in het configuratiescherm). |
ik heb het softwarematig ook al een stuk of ... 4-5 keer uitgelijnt en getjekt of het raster goed is.
gereinigd? dat heb ik denk ik 100 keer gedaan. en een paar keer handmatig met een papiertje en dus niet softwarematig. de printer heeft een bakje, met daarop de printkoppen, en in dat bakje kan je een zwarte-inkt cartridge doen, en een kleuren. |
Overigens kun je de printkop zelf -dus de koperkleurige strip- het beste niet aanraken. In ieder geval niet met je vingers, of een niet stofvrije doek.
Heb je de printkop ook al eens vervangen met een nieuwe? |
Joh bel of mail Canon, zij kunnen je echt wel verder helpen met dit soort problemen. Het houdt een beetje op als je alle gangbare truucjes hebt geprobeerd. Voordat je nu nieuwe printkop etc. gaat kopen kun je beste Canon gewoon even bellen.
|
meld het aub als je een oplossing hebt gevonden :) ik zit met een hetzelfde probleem.
|
ik heb op de site gezocht en dit gevonden:
Citaat:
de laatste opplossing is een snellere, betere printer kopen die het gewoon wel altijd doet. |
Ach, en voor een eurotje of 50 (of een paar tientjes extra) heb je zelfs al een printer. Mag dan misschien wel niet een superprinter zijn, maar voor wat velletjes tekst is zoiets voldoende.
Je zit toch altijd vast aan kapitalen-kostende cartridges. |
Je zou ook even Canon kunnen bellen / mailen ....
|
volgens mij kan je een complete set kopen met printkop voor dez printer. kost wel en paar centen. ik zou een nieuwe printer overwegen.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41. |