Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Gevoelloos bij vinger (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=878046)

anoniemmanneke 21-06-2004 21:47

Gevoelloos bij vinger

Yo,

ik heb sinds twee dagen last van gevoelloosheid aan mijn vinger. Het voelt alsof mijn vinger "slaapt" (als het normaal niet genoeg bloed krijgt etc.)
Maar ik heb nu geen last van een slapende vinger, alleen heb ik de gevoelloosheid van een slapende hand. Als ik er aan krab voelt het anders aan dan normaal. Erg raar..

Heeft iemand dit (gehad)? Of weet iemand hoe het komt dat het anders voelt?

a girl 22-06-2004 09:10

ik heb het al eens gehad in mn bovenbeen en toen kwam het omdat mijn zenuw af was. Dat kan soms gebeuren zonder duidelijke aanleiding. Dan groeit die zenuw langzaamaan terug (bij mij na zo'n 2 ā 3 maand, maar ik had het dan ook over een groot stuk van mijn bovenbeen)

Ikkuuuuuh 22-06-2004 10:17

Ik heb het heel vaak met mn teen maar dat komt door het zwemmmen
misschien draag je een te strakke ring??

DiSiLLUSiON 23-06-2004 10:22

Een te strakke ring zou een oorzaak kunnen zijn. Je kan ook je vinger periodisch een beetje masseren, misschien zit er een klein bloedpropje ofzo. Als het niet wegtrekt zou ik even naar de huisarts gaan.

Eresh'kigål 24-06-2004 13:53

Ik denk dat ze zullen moeten amputeren...als het nog niet te laat is tenminste

dinkie 25-06-2004 15:09

Citaat:

anoniemmanneke schreef op 21-06-2004 @ 22:47 :
Yo,

ik heb sinds twee dagen last van gevoelloosheid aan mijn vinger. Het voelt alsof mijn vinger "slaapt" (als het normaal niet genoeg bloed krijgt etc.)
Maar ik heb nu geen last van een slapende vinger, alleen heb ik de gevoelloosheid van een slapende hand. Als ik er aan krab voelt het anders aan dan normaal. Erg raar..

Misschien heb je diabetes? Lijkt me dan nog wel erg vlug hoor, zo'n gevoelloze vinger. Maar omdat eht al een paar dagen aanduurt: consulteer een huisarts. Beter wat extra voorzichtigheid

Elmoo 25-06-2004 15:18

Citaat:

anoniemmanneke schreef op 21-06-2004 @ 22:47 :
Yo,

heb het ook wel eens gehad en het voelt echt super irritant. als het goed is gaat het van zelf weer over hoor :) wat wel wil helpen is je vingers goed heen en weer bewegen, dat brengt de bloedsomloop weer een beetje op gang!

dinkie 25-06-2004 21:14

Citaat:

Replica schreef op 25-06-2004 @ 16:13 :
He ja, en als je 3 dagen loopt te hoesten heb je misschien wel longkanker, en kan je maar beter even langs de huisarts.

Ik snap dat je het goed bedoeld, maar aan dit onlogische 'diagnoses' heeft niemand iets, en als de topicstarter toevallig een beetje hypochondrisch is maak je haar alleen maar onnodig ongerust.

Huh? volgens mij begreep jij mijn bedoeling niet, het is geen diagnose, maar een vraag: ben jij bekend met diabetes. Van daaruit zou een gevoelloze vinger te verklaren zijn (bloedwaarden prikken, daarbij beschadig je zenuwen). Maar misschien was ik wat onduidelijk. Overigens is de kans 0.000000% dat iemand die zich met een gevoelloze vinger voor het eerst bij de huisarts presenteert, met de diagnose diabetes naar huis gaat. Dat zou dan al veel eerder bekend zijn, nogmaals
: de gevoelloze vinger is juist het gevolg van de behandeing van diabetes.

pfieuw :)

Roxjuh 25-06-2004 21:20

Spoiler

sorriej kon het niej laten :bloos:, moest gwoon ff meedoen :bloos: :bloos: :bloos:

dinkie 29-06-2004 14:22

Citaat:

Roxjuh schreef op 25-06-2004 @ 22:20 :
Spoiler

sorriej kon het niej laten :bloos:, moest gwoon ff meedoen :bloos: :bloos: :bloos:

Dan had je mss ook even eht ebrichtje boven je moeten lezen :rolleyes: :rolleyes:

anoniemmanneke 01-07-2004 13:56

Citaat:

Ik snap dat je het goed bedoeld, maar aan dit onlogische 'diagnoses' heeft niemand iets, en als de topicstarter toevallig een beetje hypochondrisch is maak je haar alleen maar onnodig ongerust.
hahah, hypochondrisch, had gekund.
ik ben dek ik meer het tegengestelde ervan.
het gaat trouwens wel langzaamaan over, dus niks aan het handje. Bedankt trouwens voor de reacties

netram 01-07-2004 15:27

Citaat:

DiSiLLUSiON schreef op 23-06-2004 @ 11:22 :
, misschien zit er een klein bloedpropje ofzo.
daar moet je dus heel erg mee uitkijken, als dat losschiet en naar de longen/hart/hersenen gaat ben je zwaar de lul!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.