![]() |
De oorlog wil niet dood
De wereld is gestopt met draaien,
Geweerschoten zijn alles wat ik hoor De vogels weigeren te fluiten Maar de oorlog, die gaat door De mensen durven niet te lachen, Hun ogen weerspiegelen slechts verdriet Ze willen niet meer verder zo Maar de oorlog, die stopt niet Buiten spelen geen kinderen meer Hun bloed kleurt de straten rood Overal zie ik mensen sterven Maar de oorlog zelf, die wil niet dood |
mooi :) echt super hoe je hier het gevoel ik gebracht hebt.
het hele geheel past goed bij elkaar. woorden zijn goed gebruikt, net zoals hoofdletters en interpunctie. verder zit er een lekker ritme in dat vooral komt door de rijm waardoor het gedicht makkelijk leest. Verder ook goed hoe je de strofes los van elkaar afsluit. Mensen willen dat nog wel eens eentonig doen maar dat is bij dit niet . super dus! |
:eek: Mooi man!! Ga zo door, je hebt hier echt bij nagedacht. Alles past in elkaar..Echt mooi, het ontroert me.. :o
PS: mag ik hem op mijn site zetten?(uiteraard met jou naam eronder) |
De interpunctie laat te wensen over, maar in een geval als deze is het niet gepast om de liefde te bedrijven met komma's en punten. Dit gedicht is prima, door eenvoud, 'vloeiende rijm', een goed ritme en een prachtige climax. Ikzelf had enkele dingen anders verwoord, als je wil weten welke hoor ik dat wel. Goed gedaan!
|
Heel mooi!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32. |