![]() |
Het Algemene Tour de France topic
http://www.letour.fr/logo_tdf.gif
En ik begin meteen met de selectie van rabobank Michael Boogerd, Erik Dekker, Karsten Kroon, Bram de Groot, Marc Lotz, Michael Rasmussen, Levi Leipheimer, Marc Wauters en Grischa Niermann |
Wat een onwijs, cool, mega, fantastische openingspost (n).
|
Rabo kiest voor redelijk veel Nederlanders in plaats van Hunter(die in vorm is) had ik niet verwacht.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie denken jullie gaat het eerst in het geel.
|
Citaat:
Dus een tijdrijder als McGee, Millar, Armstrong, Ullrich ofzo... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat Boonen best een kans maakt in de eerste paar etappes om in het geel te komen. Als ie een goede proloog rijdt en de daarop volgende dagen een paar etappes wint. Maarja dan moet ie als nog Pettachi kunnen verslaan als em dat wil lukken.
|
Citaat:
Gaan we nog een rondemaster subleague scholieren.com maken net als vorig jaar? Of tegen die tijd topic over starten? |
ik heb me iig al aangemeld :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Lance gaat weer winnen. :cool: Hoe gaat de Tour eigenlijk? Ik weet alleen dat er een klimtijdrit is naar Alpe d'Huez maar over verdere cols heb ik niet veel gehoord... ga dadelijk maar eens het Tourschema opzoeken ;) En ik heb gehoord dat ze in Luik starten. Hehe, ga ik dan misschien kijken, ik woon toch in Maastricht... |
Ook wel leuk dat er een ploegtijdrit is in deze tour
|
Hier is het routeschema in kaart gebracht. De start is in Luik op 3 juli... hmz, misschien ff volgende week kijken dan. ;)
http://www.letour.fr/2004/images/parcours.gif |
pff heb ik weer. de week dat er in de alpen gereden wordt zit ik in een berghut in oostenrijk waar ze niet eens warm water hebben laat staan een tv. maarja
de rabo ploeg heeft genoeg goed mensen in huis om voor een verrassing te zorgen. is die etappe naar het centraal massief toe( tweede etappe na de vlucht) geen leuke etappe voor rasmussen? dat hunter niet in de ploeg zit vind ik niet zo erg. niermann kan veel werk verrichten in de bergetappes. vooral in het midden deel van de bergetappe,s kan hij zeer waardevol voor de echte klimmers. |
Ik vind het ook goed trouwens dat ze Maarten den Bakker een keer thuis hebben gelaten (y)
Is er trouwens geen forumbaas die de eerste reactie in dit topic kan verwijderen, zo jammer dat meneer zo voor lul staat de hele tour... |
Citaat:
|
Heeft iemand al een lijst van alle deelnemende renners per ploeg? Van de ploegen die al bekend zijn uiteraard :)
|
Dit is de deelnemer lijst van wie al zeker zijn aan deelname.
US POSTAL SERVICE 1 - Lance Armstrong (USA) 2 - José Azevedo (Por) 3 - Manuel Beltran (Spa) 4 - Viatcheslav Ekimov (Rus) 5 - George Hincapie (USA) 6 - Floyd Landis (USA) 7 - Benjamin Noval (Spa) 8 - Pavel Padrnos (Tsj) 9 - José Luis Rubiera (Spa) T-MOBILE 11 - Jan Ullrich (Dui) 12 - Rolf Aldag (Dui) 13 - Santiago Botero (Col) 14 - Cadel Evans (Aus) 15 - Giuseppe Guerini (Ita) 16 - Matthias Kessler (Dui) 17 - Andreas Klöden (Dui) 18 - Daniele Nardello (Ita) 19 - Erik Zabel (Dui) PHONAK 21 - Tyler Hamilton (USA) 22 - Martin Elmiger (Zwi) 23 - Santos Gonzalez Capilla (Spa) 24 - Bert Grabsch (Dui) 25 - José Enrique Gutierrez (Spa) 26 - Nicolas Jalabert (Fra) 27 - Oscar Pereiro (Spa) 28 - Santiago Perez (Spa) 29 - Oscar Sevilla (Spa) EUSKALTEL-EUSKADI 31 - Iban Mayo (Spa) 32 - Mikel Artetxe Gezuraga (Spa) 33 - Iker Camano (Spa) 34 - David Etxebarria (Spa) 35 - Unai Etxebarria (Ven) 36 - Iker Flores (Spa) 37 - Inigo Landaluze (Spa) 38 - Egoi Martinez de Esteban (Spa) 39 - Haimar Zubeldia (Spa) TEAM CSC 41 - Ivan Basso (Ita) 42 - Kurt-Asle Arvesen (Noo) 43 - Michele Bartoli (Ita) 44 - Jörg Jaksche (Dui) 45 - Bobby Julich (USA) 46 - Jakob Piil (Den) 47 - Carlos Sastre Candil (Spa) 48 - Nicki Sörensen (Den) 49 - Jens Voigt (Dui) CRÉDIT AGRICOLE 51 - Christophe Moreau (Fra) ILLES BALEARS-BANESTO 61 - Denis Menchov (Rus) GEROLSTEINER 71 - Georg Totschnig (Oos) QUICK STEP-DAVITAMON 91 - Richard Virenque (Fra) 92 - Paolo Bettini (Ita) 93 - Tom Boonen (Bel) 94 - Davide Bramati (Ita) 95 - Laurent Dufaux (Zwi) 96 - Servais Knaven (Ned) 97 - Juan Miguel Mercado (Spa) 98 - Michael Rogers (Aus) 99 - Stefano Zanini (Ita) BRIOCHES LA BOULANGÈRE 101 - Didier Rous (Fra) AG2R PREVOYANCE 111 - Laurent Brochard (Fra) RABOBANK 121 - Levi Leipheimer (USA) 122 - Michael Boogerd (Ned) 123 - Bram de Groot (Ned) 124 - Erik Dekker (Ned) 125 - Karsten Kroon (Ned) 126 - Marc Lotz (Ned) 127 - Grischa Niermann (Dui) 128 - Michael Rasmussen (Den) 129 - Marc Wauters (Bel) LIBERTY SEGUROS 131 - Roberto Heras (Spa) SAECO 141 - Gilberto Simoni (Ita) ALESSIO-BIANCHI 151 - Pietro Caucchioli (Ita) LOTTO-DOMO 161 - Robbie McEwen (Aus) FASSA BORTOLO 171 - Alessandro Petacchi (Ita) FDJEUX.COM 181 - Bradley McGee (Aus) DOMINA VACANZE 191 - Mario Cipollinii (Ita) R.A.G.T. 201 - Christophe Rinero (Fra) |
Wat is R.A.G.T.? Ik volg alleen de tour ieder jaar, nog nooit van gehoord.
Ik vind dat T-Mobile de sterkste ploeg heeft. |
Citaat:
|
De volgende deelnemers zijn nederlands
Aart Vierhouten Bram de Groot Erik Dekker Karsten Kroon Koos Moerenhout Marc Lotz Michael Boogerd Servais Knaven 8 maar helaas |
Citaat:
|
vorig jaar nl's :
- Boogerd - De groot - Lotz - Wielinga - knaven - Moerenhout - Van bon vorig jaar 7 dus |
Van Heeswijk is ook een Nederlander. En deed den Bakker niet mee dan?
|
Citaat:
|
Citaat:
Wielinga wel. :s |
Andere deelnemende ploegen met geselecteerde renners:
CRÉDIT AGRICOLE Christophe Moreau (Fra), Alexandre Botcharov (Rus), Julian Dean (Nzl), Pierrick Fédrigo (Fra), Patrice Halgand (Fra), Sébastien Hinault (Fra), Sébastien Joly (Fra) en Benoit Salmon (Fra). ILLES BALEARS-BANESTO Francisco Mancebon (Spa), Denis Menchov (Rus), José Vicente Garcia Acosta (Spa), José Ivan Gutierrez (Spa), Vladimir Karpets (Spa), Aitor Osa (Spa), Mikel Pradera (Spa), Xabier Zandio (Spa), Daniel Becke (Dui). FDJEUX.COM Bradley McGee (Aus), Sandy Casar (Fra), Baden Cooke (Aus), Carlos Da Cruz (Fra), Bernhard Eisel (Oos), Frédéric Guesdon (Fra), Christophe Mengin (Fra), Jean-Cyril Robin (Fra), Matthew Wilson (Aus). R.A.G.T. Christophe Rinero (Fra), Guillaume Auger (Fra), Pierre Bourquenoud (Zwi), Sylvain Calzati (Fra), Frédéric Finot (Fra), Christophe Laurent (Fra), Ludovic Martin (Fra), Eddy Seigneur (Fra), Nicolas Reynaud (Fra). BRIOCHES LA BOULANGÈRE Thomas Voeckler, Walter Bénéteau, Anthony Charteau, Sylvain Chavanel, Maryan Hary, Laurent Lefèvre, Jérôme Pineau, Franck Renier, Didier Rous (allen Frankrijk). AG2R PREVOYANCE Laurent Brochard, Samuel Dumoulin, Stéphane Goubert, Jean-Patrick Nazon en Nicolas Portal (allen Frankrijk), Mikel Astarloa (Spanje), Jaan Kirsipuu (Estland), Yuriy Krivtsov (Oekraine), Mark Scanlon (Ierland). LIBERTY SEGUROS Roberto Heras, Igor Gonzalez de Galdeano, Isidro Nozal, Angel Vicioso en Marcos Serrano (allen Spanje), Allan Davis (Australie), Jan Hruska (Tsjechie), Dariusz Baranowski (Polen), Christian Vandevelde (USA). DOMINA VACANZE: Mario Cipollini, Michele Scarponi, Gianmatteo Fagnini, Massimiliano Mori, Sergio Marinangeli, Francesco Secchiari, Filippo Simeoni, Paolo Valoti, Massimo Giunti (allen Italië). ALESSIO: Pietro Caucchioli, Andrea Noé, Alessandro Bertolini, Fabio Baldato (allen Italië), Magnus Backstedt, Marcus Ljungqvist (beiden Zweden), Claus Moller (Denemarken), Scott Sunderland (Australië), Martin Hvastja (Slowakije). SAECO: Gilberto Simoni, Danilo Di Luca, Mirko Celestino, Salvatore Commesso, Stefano Casagranda (allen Italië), Evgueni Petrov (Rusland), Marius Sabaliauskas (Litouwen), Gerrit Glomser (Oostenrijk), Jorg Ludewig (Duitsland) LOTTO-DOMO Robbie McEwen, Axel Merckx, Rik Verbrugghe, Christophe Brandt, Nick Gates, Thierry Marichal, Wim Van Sevenant, Aart Vierhouten, Koos Moerenhout. COFIDIS Frédéric Bessy, Jimmy Casper, Christophe Edaleine, Jimmy Engoulvent, David Moncoutié, Dmitriy Fofonov, Stuart O’Grady, Matthew White, Janek Tombak. FASSA BORTOLO Bruseghin, Cancellara, Gonzalez, Kirchen, Petacchi, Pozzato, Tosatto, Velo. (nog niet bevestigd) GEROLSTEINER Georg Totschnig, Sebastian Lang, Ronny Scholz, Fabian Wegmann............................ ??? (nog niet bevestigd) |
Gerolsteiner: Georg Totschnig (Oost), Sebastian Lang (Dld), Ronny Scholz (Dld), Fabian Wegmann (Dld), Uwe Peschel (Dld), Danilo Hondo (Dld), Sven Montgomery (Zwi), René Haselbacher (Oost), Peter Wrolich (Oost).
Die had je opzich nog wel kunnen raden ook behalve die laatste :o |
Zaterdag is het alweer zover :)
Denken jullie dat Virenque weer de bolletjestrui wint? Ik denk dat Rasmussen best een gooi kan doen naar die trui. |
Citaat:
|
kun je bij rondemaster na elke etappe je ploeg veranderen ?
|
Citaat:
|
Citaat:
geef gewoon antwoord man :p ! Ja, dat kan dus, alleen de prijzen van de renners veranderen gedurende de tour |
Citaat:
dat den bakker en van heeswijk niet meegereden hebben weet ik zeker. |
Citaat:
Virenque weer de bolletjestrui dit jaar, wie anders? :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Van mij mag Virenque 'm krijgen. Een Fransman, zoals het hoort.
|
Tegenwoordig is de bolletjestrui niet meer dan in 2 bergetappes vroeg ontsnappen. Ik ga maar eens een paar eurootjes op Voeckler zetten, levert 40 tegen 1 op bij mrbookmaker.
|
Als we het over Tourlijstje hebben, wat denken jullie als ideale lijstje?
Vorig jaar was dat, bij de Tour De Kans (van een krant) althans: 1. Allessandro Petacchi 2. Baden Cooke 3. Lance Armstrong 4. Erik Zabel 5. Robbie McEwen 6. Ivan Basso 7. Tyler Hamilton 8. Iban Mayo 9. Haimar Zubeldia 10. Alexander Vinokourov 11. Jean-Patrick Nazon 12. Thor Hushovd 13. Luca Paolini 14. Jan Ullrich 15. Bram de Groot Wie dit jaar? Cippolini erbij denk ik. De Groot eruit, en Dekker erin, Vinokourov er uit (want die doet niet mee), Rasmussen erin. |
Tour gaat morgen van start met een proloog van 6,1 km in Luik.
Ik tip Tyler Hamilton als kanshebber! :) :cool: |
http://www.cyclingfx.nl/pics_TDF_04_vrijdag.htm
fotos van bij de ploegenpresentatie van vrijdag 2 juli |
Ik denk dat Bradley McGee de proloog wint net zoals in de Ronde van Romandie en Ronde van Italie
|
Citaat:
|
Cippolini zal in de ettapes voor dat men in de Bergen komt natuurlijk toch wel een aantal keer hoog eindigen. Ik denk niet dat hij veel rit overwinning zal pakken (Petacchi is gewoon ijzersterk in de sprints), maar een aantal tweede en derde plaatsen zitten er wel in natuurlijk. Ik heb hem er iig zelf wel bij staan in de 'lezerstour' van onze krant. Daar moest je 20 man opgeven en de eerste tien in iedere etappe krijgen punten. Denk dat Cippolini best wel aantal keer top tien moet kunnen rijden. Toch een goeie keus lijkt me.
|
Hoezo "natuurlijk" iedere keer? Hij is oud, vergane glorie en deze tour zal hij niet van voren binnen komen denk ik... Nouja we zullen zien :o
|
Jammer dat Beloki niet mee doet, trouwens...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54. |