![]() |
iets korter dan normaal
Levenloos
Teneergeslagen zochten wij naar dat wat wij niet konden vinden en lieten door de tijd verslinden wat tijdloos meestal overblijft. Uiteindelijk gescheiden in de dood die op het leven lijkt, er viel voor ons niets te beginnen, de zon ging onder en voorbij. |
Als titels mij niet meteen te binnen schieten, laat ik ze naamloos :).
Ik zal toch maar ff poging doen tot commentaar... dat wat... zou wat mij betreft gewoon wat mogen zijn, leest vlotter. En dit is mooi voor wat rijm, daarom vind ik het jammer dat die in de 2e strofe zo in gebreke blijft. Maar mooi. Herkenbaar. |
"Levenloos" lijkt me bijna de perfecte titel voor dit gedicht, maar het hangt natuurlijk volledig van de persoonlijke smaak van de dichter af welke titel hij zijn gedicht het beste kan geven.
|
Ik kom 2 dagen niet en dit gedicht zakt naar de bodem van de pagina :eek: . Ik denk dat ik maar wat mensen ga bannen ofzo, DoP wordt nog eens een populair forum :p .
Mutant: dat weghalen zou het metrum een beetje verpesten denk ik :o . Ik heb expres niet met volrijm gewerkt omdat ik bang was dat het dan zo kinderliedje-achtig over zou komen, maar je hebt gelijk, ik had daar beter mijn best op kunnen doen. Renard: Je titel is wel goed hoor, ik zal hem veranderen :) . Bedankt voor de reacties. |
Persoonlijk vind ik het ritme dan net wat beter, minder struikelend, maar dat kan ook aan mij liggen :).
|
ik vind persoonlijk "dat wat" wel goed/leuk lezen.
Een andere optie zou kunnen zijn om "achterblijft" ipv "overblijft" te zetten, maar das persoonlijk. De laatste zin vind ik prachtig! |
Mooi hé! Echt goed hoor, de laatste zin van de eerste en de laatste zin van de tweede strofe zijn het mooist vind ik! Maar goed, de laatste zin hoort ook mooi te zijn :p
|
Citaat:
Bedankt voor de reacties (y) . |
Citaat:
Eigenlijk weet je voor het grootste gedeelte mijn mening al, maar ik wil er toch nog even op reageren. Ik vind het vooral sterk dat je de strofen met gelijke noot begint, nameljk met veelletergrepige (dit is echt geen woord) woorden zoals 'terneergeslagen' en 'uiteindelijk'. Ik vind de vorm erg mooi, en snap je gedicht ook beter nu ik hem wat vaker gelezen heb. Verder is de rijm apart zeg; wij/voorbij, en klankrijk zoals vinden/beginnen en overblijft/lijkt. Dat was me de vorige keer eerlijk gezegd nog niet opgevallen. Verder blijf ik erbij dat de herhaling van 'tijd' in de eerste strofe niet zo mooi staat, maar het is wel funest voor de betekenis, dus daarom vind ik wel dat het noodzakelijk is ;). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42. |