![]() |
Zwangerschapstest
Even een vraagje: na hoelang kun je een zwangerschapstest gebruiken om te kijken of je zwanger bent?
|
Als je niet ongesteld ben geworden, dan kun je gewoon meteen een test kopen en doen. Als je een dag nadat je seks hebt gehad wilt weten of je zwanger bent, dan weet ik niet of de test al betrouwbaar is.
|
Ik dacht dat je moest wachten tot na het uitblijven van je menstruatie.. bij het kopen van een test zoals een predictor ofzoiets..
maar de dokter kan het aan de hand van je bloed direct zien.. (dacht ik ;)) |
Citaat:
vanaf de eerste dag van dat je ongesteld zou moeten zijn inderdaad |
Maar dan zit je weer met het probleem dat je ongesteld kan blijven als je aan de pil bent....
Tenminste dat hoor ik wel eens maar of het nou ook echt zo is weet ik ook niet hoor. :confused: |
dan aan het eind van je stopweek lijkt me.. tenminste, meest logisch toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wat dat beterft: als je twijfelt ondanks dat je ongesteld bent geworden gewoon een testje! dan beter het zekere voor het onzekere |
Het HCG-hormoon (het hormoon dat aangemaakt wordt wanneer je bevrucht bent) is aan te tonen na ongeveer zes dagen. Dus niet meteen testen, maar ook niet wachten tot een eventuele menstruatie.
|
Citaat:
Maar het kan en ja, dat kan evenveel bloed zijn als een écht menstruatie. Gekke dingen die hormonen en lijven.. |
Maar is het dan ook zo dat je je hele zwangerschap ongesteld kan blijven of niet??
|
Citaat:
Maar goed, dan weet inmiddels wel dat er IETS aan de hand is hoor, plus dat het niet vaak voorkomt. |
Heeej.. een zwangerschapstest kun je volgens mij doen vanaf t moment dat je menstruatie zou moeten beginnen. Als je een zwangerschapstest koopt zit er ook een gebruiksaanwijzing bij.. hierin staat ook wanneer je hem kan gebruiken..
Ik kende ook iemand die de pil slikte en toch zwanger was, ondanks dat ze elke maand wel haar menstruatie had... vind ik werkelijk een eng idee.. ik koop elke maand ook een zwangerschapstest.. voor het geval dat.. heb ik liever zekerheid.. Liefs |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ga even naar google en typ in "clear blue"
[weet de site namelijk niet helemaal] Daar staat alle informatie die je moet weten! Succes (y) |
Citaat:
|
Nogmaals dan maar (en dit zal ook in de gebruiksaanwijzing staan van de clear-blue) :
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23. |