![]() |
Ice
Ice, (Crystal) Meth, hoe je 't ook wilt noemen; is die shit een beetje groot in NL?
Ik zit hier in Azie en ik weet dat het hier eigenlijk party drug no. 1 is, maar is het ooit doorgekomen in Nederland? |
methamfetamine bedoel je?
of niet? nja afgelopen festival op ruigoord (solstice) waar ik was dit weekend waren er behoorlijk wat gasten die het gebruiikten en nja ze vonden het iig wel chill:P maarjah daar word ook wel van alles en nogwat gebruikt... |
bedoel je niet methadon?
|
nee methamphetamine
|
klinkt ook logieser als methadon natuurlijk, gezien het partydrugaspeKt...
|
ja, methadon is niet de party drug bij uitstek
|
misschien daar wel, en dat ie het daarom vraagt...
|
dan moet ie zich nader verklaren
|
Citaat:
Methamfetamine, of MDMA, is ws. wat je bedoelt Nate. meer info MDMA is ook de actieve stof in XTC en Speed. En ja, dat is hier in Nederland ook te krijgen. |
nee niet waar
metamphetamine is een onderdeel van mdma maar meth is heel anders dan mdma |
Citaat:
die shit is echt levensgevaarlijk, kkYaba! |
Ice wordt gemaakt van methylamfetamine.
Net zoals bij basecoke en crack het geval is, wordt de methylamfetamine omgezet in een rookbare vorm. Dat heet dan Ice. Ice wordt ook wel glass, chrystal of crank genoemd. Andere namen zijn yaba, batu en shabu. Het middel wordt in Azië en op beperkte schaal in de Verenigde Staten gebruikt. Het ziet eruit als een wit kristalachtig poeder. De effecten zijn heviger dan bij gewone amfetamine en kunnen afhankelijk van de dosering tussen de 8 en 24 uur aanhouden. De risico's zijn net als bij crack groot. Het jaagt de bloeddruk op en is verslavend. Ook zou het tot blijvende hersenbeschadiging kunnen leiden. Een belangrijk verschil met crack is de werkingsduur. Ice werkt veel langer dan basecoke. |
...ik heb nog veel te leren...
|
en daar ben je nooit te oud voor :)
|
nja je kan het ook snuiven hoor :p
|
ik heb een keer een documantaire over dat spul gezien,
ging een man dat kopen in thailand geloof ik. en mensen volgen die het gebruikte. na een tijdje gebruiken flipte die mensen echt totaal door. :s niet echt super spul lijkt me. |
Citaat:
|
ice ice baby
|
|
Citaat:
|
Citaat:
(nee, ik heb er geen ervaring mee) |
jah joh
|
|
Citaat:
en ik kan dat lezen (h) |
Citaat:
|
Citaat:
En nee, het is niet echt groot in europa. In amerika krijg je vrijwel standaard meth als je om speed vraagt, hier in europa is het vrij zeldzaam. En dat is waarschijnlijk maar goed ook. |
Ice is wel wat anders dan MDMA inderdaad... Drugsbase hier vind je duidelijk info over Ice , crystal meth... vieze rotzooi , lijkt mij wel leuk om een keertje geprobeert te hebben trouwens..
|
@ ezblade.. je kan meth wel degelijk snuiven. kennissen van mij deden het en op drusbase staat het ook..
|
Mja, Meth is een sterke variant van amfetamine en kan je ook gewoon snuiven. Op erowid staan methamfetamine en amfetamine zelfs gewoon bij elkaar geloof ik.
Volgens mij heb ik t wel ns gehad, van vrienden die veel speed snoven. Had een klein lijntje en t gaf echt een rush, heel erg vet, t duurde iets van 8 uur voordat er ook maar iets van een dipje in trad, en vond t echt veel vetter dan andere speed (gewone speed vond ik zelfs geen hol aan, dit vond ik vet)... Maar of t meth was weet ik niet zeker, is nooit duidelijk geworden, maar gezien de werking (de rush maakt t echt anders dan normale speed, die vrienden merkte dit verschil ook op in verhoudig met andere speed), denk ik van wel... En ik moet er ook bij opmerken dat t eigenlijk de enige rede is dat ik daarna nog iets van 8 keer speed heb gebruikt (van andere bronnen), in de hoop t zelfd effect te bereiken, maar dat is er nooit meer van gekomen.... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34. |