![]() |
N paar gedichtjes =)
Klein meisje
Klein meisje Aan de hand van papa Verwonderd over de mooie wereld Onwetend wat haar te wachten staat Klein meisje, Je haren wapperen zo lieflijk Als je daar staat Met je beer in je hand Klein meisje, Je kijkt zo verbaasd Als je een vogel ziet liggen Je vraagt je af of hij slaapt Klein meisje, Papa is doorgelopen Je rent achter hem aan Zonder op of om te kijken Klein meisje, Kijk nou toch op! Luister dan toch! Kijk en stop! Lief klein meisje, Je ligt daar zo stil Je haren wapperen nu niet meer En je beer is vies.. Ik vraag me af of je slaapt.. Het doet me niets Mensen om me heen, Het doet me niets meer, Eenzaam ben ik toch wel. Woorden in mijn oren Het doet me niets meer, Begrijpen doe je me toch niet Armen om me heen, Het doet me niets meer, Troosten kun je me toch niet Stilte om me heen, Het doet me niets meer, Horen deed ik toch niet Jou niet langer om me heen, Het doet me niets meer, Missen doe ik je toch wel Bloemen op je graf, Het doet me niets meer Ze rotten toch wel Jouw gezicht dat zei: vergeet me niet! Wat is dat nou voor een troost Jou vergeten deed ik toch niet Het beest Weggestopt, het is er niet Het is er nooit geweest Ik wil het niet, Laat dit niet toe Ik laat het niet vrij, Dit beest Achter slot en grendel Zoals het hoort Daar zal het zijn dagen slijten Ik weiger toe te geven Aan zijn harde woorden En zijn verwijten De kooi doe ik op slot En de sleutel gooi ik weg Om nooit meer terug te vinden Het ontstaan te ontkennen En niemand zal het weten Hopend dat ik het ooit Simpelweg zal vergeten Ik snap het niet Ik kijk toe hoe jij jezelf kapot maakt, Mentaal en fysiek, en ik snap het niet Ik wil je zo graag helpen, Dit doet me zoveel verdriet Jij vindt jezelf niets waard, Wil liever niet bestaan, maar ik snap het niet! Ik wil alles voor je doen, alles! Maar van jou mag het niet.. Ik zie je op de rand staan, Schuifelen naar de afgrond En ik kan niets doen, helemaal niets Behalve toekijken.. Je sluit me compleet buiten, Dat heb ik toch niet verdiend? Ik wil je alleen maar helpen Laat me toch toe, stoot me niet zo af Je woorden doen me pijn, Ook al bedoel je ze niet zo Dat weet ik wel, maar waarom zeg je t dan? Ik snap het niet! En jij snapt t ook niet.. Mijn ster Zoveel sterren aan de hemel Genoeg voor ons allebei Zoveel sterren aan de hemel Maar jij wou die van mij Niet omdat hij mooier was Of om zijn helderheid Je wou hem mij gewoon ontnomen Mijn enige lichtpuntje in mijn strijd Toen jij hem van mij stal, Viel ik in een zwart gat Jij kon gewoon niet hebben Dat ik eindelijk een beetje geluk had Jij ontnam mij mijn ster, En ontnam me mijn licht Nu kijk ik vanuit de afgrond Hoe de grond zich boven mij dicht Tips & reacties zeer welkom =) En voor de mensen die het willen weten: Ja ik ben nieuw hier en Ja ik kom van het Fancy-forum =) |
Raar dat er niemand reageert?
Het eerste gedicht vind ik mooi, het spreekt mij persoonlijk wel aan :) Het tweede gedicht is wat mij betreft iets té... ik weet niet goed hoe ik het formuleren moet, maar hij is te langdradig en hetzelfde ofzo :s De laatste vind ik een beetje cliché, de anderen zijn wel aardig :). Maar ik blijf erbij: de eerste vind ik het mooiste (y) |
Wow! :eek: Die eerste is echt mooi hoor! Echt prachtig! De tweede is ook wel mooi, alleen de eerste alinea is wat minder. De derde en vierde zijn weer iets minder, terwijl de laatste heel mooi is. Je hebt een leuke stijl, vooral die herhaling steeds, dat kan soms heel mooi zijn! (al moet je het niet overdrijven natuurlijk)
Toch, is de eerste het mooiste :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22. |