![]() |
[ADSL] ruis
Hallo,
Ik heb sinds kort ADSL met een downloadsnelheid van 1120 kbps gekregen. We hebben twee telefoonaansluitingen in ons huis. Op een van die telefoonaansluitingen hebben we de ADSL splitter aangesloten. Maar nu hoor je dus telkens ruis op de andere telefoon (tenminste, wanneer er een internetverbinding is). En wanneer we gebeld worden wordt de internetverbinding even verbroken. Waardoor zou dit kunnen komen? M'n ouders zeggen dat de aansluiting waarop de splitter zit wel de hoofdaansluiting is. |
verkeerd aangesloten.
je hebt 1 verdeelpunt dat moet. en daar moet de spitter voor... en dan nog het goede gaatje kunnen vinden, en trouwens het staat ook in het boekje |
Heb je twee zgn. NT1-punten (kastjes waar de snoeren het huis binnenkomen) of heb je gewoon een handmatige splitsing in de kabel aangebracht? De splitter moet direct na het NT1-punt worden aangesloten, dus écht voor iedere verdere vertakking.
Dat zal er in de regel dus op neerkomen dat je van de zolder (of waar je ADSL-modem ook staat) een redelijk lang snoer moet trekken naar het punt waar je telefoonsnoer het huis binnenkomt (meestal in een hoek van de woonkamer). Aangezien dit al snel meer dan tien meter wordt, kun je daar het beste Cat.5 UTP-kabel voor gebruiken om storing te vermijden. |
Citaat:
Ik heb gewoon de telefoonstekker in het 'telefoonwandcontactdoos' :s gestopt, het uiteinde daarvan aan de splitter aangesloten, en van de splitter een snoertje naar de multi-pc modem. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je echt problemen hebt met het verbinden/verbreken van je lijn in verband met telefoneren, dan lijkt het me toch echt een aansluitingsfout, hoewel je natuurlijk altijd éérst zeker moet weten dat je de juiste kwaliteit bekabeling gebruikt. |
Dat NT1-punt zou ook nog wel eens in de meterkast kunnen zitten... daar zit het bij ons iig.
|
In dat geval heb je dus een nóg langere kabel nodig. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Raar verhaal misschien:
Wij hebben 3 telefoons thuis. 1 staat in de woonkamer, 1 op mijn kamer en 1 op de slaapkamer van mijn ouders. Die bij de woonkamer staat daar zit ook de hoofdaansluiting. en dan loopt er op een of andere manier nog een lijn naar de slaapkamers. 1 tak gaat dus naar mijn kamer en een naar mijn ouder kamer. Ik heb op mijn kamer een splitter voor de telefoon en het adsl gedaan en het werkt gewoon (zonder storing) maar dit kan toch eigenlijk niet? |
Code:
|
Citaat:
splitter moet vlak naast de hoofdaansluiting lees dan ook de beschrijving :nono: |
Hij zegt toch juist dat hij geen ruis heeft en dat dat juist het opvallende is? Beter lezen :)
|
Citaat:
|
Citaat:
je regrette |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02. |