Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   The Stranglers op parkpop! :O (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=880623)

Gary X 24-06-2004 14:46

The Stranglers op parkpop! :O
 
fakkin geniaal. Ze vallen in voor Supergrass.

dat en The Von Bondies!

wie gaat? wie digt?

FAC51 24-06-2004 14:50

ze zijn idd cool

al kun je geen echte punk zijn als je uit friggin' guildford komt (n)

Gary X 24-06-2004 14:53

Citaat:

strutter schreef op 24-06-2004 @ 15:50 :
ze zijn idd cool

al kun je geen echte punk zijn als je uit friggin' guildford komt (n)

dan noemen we het gewoon new wave. Ik dacht eerst altijd waarom ze het een punk band noemden, totdat ik de oude video's zag.

FAC51 24-06-2004 14:56

hehe heb je die ene gezien waar ze in guildford uni gingen optreden, of juist niet

:cool:

We hate wanker elitist audiences, so fuck off'

Gary X 24-06-2004 15:00

Citaat:

strutter schreef op 24-06-2004 @ 15:56 :
hehe heb je die ene gezien waar ze in guildford uni gingen optreden, of juist niet

:cool:

We hate wanker elitist audiences, so fuck off'

ja, ook! die ligt hier waar ik nu ben ook geloof ik.

Trimm Trabb 24-06-2004 15:44

dude, serieus? Ik was echt best wel pissed off dat supergrass niet kwam, maar dit maakt erg veel goed (y).
Khebber zin in!

Gary X 24-06-2004 17:13

Citaat:

Trimm Trabb schreef op 24-06-2004 @ 16:44 :
dude, serieus? Ik was echt best wel pissed off dat supergrass niet kwam, maar dit maakt erg veel goed (y).
Khebber zin in!

dit is 10 keer beter ;)

gefeliciteerd trouwens.

Lepra de Clown 24-06-2004 17:15

ik ken ze niet, wat voor iets is het precies. misschien ga ik wel ff kijken als het veelbelovend klinkt want ik ben toch op parkpop voor Roy Paci

@ Trimm Trabb: gefeliciteerd (y)

Gary X 24-06-2004 17:43

Citaat:

Lepra de Clown schreef op 24-06-2004 @ 18:15 :
ik ken ze niet, wat voor iets is het precies. misschien ga ik wel ff kijken als het veelbelovend klinkt want ik ben toch op parkpop voor Roy Paci

@ Trimm Trabb: gefeliciteerd (y)

New wave/punk bandje uit de UK.

allmusic.com kopietje:

The Stranglers formed as the Guildford Stranglers in the southern England village of Chiddington (near Guildford) in 1974, plowing a heavily Doors-influenced furrow through the local pub rock scene — such as it was. Of the four founding members, only bassist Hugh Cornwall had any kind of recognizable historical pedigree, having played alongside Richard Thompson in the schoolboy band Emil & the Detectives. According to Thompson, their repertoire stretched from "Smokestack Lightning" and the blues, through to "old Kiki Dee B-sides," while their gigging was largely confined to the Hornsey School of Art, where Thompson's sister was Social Secretary.
The Guildford Stranglers were confined to a similar circuit. It was 1975 before they ventured into even the London suburbs, although once there — and having shortened their name to the less parochial Stranglers — things began moving quickly. The established pub rock scene was dying and promoters were willing to give any unknown band a break, simply to try and establish a new hierarchy. Thus it was that as the first stirrings of punk began to make their own presence felt on the same circuit, the Stranglers were on board the bandwagon from the beginning.

Their early songs, too, radiated the same ugly alienation that was the proto-punk movement's strongest calling card. Material like "Peasant in the Big Shitty," "I Feel Like a Wog," "Down in the Sewer," and "Ugly" itself were harsh, uncompromising, and grotesque; a muddy blurge of sound cut through with Dave Greenfield's hypnotically Doors-like keyboards, that was possessed of as much attitude as it was detectable musical competence. One uses the word guardedly, but "highlights" of this period were included on the 1992 archive release The Early Years: 74-75-76 Rare Live and Unreleased.

By mid-1976, the Stranglers already had enough force behind them to be booked as opening act at the Ramones' first London show, and Mark P., editor of the newly launched punk fanzine Sniffin' Glue, conferred further punk approval on the band when he wrote, "their sound is 1976...the Stranglers are a pleasure to boogie to — sometimes they sound like the Doors, other times like Television, but they've got an ID of their own." Further prestige accompanied the band's opening slot for Patti Smith in October — and that despite most of the audience walking out, long before the band left the stage; by the time the band set out on their own first U.K. tour, they had signed with UA (A&M in America) and were preparing to record their debut album with producer Martin Rushent.

"(Get A) Grip (On Yourself)," the Stranglers' debut single, made the lower reaches of the Top 50; Rattus Norvegicus, their first album, confirmed the group as one of the fastest developing groups on the entire scene — even as the scene itself still puzzled over whether the Stranglers even belonged on board. "Old hairy misogynists" was a common accusation to fling in their direction, and it was one which the Stranglers themselves delighted in encouraging. In a more PC climate, their first U.K. Top Ten hit, summer 1977's "Peaches," would never even have been written, let alone recorded, while the bandmembers' reputation as sexual bad boys was only exacerbated by other songs in their repertoire — "London Lady," "Bring on the Nubiles," "Choosy Susie."

The fact that much of their lyrical prowess was built around the darkest hued of black humors never entered many people's minds at the time, but listen again to their finest moments — "Hangin' Around," "Down in the Sewer," the mindless boogie of "Go Buddy Go" and the sheer vile joys of "Ugly" — and try to keep an even halfway straight face.

Unfortunately, though the Stranglers themselves reveled in an almost Monty Python-esque grasp of absurdity (and, in particular, the absurdities of modern "men's talk"), there was an undercurrent of violence which not only permeated their music, it also, inevitably, spilled into their live shows. Their fall 1977 British tour was marred by some very ugly scenes, while a trip to Sweden brought them into violent confrontation with the Raggere, that country's equivalent of Britain's punk-hating Teddy Boys. Hugh Cornwall's choice of T-shirts (a Ford logo reworked to read F***) brought the band into conflict with London's local council, while the group's decision to line their stage with topless dancing girls when they played a concert in that city's Battersea Park brought women's groups screaming down on them, too.

Yet despite so much controversy, the Stranglers' grip on the British chart seemed unbreakable. "Peaches" was followed by "Something Better Change" and might easily have been joined by a passionate cover of "Mony Mony," had the band not opted to hide behind the pseudonym of the Mutations, accompanying singer Celia Gollin on the number. (A second Celia & the Mutations single, "You Better Believe Me," followed late in 1977.) "No More Heroes," the driving title-track to the Stranglers' second album, was another huge hit, although the album itself was a disappointment — recorded in a hurry, with little time to write new material, it was largely comprised of older songs which had been passed over for Rattus. Within months, a new Stranglers album was on the streets, and this time they got everything right. Black and White was previewed by the hits "Five Minutes" and "Nice'n'Sleazy" (self-mythology in a nutshell), and was swiftly followed by one of the band's finest moments, a murderously slowed-down version of Bacharach/David's "Walk on By."

More importantly, Black and White was the last Stranglers album to even flirt with the socio-sexual shock troop imagery which fired their first records; with the live X-Cert album (their first for IRS in America) rounding off 1978 with a final flurry of gruffness, the band was now free to experiment beyond even the most indulgent fan's wildest imaginings.

1979's The Raven saw them moving toward both psychedelia and radio-friendly pop — "The Duchess," Top 20 that summer, was a classic tune by anybody's standards and, while a flurry of solo activity from Jean Jacques Burnel (The Euroman Cometh) and Hugh Cornwell (Nosferatu) raised rumors that the band was reaching the end of its lifespan, in fact it was their non-musical activities that came closest to bursting the bubble, after Cornwall was sentenced to three months imprisonment for drug possession in January 1980.

The band regrouped following his release and banged out two albums in a year, the concept Men in Black, and the extraordinarily ambitious La Folie — home of their biggest hit single yet, "Golden Brown." It reached number two in Britain, although two other singles from the same album, "Let Me Introduce You to the Family" and "La Folie" itself, contrarily proved among their least successful so far.

"Strange Little Girl," specially recorded for the hits compilation The Collection 1977-1982, returned the band to the Top Ten the following summer and, having moved from UA to Epic, the Stranglers rounded out 1982 with the "European Female" single and Feline album, defiantly pop-heavy albums flavored by the group's own special take on the then-prevalent synthesizer sounds. This phase of the band's development reached a nadir of sorts with 1984's Aural Sculpture, the least engaging of their albums to date, and the least successful — it faltered at number 14, with the exquisite "Skin Deep" single drawn up one place lower.

Two years of near silence followed, punctuated only by a succession of under-performing British 45s — American releases were even rarer. "Nice in Nice," a commentary on a six-year-old misadventure in the French city of that name, "Always the Sun," "Big in America," and "Shakin' Like a Leaf," drawn from the 1986 album Dreamtime ensured the band remained very much a sideshow into the late '80s, but 1988 finally brought a massive turnaround in their fortunes. That January, a wildly churning cover of the Kinks' "All Day and All of the Night" powered the Stranglers back into the Top Ten, to be followed by a new live album of the same name.

Another long silence followed but, sticking with covers, the Stranglers were back to their best with ? & the Mysterians' "96 Tears" in early 1990, a taster for the album 10. A second hits collection, The Stranglers Greatest Hits, stuffed stockings across Europe that Christmas, but any serious attempt at a lasting revival was stymied by the departure of Cornwall for a solo career. He was replaced by John Ellis, a former member of fellow pub-to-punk graduates the Vibrators and Sniff'n the Tears frontman Paul Ellis and the new look Stranglers re-emerged on the China indie in early 1992.

A new album, Stranglers in the Night, appeared that fall, together with the minor hit "Heaven or Hell"; by year's end, however, drummer Jet Black, too, had departed. He was replaced by Tikabe Tobe and, in this form, the group recorded yet another live album, Saturday Night Sunday Morning, before Black returned for 1995's About Time. The group's studio set, Coup de Grace, was issued in 1998, but the relative lack of action on the new releases front has been more than remedied by some sterling assaults on the Stranglers' archive.

Each of their UA/Epic albums has been reissued with generous helpings of bonus tracks, while 1992 saw the release of a classic 1977 live show, Live at the Hope & Anchor, together with a collection of the band's (surprisingly inventive) 12" singles and a fabulous box set drawn from the 1976-1982 period, The Old Testament. Further live albums have since appeared, as has a remarkable document of the band's three BBC sessions, from 1977 and 1982.

That it is those earliest years which remain the Stranglers' most popular is not surprising — from bad-mannered yobs to purveyors of supreme pop delicacies, the group was responsible for music which may have been ugly and might have been crude — but it was never, ever boring. That people are still offended by it only adds to its delight — if rock & roll (especially punk rock & roll) was meant to be pleasant, it would never have changed the world, after all. The fact that much of the Stranglers' message was actually hysterically funny — as they themselves intended it to be — only adds to their modern appeal. And the fact that their fans are still called upon to defend them only proves what humorless zeroes their foes really were.

Lepra de Clown 24-06-2004 17:46

Citaat:

Gary Craptalk schreef op 24-06-2004 @ 18:43 :
heel verhaal
haha gary bedankt voor de info, t is een beetje veel om nu door te gaan lezen dus ik zal gewoon wel ff een kijkje gaan nemen :D (y)

Hells Ezel 26-06-2004 13:17

stranglers zijn idd stukken beter dan supergrass.. ben bijna blij dat ik niet naar optreden in patronaat ben gegaan :D

86dagreed 26-06-2004 13:55

ik vind het een kutband.
moest die laatste cd recenseren, en hoorde niets behalve aan elkaar gevlochten cliche's en middelmatige shit.
wie hem wil hebben mag hem hebben.

Gary X 26-06-2004 15:15

Citaat:

86dagreed schreef op 26-06-2004 @ 14:55 :
ik vind het een kutband.
moest die laatste cd recenseren, en hoorde niets behalve aan elkaar gevlochten cliche's en middelmatige shit.
wie hem wil hebben mag hem hebben.

kom maar!

geeft niet weg dat ze ooit een erg goeie band waren.

010 26-06-2004 15:33

Ik ga. en ik dig 't.

freakjuh 26-06-2004 17:16

Ik ken ze niet, maar ik ga wel even kijken. :)

Escapism 26-06-2004 18:23

hoeveel leuker t was geweest als supergrass gewoon zou komen

freakjuh 26-06-2004 19:54

Hm ik downde een liedje, en toen dacht ik 'oja dit ken ik wel'.

Ik had ook liever Supergrass gehad geloof ik :D

cha0s 26-06-2004 21:43

omfg. hoe vet! ik ging toch al naar parkpop, maar dit is echt bruut. :D

86dagreed 27-06-2004 02:06

Citaat:

Gary Craptalk schreef op 26-06-2004 @ 16:15 :
kom maar!

geeft niet weg dat ze ooit een erg goeie band waren.

pass me je adres
min prive bericht ofzo.
dan krijg je hem.

Gary X 27-06-2004 02:30

Citaat:

Escapism schreef op 26-06-2004 @ 19:23 :
hoeveel leuker t was geweest als supergrass gewoon zou komen
minder leuk.

enema abortion 27-06-2004 02:54

Niet dat ik naar parkpop ga maar ik wou graag even melden dat Supergrass toch wel behoorlijk kut is en dat the Stranglers toch wel behoorlijk gaaf zijn.

En the Von Bondies, daar heb ik geloof ik laatst een stuk van gezien in de melkweg, kan dat?

Fog 27-06-2004 06:34

ik ga maar niet omdat er nou iets komt dat ik nou zo geweldig vind.

outlandish :(

Escapism 27-06-2004 15:19

sorry hoor, maar the stranglers vallen toch echt wel in de categorie vergane glorie. stelletje ovrr t paard getilde losers, zijn t

RolfZ 27-06-2004 17:16

Ik ben nog geweest naar Parkpop. Was echt geen kloot aan!

MCH 27-06-2004 22:29

Hoe tof zou het geweest zijn als ik op Glastonbury was dit weekend. Alhoewel, ik heb me ook vermaakt met BRMC, The Cure, David Bowie, Placebo, Graham Coxon.

Gary X 27-06-2004 22:44

stranglers waren wel leuk. ze kwamen alleen te laat met de hitjes, en ze speelden te lang.

FAC51 27-06-2004 22:45

Citaat:

MCH schreef op 27-06-2004 @ 23:29 :
Hoe tof zou het geweest zijn als ik op Glastonbury was dit weekend.

FAC51 27-06-2004 22:45

t word op de beeb uitgezonden

onder leiding van John Peel

omg <3

Escapism 27-06-2004 22:47

Citaat:

strutter schreef op 27-06-2004 @ 23:45 :
t word op de beeb uitgezonden

onder leiding van John Peel

omg <3

ja, kzag et ook

hoe gaaf dat festival is.

eXo 27-06-2004 22:52

wat ik hoorde was best vet (y)

Trimm Trabb 27-06-2004 23:06

Het ging wel, maar de bas stond veels te hard. Ik kon dat schattige orgelgepiel bijna niet meer horen (n)

Gary X 28-06-2004 11:37

Citaat:

Trimm Trabb schreef op 28-06-2004 @ 00:06 :
Het ging wel, maar de bas stond veels te hard. Ik kon dat schattige orgelgepiel bijna niet meer horen (n)
orgels waren prima te horen schat.

MCH 28-06-2004 11:39

Citaat:

Gary Craptalk schreef op 28-06-2004 @ 12:37 :
orgels waren prima te horen schat.
Misschien niet waar zij stond. :rolleyes:

Gary X 28-06-2004 11:41

Citaat:

MCH schreef op 28-06-2004 @ 12:39 :
Misschien niet waar zij stond. :rolleyes:
waar ik stond wel.

:rolleyes:

Trimm Trabb 28-06-2004 11:57

Citaat:

Gary Craptalk schreef op 28-06-2004 @ 12:41 :
waar ik stond wel.

:rolleyes:

maar waar ik stond niet. Ik stond links van het scherm en daar dreunde de bas behoorlijk hard.

geen punt. 28-06-2004 12:10

Die The whogivesafuckS bandjes klinken dus niet alleen goedkoop maar zijn schijnbaar ook goedkoop (n)

transfattyacid 28-06-2004 12:12

Ik vond ze niks aan.

Gary X 28-06-2004 12:13

Citaat:

Trimm Trabb schreef op 28-06-2004 @ 12:57 :
maar waar ik stond niet. Ik stond links van het scherm en daar dreunde de bas behoorlijk hard.
stond ik ook, naja, net voor het scherm.

transfattyacid 28-06-2004 12:18

Citaat:

Trimm Trabb schreef op 28-06-2004 @ 12:57 :
maar waar ik stond niet. Ik stond links van het scherm en daar dreunde de bas behoorlijk hard.
ha, ik zag jou bij een eettentje geloof ik

Gary X 28-06-2004 12:18

Citaat:

geen punt. schreef op 28-06-2004 @ 13:10 :
Die The whogivesafuckS bandjes klinken dus niet alleen goedkoop maar zijn schijnbaar ook goedkoop (n)
jij hebt vast zo'n eeuwige succeslosee band, oh wacht, je bent "underground".

:rolleyes:

Trimm Trabb 28-06-2004 13:01

Citaat:

transfattyacid schreef op 28-06-2004 @ 13:18 :
ha, ik zag jou bij een eettentje geloof ik
Dat zou best kunnen. Ik snackte de hele dag door :o

geen punt. 28-06-2004 13:19

Citaat:

Gary Craptalk schreef op 28-06-2004 @ 13:18 :
jij hebt vast zo'n eeuwige succeslosee band, oh wacht, je bent "underground".

:rolleyes:

Nee ik heb geen band, maar dat doet niets af aan de goedkoopheid van die The _____S rommel.

transfattyacid 28-06-2004 13:36

Citaat:

Trimm Trabb schreef op 28-06-2004 @ 14:01 :
Dat zou best kunnen. Ik snackte de hele dag door :o
hah ja, anders ik wel

NERD 28-06-2004 13:38

Citaat:

geen punt. schreef op 28-06-2004 @ 14:19 :
Nee ik heb geen band, maar dat doet niets af aan de goedkoopheid van die The _____S rommel.
Ja.

The Beatles
The Beach Boys
The Rolling Stones
The Velvet Underground
The Stooges
The Who
The Byrds
The Modern Lovers
The Police
The Clash
The Jam
The Cure
The Jesus & Mary Chain
The Smiths
The The
The Flaming Lips
The Stone Roses
The Chemical Brothers

Allemaal ongetalenteerde overgehypte bagger die vanwege het identieke voorvoegsel uiteraard allemaal hetzelfde klinken...

/edit: Oh, wacht. Om de een of andere reden zijn ze blijkbaar alleen kut als het tweede woord op een -s eindigt. Nu ben ik het dus echt helemaal kwijt. Als het er al ooit geweest was.

Metal 28-06-2004 13:52

hehe

geen punt. 28-06-2004 14:40

Citaat:

NERD schreef op 28-06-2004 @ 14:38 :
Ja.

The Beatles
The Beach Boys
The Rolling Stones
The Velvet Underground
The Stooges
The Who
The Byrds
The Modern Lovers
The Police
The Clash
The Jam
The Cure
The Jesus & Mary Chain
The Smiths
The The
The Flaming Lips
The Stone Roses
The Chemical Brothers

Allemaal ongetalenteerde overgehypte bagger die vanwege het identieke voorvoegsel uiteraard allemaal hetzelfde klinken...

/edit: Oh, wacht. Om de een of andere reden zijn ze blijkbaar alleen kut als het tweede woord op een -s eindigt. Nu ben ik het dus echt helemaal kwijt. Als het er al ooit geweest was.

Idd, het gaat om die -s. Ik zeg niet dat ze per sé kut hoeven te zijn. Ze worden allemaal gehypt als de ziekte, maar het stelt naar mijn mening allemaal niet zoveel voor. Het gaat me meer om de simpelheid van de muziek en de snelheid waarmee ze poppen...

Ik heb er zelf ook wat in m'n lijstje staan, je ontkomt er niet aan...

Trimm Trabb 28-06-2004 14:55

The Beatles zijn dus een goedkoop bagger bandje...

Vreemd dat miljoenen mensen zich zo kunnen vergissen dan he?

geen punt. 28-06-2004 15:00

Citaat:

Trimm Trabb schreef op 28-06-2004 @ 15:55 :
The Beatles zijn dus een goedkoop bagger bandje...

Vreemd dat miljoenen mensen zich zo kunnen vergissen dan he?

LEES :rolleyes:

Gary X 28-06-2004 15:11

Citaat:

geen punt. schreef op 28-06-2004 @ 15:40 :
Idd, het gaat om die -s. Ik zeg niet dat ze per sé kut hoeven te zijn. Ze worden allemaal gehypt als de ziekte, maar het stelt naar mijn mening allemaal niet zoveel voor. Het gaat me meer om de simpelheid van de muziek en de snelheid waarmee ze poppen...

Ik heb er zelf ook wat in m'n lijstje staan, je ontkomt er niet aan...

kortzichtigheid

:rolleyes:


waarschijnlijk heb je nog nooit een van de oude Stranglers plaatjes gehoord. En hoeveel van de miljoenen S bandjes zie je op tv.

en The Shadows en The Ventures zijn echt geen simpelheid, om er maar twee op te noemen.

Trimm Trabb 28-06-2004 15:24

Citaat:

geen punt. schreef op 28-06-2004 @ 16:00 :
LEES :rolleyes:
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.