![]() |
Mijn naam is de Dood.
De Dood
Ik leef langer dan jullie allemaal bij elkaar. Ik was er al voor het draaien van de aarde. Mensen vrezen mij sinds het begin der tijden, maar waarom? Mijn naam is…De dood. Ik ben een man, maar niet van vlees en bloed. Ik ben geen monster, dat is slechts een leugen. Ook ben ik niet slecht of gemeen, ik heb geen zeis, geen zwarte kap en ik zie er niet eng uit. Ik ben gewoon de Dood. Dat ben ik al sinds mijn ontstaan. Ik vloei voort uit het leven, net zoals jullie eigenlijk. Wij zijn als broers en zusters, alleen heb ik iets meer macht. Nou ja, bevoegdheden zie het maar zo. Jullie zien de Dood als een verschrikking, maar weten niet waarom. Ik ook niet, wat heb ik misdaan? Ik geef toe, de beslissing tussen levens nemen en geven ligt meestal in mijn handen. Maar jullie vergeten dat ik ook levens geef. Hoe vaak spreken mensen niet over een bijna-dood ervaring, dachten jullie dat dat puur toeval was? Dat het me even was ontglipt? Geloof je het zelf.. Jullie mensen hebben veel keuze’s, maar de keuze tussen leven en dood ligt in onze handen. Jullie probleem is dat jullie je niet over willen geven aan iets dat jullie niet kennen. Jullie zijn bang voor jullie eigen beperkte brein. Dood gaan is een heel complex iets. En de beslissing of iemand mag blijven leven of moest sterven ligt niet alleen in mijn handen. Ik ben alleen degene die het uitvoert. En de boodschapper krijgt altijd de schuld. |
Gvd, Grim heeft wel een zeis en wel een kap! :mad:
Verder mooi stukje :) Grim |
:) Mooi stukje, laat het zicht op de dood eens van de andere kant zien..knap geschreven, hier is echt over nagedacht!
|
Citaat:
En in het begin zegt Dood dat hij langer leeft dan ons allemaal samen, dat hij er al is van in het begin der tijden. Dat vind ik niet zooo normaal voor een broer :) |
Citaat:
En in het begin zegt Dood dat hij langer leeft dan ons allemaal samen, dat hij er al is van in het begin der tijden. Dat vind ik niet zooo normaal voor een broer :) Ja grim, je hebt een zeis en een kap, en enge handen :D |
Citaat:
Millroy, je bent mijn held! Grim |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02. |