![]() |
Cryptografie
Leuk dat je ff kijkt op mn topic.. Ik ga een profielwerkstuk maken over cryptografie, met in het bijzonder de rol van priemgetallen daarin... Kan iemand mij helpen aan nuttige informatie links etc?
|
Hallo,
Leuk onderwerp! Op www.leren.nl staat een site met links over cryptografie. Daar zul je wel iets kunnen vinden. Veel succes, Niek |
ik heb ooit (lang lang geleden) onder dos (qbasic) een programma geschreven, waarmee je alle priemgetallen tussen een paar cijfers kunt opvragen (bijv. alle prime tussen 100 en 100000)
|
Zoek maar eens naar RSA. Wil je dit kunnen begrijpen, dan heb je toch echt een beetje Algebra nodig. Maar je kunt het idee achter RSA wel uitleggen in je profielwerkstuk. (In RSA spelen priemgetallen ook een prominente rol.)
Je kunt natuurlijk ook het een en ander vertellen over cryptografie in de tweede wereldoorlog. |
Ik heb ooit een verslag over quantum-cryptografie gemaakt, waarbij ook RSA algebraïsch is uitgelegd. Als je er wat aan zou kunnen hebben kun je altijd mailen (firstseeker22@hotmail.com).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12. |