![]() |
schriif een boek
Ik vond laatst een site waar je een cursus kunt volgen hoe je een boek moet schrijven, de eerste 4 lessen zijn gratis, voor de rest moet je betalen. Ik weet niet hoeveel je aan die lessen hebt, maar waarom kijk je zelf niet:
www.verrasjezelf.nl/schrijfjeboek.htm. |
doet het niet eens. en ik denk dat je zelf het beste een boek kan maken, aangezien je het dan doet op de manier die JIJ leuk vind...
|
www.verrasjezelf.nl en dan klikken op schrijf een boek (linksboven)
|
Cursus schrijven is suckend.
Zo veel kun je niet leren op de cursus, aangezien het meeste door jezelf ingevuld moet worden en je uiteindelijk zelf je ontwerp moet kiezen. Daarbij zijn die lessen duur, ik heb er voor de lol zelf eens naar gekeken. Ik ga geen geld betalen om iets te leren wat je jezelf het beste kunt leren. Als je echt iets wilt schrijven, zorg dan dat je Nederlands goed staat, daar heb je veel aan! Grim |
Citaat:
Faith |
Dit vind ik dus echt gewoon stom! Als je een boek schrijft, doe dat dan op JOUW EIGEN manier, en niet volgens één of andere cursus die jou vertelt hoe het moet...
|
Ik heb wel eens mee gedaan aan een verhalenschrijf-club. Je kwam daar eens in de 2 weken bij elkaar (6 keer lang, dus in totaal 12 weken). Er was ook een volwassene bij die het clubje leidde. Iedereen moest zijn of haar verhaal met de zelfde zin beginnen, en vanuit daar je eigen verhaal schrijven.
Door de gehele provincie waren die "clubjes" toen. Je verhaal moest na 12 weken af zijn en toen werd je verhaal opgestuurd. Het was dus uiteindelijk een soort verhalenwedstrijd. Je zat in een groepje van ongeveer 10 "kinderen". Elke week liet je een stukje van je verhaal aan de anderen lezen en die gaven commentaar en tips hoe je je verhaal kon verbeteren. Bijvoorbeeld hoe je spanning enzo kon opbouwen. Echt heel leuk was dat!:) En ik heb uiteindelijk die wedstrijd gewonnen. :bloos: Was wel de jongste. :bloos: En krijg als prijs een boek van Ted van Lieshout. Terplekke gesigneerd, kreeg ook 3 zoenen van hem. :D :) :o :p Maar ja... Dit is dus echt een curcus. Je kon niet leren schrijven, dat moet je al kunnen. Vind ik dan... :| Je kan het wel verbeteren d.m.v. clubjes (zoals ik hierboven beschreef), op een forum plaatsen, tips krijgen en geven, en veel verhalen van anderen lezen.:) |
Citaat:
Ik heb het gewoon niet op cursussen waar verteld wordt wat je moet doen. Grim |
He zeg, typfoutje moet kunnen toch?:)
|
Citaat:
Grim |
Citaat:
|
Citaat:
Daar zijn jullie te jong voor kindertjes. Auw, mijn oog :( |
Citaat:
Grim- ik ben 66 ja? |
X-nay ;)
|
Citaat:
Hoe kan iemand opeens 14 jaar jonger worden? :eek: Hoezo ben ik te jong daarvoor? :o |
Citaat:
Jij bent geestelijk inderdaad nog te jong, ja :) Nog 6 jaar wachten meis! Grim |
Citaat:
Ik vind 6 maanden toch wel meer in de buurt komen. :D :o :bloos: |
gaga goegoe etc etc.
Wat een toestanden :D |
Naja, ontopic nu. Ik wacht op meer visies :)
Grim |
Ik heb nog nooit meegedaan aan een boekschrijfcursus maar het lijkt me wel interessant hoewel het me ook niet echt aanstaat geleid te worden in je verhaal :p
Grim en Duivel, jhet paarseizoen is zo te zien ook weer begonnen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59. |