![]() |
VS ontwikkelt nieuw onzichtbaar wapen
Citaat:
David |
fuck hee.. nare boel,
Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn.. maar ik vind niet dat je dit soort dingen standaard moet toepassen, misschien nooit. Zowiezo omdat ik er niet van overtuigd ben dat het op langere termijn geen schade toebrengt en is het terecht om als bijvoorbeeld een demonstrerende burger zo'n intense pijn te beleven?? |
Rubberen kogels, waterkannonnen en in een uiterste geval traangas zijn kennelijk niet voldoende... :s
|
Geen genade voor de relschoppers (y)
|
Als de uitvinding goed wordt gebruikt is dit heel goed, anders heel slecht. We kunnen er waarschijnlijk op rekenen dat allebei voor zal komen :s De uitvinding op zich is iig humaan
|
op die tekening: 'the targets flee before the beam can cause a serious burn'
1. het is dus afhankelijk van hoe snel de slachtoffers vluchten of er ernstige schade aangericht wordt 2. het apparaat is in staat om ernstige schade aan te richten Dat zijn voor mij genoeg redenen om het apparaat niet in gebruik te stellen. Verder ben ik zowiezo tegen dit soort ontwikkelingen omdat het de regering (naar mijn mening te)veel macht verschaft. |
Citaat:
|
Meer informatie:
Over hoe dit apparaat in Iraq gaat worden gebruikt: http://www.american-reporter.com/2,387/80.html Hieronder informatie over nog wat andere zaken: http://www.tetrahedron.org/articles/...ech_crime.html Wel in 't Engels... David www.nieuws-platform.nl |
Het doel van de ontwikkeling van dit soort wapens is echt om mensen helemaal uit te schakelen zonder permanente schade aan te richten. Dit is namelijk erg voordelig. Je kunt dan gewoon iedereen neerstralen, zelfs kinderen die er bijvoorbeeld toevallig tussen lopen oid.
Of deze methode echt werkt weet ik niet. Het lijkt me trouwens dat het apperaat gewoon maar heel kort aangaat zodat de schade beperkt blijft tot het bovenste laagje van je huid. Dus wegrennen is dan niet nodig zoals gesuggereerd wordt. Maar hoe zit het met de ogen, die kunnen toch heel slecht tegen dit soort dingen. |
Degene die ooit het boek The War of the Worlds gelezen hebben komt deze techniek zeer bekend voor. Want in dat boek komt er een wapen voor genaamd de Hitte Straal, dit wapen werkte ook met een hitte bron die word gereflectreerd op een spiegel en dan via een Trechtervormige spiegel word gevormd.
Zelf vind ik dit gruwelijk, als dit wapen bestaat en daadwerkelijk bij rellen gebruikt zal worden in de VS dan vind ik dat onmenselijk! Dit is massamarteling, als dit echt bestaat en gebruikt word zal dat kunnen meewerken om een eind te maken aan Vrije Meningsuiting. Kortom, ik verafschuw dit. |
Tsja, ik zie het grote verschil met traangas niet.
Dat is ook behoorlijk pijnlijk. Als het geen permanente schade veroorzaakt lijkt het mij - als laatste redmiddel - gerechtvaardigd, wanneer er bijvoorbeeld slachtoffers zouden vallen wanneer de relschoppers niet onder bedwang gehouden zouden kunnen worden. |
Beter dit dan een waterkanon: hoef je geen nieuwe gsm aan te schaffen
|
Citaat:
|
Citaat:
Er staat gewoon dat de mensen niet langer dan 3 seconden in die straal wíllen staan. Er staat nergens aangegeven dat het schadelijk is als je langer dan die tijd erin staat, alleen dat je de pijn niet uit kunt houden. Er is verder niets aan de hand, de watermoleculen worden alleen 130 graden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat is hier redelij irrelevant.
|
Dit is zulk oud nieuws. Ik kan me herinneren dat er een heeeeele tijd geleden over dit 'magnetronwapen' werd gesproken in een wetenschapskatern van de Volkskrant.
Wat is dat toch steeds met die David en dat Nieuws-Platform? Edit: al het nieuws op 'nieuws-platform.nl' wordt ook gepost door ene David. Beetje trieste promoterij als je het mij vraagt? |
kan je mooi gebruiken in irak .. gewoon complete dorpen plat gooien met deze wapens :p zullen ze ongetwijfelt stoppen met aanslagen :p
|
Citaat:
De laatste zin van het bericht. De straal kan dus iig wel ernstige schade aanrichten. In principe schakelt de straal zichzelf uit maar dat kan natuurlijk ook fout gaan, of de bestuurder kan een paar keer achter elkaar het knopje indrukken, of meerdere van die wapens die tegelijkertijd of na elkaar dezelfde persoon raken. |
Citaat:
1/64 inch is ongeveer 0,4 millimeter. (net even berekend) |
Ik vind dat er geen enkele reden is om dit wapen in gebruik te nemen. Je zou nog eens bang worden om eens ff lekker te gaan demonstreren zeg! :nono:
|
Citaat:
|
Nou het is beter dan het gevoel hebben dat je in de hens staat. Bij traangas heb je dat gevoel alleen aan je ogen! :eek:
|
Citaat:
|
Volgens mij gaat het om 130 graden Fahrenheit, niet Celcius.
|
Citaat:
|
Er staat dan wel: 'The targets flee before the beam can cause serious burn.'
Je zal maar eens vallen of struikelen of zo dan ben behoorlijk de pineut om het zomaar te noemen. |
Citaat:
=98/1,8 °C=490/9 °C=54,44 °C. |
targets FLEE before it can cause serious burnings, eehm en als er nu een paar heel erg koppig zijn en de pijn verdragen en blijven staan,
wordt leuk van uit gegaan dat de mensen rennen |
Citaat:
|
Nou, ten eerste kan dat wel. Het is alleen erg moeilijk.
En ten tweede, die reflexreatie heb je alleen als je je hand in het vuur steekt. Dan kun je hem weer terugtrekken. Maar als je beschoten wordt dan weet je helemaal niet waar je heen zou moeten vluchten. Dus het kan nooit een reflex zijn. Je lichaam kan niet terugbewegen en je armen naar je lichaam trekken heeft ook geen nut. Het lijkt me dat mensen vanuit instnict op de grond gaan liggen en zo dekking gaan zoeken. Tenzij je weet wat voor wapen het is en er dus overna denkt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vraag me eigenlijk af wie de VS vernietigt vóórdat ze een z.g.n. mind control device hebben ontwikkeld? ;)
Maar even on topique: http://science.howstuffworks.com/pain-beam.htm |
Citaat:
|
Citaat:
De atoombom was oorspronkelijk ook bedoeld om bejaarden te helpen met oversteken. ;) |
Citaat:
Maar de atoombom was er om die hangjongeren uit te roeien die dat omatje verroofde :p |
Citaat:
:D Geen kaas bij het vlees :/ |
Waarschijnlijk komen ze er pas over 20 jaar ofzo achter dat de die straal tóch ernstige gevolgen voor de gezondheid met zich meebrengt. Alle test-subjects nasty huidaandoeningen 'n shit. :>
|
Om eerlijk te zijn komt dit meer aan als een broodje aap verhaal.
Kom op zeg, zo dom kan zelfs de Amerikaanse regering niet zijn. :/ |
Waar maken jullie je druk over? Het word toch niet in NL gebruikt en bovendien, als het goed is kom je nooit in een situatie waarbij dat ding word gebruikt :)
|
Citaat:
Citaat:
|
Volgens mij zag ik dat op discovery. Was het niet een soort van laserding dat onzichtbaar was? Of was het nou UV het was wat met een straling. Maar wel onhandig om zoiets te vervoeren
|
nadeel van traangas is dat als je in je ogen gaat staan wrijven, je er dagen last van kán hebben.
bij defensie moesten we zonder masker de gaskamer in (politiek correct gezegd: masker oefenruimte, MOR) eerst denk je, mwoah, valt wel mee. totdat die traangas-deeltjes op je oog slaan. "argh het brand!" *rent naar buiten* vervolgens je reflexen onderdrukken door NIET te wrijven, maar als gevolg darvan, zit je duf heen en weer te springen en met je handen zwaaibewegingen naar je hoofd te maken :p als je niet wrijft is het met een paar minuten weg. wrijf je wel, zo snel mogelijk spoelen emt water, probleem is dan echter dat je die TG-deeltjes in je oog drukt, ik heb dan medelijde.... nee dat heb ik niet. |
Citaat:
|
Citaat:
tegenover niet-amerikanen is volgens de amerikanen zelf bijna alles geoorloofd, dus ik geloof niet in 'humanitaire' bezwaren en restricties die ze zichzelf bij dit soort wapens opleggen.... |
stel je voor dat je zo'n straal in je ogen krijgt? veel vloeistof in je ogen...etc
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14. |