![]() |
Macho
(Het is al weer wat langer geleden, een gedicht van mij op dit forum, maar hier komt er weer een, van een heel ander genre)
Macho De inspanning waarmee jij bij mij hoge ogen gooide En poogde elke twijfel van de gestoffeerde groene tafel te vegen, door het het heft in handen te houden Eindigde in een rollende nederlaag Hoog de inzet Groot het verlies Iedere dag De triestheid van de macho: Black-Jack in de praktijk |
Ik hou van deze vorm en stijl :)
Het eerste stuk klinkt voor mij ook echt alsof ik het zelf geschreven zou hebben. De andere 2 strofes zou ik er afgelaten hebben, of iets anders van hebben gemaakt. Maar dat ben ik, ik vind het zeker niet slecht, zelfs wel leuk, maar ik zou dat net weer anders hebben gedaan. |
mooi gedicht :)
de stijl en vorm vind ik leuk. Dat is goed gedaan. Met de laatste strofe vind ik je weinig zeggen. die had ik weggelaten. verder niets op aan te merken. |
anniemoppie zegt:
mooi gedicht de stijl en vorm vind ik leuk. Dat is goed gedaan. Met de laatste strofe vind ik je weinig zeggen. die had ik weggelaten. verder niets op aan te merken. ------------ >> Met die laatste strofe maak ik de beeldspraak duidelijk, die ik in de eerste strofe gebruikt heb: (hoge ogen gooien, de gestoffeerde groene tafel, rollende nederlaag) Dus vandaar dat ik dat aspect van de gokkende macho terug wil halen aan het eind. |
Je hoeft beeldspraak niet altijd duidelijk te maken. Vandaar dat ik dat er ook niet bijgezet zou hebben. Ietwat aan de verbeelding van de lezer openlaten is altijd leuk.
Zoiets is dan weer wel heel apart als je in een bepaalde richting gegooid wordt en met het einde wil je duidelijk maken dat het daar net helemaal niet over gaat :). |
dit is dus helemaal niet mijn stijl, meestal snap ik ze niet (hoevaak ik zo ook lees) en ik vind ze gewooon niet mooi, maarja iedereen heeft zo z'n mening he :)
welcom back to the the forum :D |
Hé leuk, een gedicht van Interest :) (y)!
Over je gedicht: ook ik houd erg veel van deze vorm, maar ik vind het helemaal niet passen bij deze tekst. Ik vind deze zinnen eigenlijk niet zo geschikt om op deze manier af te breken; telkens als ik begin met lezen en net op gang kom, breek je de zin af. Dit heeft waarschijnlijk vooral veel te maken met een persoonlijk leesritme, maar het viel me op omdat ik er normaal (bijna) geen last van heb bij deze vorm. Verder vind ik de tekst op zich erg goed; een mooi beeld dat je hier schept! Prachtig hoe je het gokken verwoordt naar deze situatie, en het beeld past sowieso al perfect bij de inhoud; je vergelijkt het niet alleen met gokken, maar de binding macho - gokken vind ik ook al een punt op zich. Verder zijn de spreekwoorden/gezegdes er érg goed in verwerkt (y)! |
wat lief van je Xineof !!! :)
(Ik had niet gedacht nog herinnerd te worden.....(nee, dit keer geen valse bescheidenheid;))) >>> Over die zinnen afbreken: ja ik kan me voorstellen dat je, als je niet in mijn hoofd kan kijken;), de afbraak qua ritme en tempo niet kan volgen. Ik zal er eens over nadenken om uit de eerste strofe het een en ander aan te passen. 'Good to be back, verder..;)' (Bijna vakantie, dus de ladingen vrije tijd komen er aan...!) |
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk moet je het niet aanpassen, Interest, als je er zelf niet zo over denkt, en bovendien heb ik in een topic van Marlous ook al vertelt dat het volgens mij aan mijn dag van vandaag ligt; ik krijg het gedichtenlezen niet goed te pakken :s. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik denk dat ik mijn gedicht wel verander in dit: (jaaaah, zoek de veranderingen...;)> nog meer afbraak (van de zinnen wel te verstaan!) Macho De inspanning waarmee jij, bij mij, hoge ogen gooide En poogde elke twijfel van de gestoffeerde groene tafel te vegen, door het heft in handen te houden Eindigde in een rollende nederlaag Hoog de inzet Groot het verlies Iedere dag De triestheid van de macho: Black-Jack in de praktijk |
Ook leuk :) alleen vind ik de komma's erin nix :D.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01. |