Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Software] Ontwerp 3D-zaken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=881860)

Hydrogen 25-06-2004 16:24

Software voor ontwerpen.
 
Ik weet niet bepaald welk software je nodig hebt om dingen te ontwerpen, zoals auto's of andere voertuigen.
Ik ben het meest geinteresseerd in software waarmee je eigen auto kunt ontwerpen.

Iemand een suggestie?

freyk 25-06-2004 17:23

Gmax ?

dafelix 25-06-2004 20:12

AutoCAD?

Dr HenDre 25-06-2004 21:04

technische ontwerpen of 3d ontwerpen?

voor technische tekeningen meot je zoeken naar cad, bv AutoCAD en voor 3d moet je kijken naar maya ofzo :)

dystopia 26-06-2004 09:31

CAD: Wildfire, Pro/E, Unigraphics, Catia, I-DEAS.

Triloxigen 26-06-2004 12:28

3ds max natuurlijk :p

Fade of Light 26-06-2004 12:32

Lees Dr Hendre's reactie. De rest is te slap (no offence). Je kan wel met programma-namen gaan gooien, maar zonder te weten wat hij nou ECHT wil, kan je niet zomaar met een goed programma komen.

Dus topicstarter: wat wil je? BEetje aankloten met designen, een autootje in mekaar rammen die misschien technisch nooit gemaakt kan worden? Of wil je juist dat die technisch helemaal werkend moeten kunnen zijn, met alle maten correct etc etc?

Hydrogen 26-06-2004 15:59

Ik wil gewoon een auto kunnen ontwerpen. Niet zo technisch. Lekker simpel. Je eigen concept maken.

Fade of Light 26-06-2004 16:02

3dsMax (of de gratis versie: G-Max, daarmee kun je geloof ik NIET renderen (er een jpg plaatje van maken en nog wat dingen meer niet, maar gewoon goed modellen).

Maya (gratis versie heet maya learning edition ofzo...ik denk dat je een watermerk door de render...maar ik geloof de hele versie)

Lightwave:... Niet genoeg ervaring mee om er echt over te oordelen, maar het is ook veel gebruikt.

Blender: Gratis (en naar mijn mening, ook te merken dat het gratis is :p)

Cinema4d: ook niet zoveel ervaring mee, maar een vriend van me wel en ik geloof dat het een beetje lijkt op 3dmax...niet slecht dus.

Ik heb meeste ervaring met 3dsmax, dus daar gaat mijn voorkeur naar uit (mede omdat ik daarmee begonnen ben ;)). Ach ja, er is genoeg informatie voor 3dsmax, maya, cinema4d en lightwave. Ik zou blender links laten liggen.

Succes en post je werk in het artistiek forum he ;)

Goes15 26-06-2004 18:40

Schaf je even AutoCAD aan :D

dystopia 27-06-2004 14:13

Citaat:

Fade of Light schreef op 26-06-2004 @ 13:32 :
Lees Dr Hendre's reactie. De rest is te slap (no offence).
Zozo, een kenner. Heb jij de applicaties die ik postte wel 'ns gebruikt?

Fade of Light 27-06-2004 14:34

Citaat:

dystopia schreef op 27-06-2004 @ 15:13 :
Zozo, een kenner. Heb jij de applicaties die ik postte wel 'ns gebruikt?
Om dan maar meteen de vraag te versterken: nee, ik heb niet alle programma's gebruikt. Wel Cad, de rest zijn plugins neem ik aan?

Vreemd dat je wondermiddel toch niet zo overweldigend naar voren komt: Hoewel Cad vaak gebruikt wordt voor technische zaken, is het voor "het showen" e.d. niet veel gebruikt in vergelijking met max/maya/lightwave/cinema.

Dr HenDre 27-06-2004 15:30

Citaat:

dystopia schreef op 27-06-2004 @ 15:13 :
Zozo, een kenner. Heb jij de applicaties die ik postte wel 'ns gebruikt?
nee maar ik vind het toch vreemd om met programma's te gooien terwijl je niet weet wat de TS wil.

DEChengst 27-06-2004 15:59

Citaat:

Dr HenDre schreef op 27-06-2004 @ 16:30 :
nee maar ik vind het toch vreemd om met programma's te gooien terwijl je niet weet wat de TS wil.
De topic starter wil auto's ontwerpen ? Dan is AutoCAD in ieder geval volledig nutteloos :P

dystopia 27-06-2004 18:28

LOL "DEChengst".

Klopt ik had het niveau een stuk hoger ingeschat en dat had je ook kunnen opmerken uit het feit dat Pro/E, Wildfire, enz de high-end standaard waren toen Windows en AutoCAD nog niet bestonden; ook voor het designen van auto's. Alles dat na het technisch ontwerp komt is in dit proces niet bijzonder interessant imo (smaken verschillen) dus daar ga ik niet verder op in. Hetzelfde geldt voor al dat overhyped Wintel speelgoed. Renderen op zo'n kist doe je logischerwijs enkel omdat je geen geld hebt om iets (semi-)professioneels aan te schaffen; x86-32 kan gewoonweg te weinig throughput aan.

DEChengst 27-06-2004 20:25

Citaat:

dystopia schreef op 27-06-2004 @ 19:28 :
Hetzelfde geldt voor al dat overhyped Wintel speelgoed. Renderen op zo'n kist doe je logischerwijs enkel omdat je geen geld hebt om iets (semi-)professioneels aan te schaffen.
Er is niks mis mee om de final rendering op een x86 farm te doen. Er zijn zat 3D animators die tegenwoordig zo werken. De special effects voor LotR zijn bijvoorbeeld zo gemaakt. Het animeren zelf deed men met highend SGI workstations. De final rendering werd op duizenden goedkope x86 systemen uitgevoerd. Dat is gewoon de efficientste manier van werken. Dure highend systemen gebruiken waar je ze nodig hebt en goedkope x86 systemen waar het kan.

Fade of Light 27-06-2004 22:52

Citaat:

DEChengst schreef op 27-06-2004 @ 21:25 :
Er zijn zat 3D animators die tegenwoordig zo werken.
animators en mensen die voor het renderen zorgen, zijn bij een beetje bedrijf, verschillende mensen :)

Uziel 28-06-2004 15:01

Maya!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.