Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   De aanval :D (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=881995)

Millroy 25-06-2004 19:05

De aanval :D

Ik heb zopas een verhaaltje geschreven naar aanleiding van iets dat me pas is overkomen. ( Ik liep rustig over straa.. nee dit keer niet ;), inside joke :D)

Ik ren, zo hard ik kan. Dat moet ook wel, want anders gebeurt het onvermijdelijke. Ze zijn met z’n drieën. Twee grote figuren vergezeld van een kleinere. De grootste draagt een tas waar ongetwijfeld de vreselijkste marteltuigen inzitten. De bomen rondom mij lijken een grote groene waas. Af en toe word mijn gezicht gestreeld door een spinnenweb, maar tijd om het plakkerige goedje uit mijn gezicht te wrijven heb ik niet. Ik moet blijven rennen, want zij geven niet op. Ik duik de mist die rond een vijvertje in, een vruchteloze poging om ze te ontlopen. Dat trucje kennen ze en ze blijven me volgen. Als bloedhonden.
Mijn longen branden om rust, mijn benen slaan aan het muiten en mijn hart graaft zich een weg naar buiten. Mijn hersens dwingen me te blijven lopen. Mijn oren horen enkel de suizende wind en mijn ogen beginnen zich te fixeren op de groene waas rondom mij, waardoor ik bijna tegen de grond smak. Ik weet mezelf overeind te houden en ontwijk op het nippertje een boom. Heb ik ze afgeschud? Hijgend hou ik halt en kijk schichtig rond.
De eerste verschijnt voor me. Het is de kleinste. Zonder zijn medejagers is hij de prooi. Ik hervind kracht en loop op hem af.
Horror. Ze jagen in groep. De kleinste was het lokaas voor een oeroude valstrik.
Coördinated Pack Behavior. De twee anderen verschijnen vanuit de bosjes links en rechts van me. Verzet is nutteloos. De grootste zet zijn tas neer, terwijl de andere zijn wrede mond opent om de gevreesde woorden te uiten: “Gelooft u in God?”.
Waarna de grootste van de drie me een exemplaar van de wachttoren overhandigt.

Inderdaad, een aanval door 3 jehova's inclusief een kind, om het schattig te maken. De wachttoren is hier het tijdschrift van de getuigen en elke maand gaan ze deur tot deur. Niet mee te spreken met die mensen. Best wel respect dat ze elke maand de deur uitgaan, maar ik heb er geen boodschap aan.

duivelaartje 25-06-2004 19:13

Wha tof! (y)
Leuk leuk! God is met een hoofdletter he? :)
En tja... altijd die Jehova's he. :o

nijs 25-06-2004 19:13

Zonder je nawoord vind ik het verhaal een beetje onbegrijpelijk eigenlijk :o , maar de beschrijvingen in het verhaal vind ik goed (y) .

maar, zo erg zijn die Jehova getuigen toch ook weer niet??

nijs 25-06-2004 19:14

Citaat:

duivelaartje schreef op 25-06-2004 @ 20:13 :
Wha tof! (y)
Leuk leuk! God is met een hoofdletter he? :)

Je was me net voor :D :D

Uitzicht 25-06-2004 19:15

Kind, het wastoch altijd ''Ik liep op straat'' en daarachter bij deze ''Daar zag ik ze aankomen. Ik bekeek ze van top tot teen en zonder verder na te denken draaide ik me om en zette het op een lopen''

have fun

Grim

duivelaartje 25-06-2004 19:17

Het speelt zich altijd op straat af. :p

tiram 25-06-2004 19:27

nice :D

Millroy 25-06-2004 22:49

Citaat:

duivelaartje schreef op 25-06-2004 @ 20:13 :
Wha tof! (y)
Leuk leuk! God is met een hoofdletter he ? :)

Kwestie van opvoeding :)
Citaat:

Zonder je nawoord vind ik het verhaal een beetje onbegrijpelijk eigenlijk , maar de beschrijvingen in het verhaal vind ik goed .
Dat was de bedoeling :D Hier wel, ik woon op amper 1 kilometer van een heus nest. Inclusief koningin.
Citaat:

Het speelt zich altijd op straat af.
Wat kan ik zeggen. Een heuse straatloper die Millroy.
Citaat:

nice
Ty. Your not so bad yourself :D

Uitzicht 26-06-2004 07:35

Citaat:

Millroy schreef op 25-06-2004 @ 23:49 :

ik woon op amper 1 kilometer van een heus nest. Inclusief koningin.

Ik ook, maar ik ben vaak nog minder te spreken dan Jehova getuigen. Zelfs de koningin heeft t geprobeert :D

Grim

Leonoor 26-06-2004 08:41

Citaat:

Jannekuhhh schreef op 25-06-2004 @ 20:13 :
maar, zo erg zijn die Jehova getuigen toch ook weer niet??
Sommige wel, ik kan er ook nog wel een verhaal over schrijven... :eek:
(Maar er zijn ook hele 'normale' (tussen '' omdat normaal relatief is, maar ik bedoel dan dus dat die mensen niet achter iedereen aanzitten om ze te bekeren ed). ;))

Astuanax 26-06-2004 08:42

Ik heb spuitbussen gekocht ;):p

Superverhaal :D (zelfs geen enkel taalfoutje gevonden:p)

Millroy 26-06-2004 09:44

Ik word genegeerd door de fancy clan :p

Uitzicht 26-06-2004 09:45

Komt omdat ze te n00bish zijn om de essentie ven het verhaal op te pikken. Ik zal wederom eens reclame maken :)

Grim

Millroy 26-06-2004 09:45

Ty. Jij moet marketing of PR gaan doen :)

Riantje 26-06-2004 13:29

Leuk stukje :)
Alleen, zoals al gezegd is, zonder het onderschrift van de Wachttoren, had ik het waarschijnlijk maar een vaag stukje gevonden :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.