De aanval :D
Ik heb zopas een verhaaltje geschreven naar aanleiding van iets dat me pas is overkomen. ( Ik liep rustig over straa.. nee dit keer niet ;), inside joke :D)
Ik ren, zo hard ik kan. Dat moet ook wel, want anders gebeurt het onvermijdelijke. Ze zijn met z’n drieën. Twee grote figuren vergezeld van een kleinere. De grootste draagt een tas waar ongetwijfeld de vreselijkste marteltuigen inzitten. De bomen rondom mij lijken een grote groene waas. Af en toe word mijn gezicht gestreeld door een spinnenweb, maar tijd om het plakkerige goedje uit mijn gezicht te wrijven heb ik niet. Ik moet blijven rennen, want zij geven niet op. Ik duik de mist die rond een vijvertje in, een vruchteloze poging om ze te ontlopen. Dat trucje kennen ze en ze blijven me volgen. Als bloedhonden.
Mijn longen branden om rust, mijn benen slaan aan het muiten en mijn hart graaft zich een weg naar buiten. Mijn hersens dwingen me te blijven lopen. Mijn oren horen enkel de suizende wind en mijn ogen beginnen zich te fixeren op de groene waas rondom mij, waardoor ik bijna tegen de grond smak. Ik weet mezelf overeind te houden en ontwijk op het nippertje een boom. Heb ik ze afgeschud? Hijgend hou ik halt en kijk schichtig rond.
De eerste verschijnt voor me. Het is de kleinste. Zonder zijn medejagers is hij de prooi. Ik hervind kracht en loop op hem af.
Horror. Ze jagen in groep. De kleinste was het lokaas voor een oeroude valstrik.
Coördinated Pack Behavior. De twee anderen verschijnen vanuit de bosjes links en rechts van me. Verzet is nutteloos. De grootste zet zijn tas neer, terwijl de andere zijn wrede mond opent om de gevreesde woorden te uiten: “Gelooft u in God?”.
Waarna de grootste van de drie me een exemplaar van de wachttoren overhandigt.
Inderdaad, een aanval door 3 jehova's inclusief een kind, om het schattig te maken. De wachttoren is hier het tijdschrift van de getuigen en elke maand gaan ze deur tot deur. Niet mee te spreken met die mensen. Best wel respect dat ze elke maand de deur uitgaan, maar ik heb er geen boodschap aan.
|