![]() |
ActiveX control / flash
Haai,
Ik moet een aantal spelletjes gaan maken voor een website. Ik was aanvankelijk enthausiast over Flash, maar die scripttaal die erachter zit, vind ik maar bagger omdat code goed lijkt, maar toch niet werkt of de ene keer wel en de andere keer niet en waarom, ik zou het niet weten. Toen bedacht ik me ineens activeX contols, ik heb er nog nooit 1 gemaakt, maar ik ben wel thuis in vb, dus ik denk niet dat dat een probleem is. Nu de vraag, ben ik een beetje compatible met verschillende besturingssystemen en browsers en raden jullie het gebruik aan of af en kan ik me beter gaan verdiepen in flash actionscript? Uitgangspunten: Ik moet er niet te veel tijd aan kwijt zijn Moet op zoveel mogelijk systemen/browsers werken Alvast bedankt! |
Hey, ActiveX werkt niet onder Linux/UNiX enz.. Volgens miij alleen in IE en dan vanaf versie 4.x en netscape denk vanaf versie 5 ofzo. In de MSDN vindt je wel veel over ActiveX -> t'is best complex trouwens :(
|
ActiveX == Internet Explorer. Denk dus dat Flash Actionscript een betere oplossing is.
|
je kan ook met lingo werken...
lingo kan je onder andere scripten in Macromedia director, voor de graphics zou ik dan wel weer flash gebruiken want daarin is director niet zo goed maar ligt er wel aan wat voor spelletje je wil maken maar met lingo is het scripte opzich goed te doen, vrij eenvoudig... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41. |