![]() |
Ken jij eigenlijk wel moslims?
|
Ja, ik ben zelf geen moslim, maar ik ben wel bevriend met moslims.
|
Nee. :)
|
Ik ken wel wat moslims, maar ben er niet bevriend mee. :)
|
Een vriendin van me was moslim, maar zij is verdronken :(
|
anders namelijk
waarslaat dit op |
Een van mn beste vrienden is Turks, ga er over een week mee op vakantie naar Turkije :)
|
Lekker boeiend??? Ken jij christenen, joden of jehovah's? Ken jij zwarte mensen? Ken jij vrouwen?
Ja, ik ken ze. En nu? Ga je me afschieten, stijg of daal ik ineens in achting? Ben ik nu een mongool of een toekomstig wereldleider? Omdat ik iemand ken met een andere geloof? WHO THE HELL CARES! Damn. |
|
Ik ken wel moslims maar ik ben er niet echt bevriend mee :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan vind ik het nog steeds niet boeiend of ik Moslims ken ja of nee. Dat zegt nergens iets over. Zeker niet over dat wat je poste.. |
Citaat:
Ikzelf ken wel een moslim, maar ben er niet bevriend mee. |
Citaat:
|
Citaat:
die link gaat over islamofobie, dit is domweg een onderzoekje in de zin van: of mensen ueberhaupt wel moslims kennen en/of er ueberhaupt wel mee bevriend zijn. Het vermoeden gaat namelijk dat die islamofobie gericht is op vooroordelen en onwetendheid. Vandaar dus ook deze poll. Maar dat had je ook kunnen weten als je even naar die link was gegaan en t topic had doorgelezen. |
Citaat:
Kijk het gaat mij er niet om of ik moslims ken of niet, lekker boeiend. Het zegt gewoon helemaal niets. Als ik niet bevriend ben met een moslim kan dat ook geheel andere redenen hebben dan alleen het geloof. |
Citaat:
Nee, als je moslim bent ken je een moslim, want je bent er zelf één :rolleyes: En ik neem aan dat je ook bepaalde rituelen in de praktijk brengt met mede-moslims. En als je ze niet kent hoef je geen islamofoob te zijn. Jee,.. logica is soms moeilijk. Citaat:
|
Ja, op de middelbare school raakte ik bevriend met een Marokkaans meisje, een gelovig moslima, waar ik nog steeds goed contact mee heb (zij studeert ook dit jaar af). En ook op mijn eigen universiteit ga ik om met een jongen die moslim is (hij komt uit Syrië).
|
Citaat:
|
Nee, niet persoonlijk. Mijn vriendenkring bestaat eigenlijk alleen uit Nederlanders.
|
Citaat:
Citaat:
Dat vraag ik me af. Dat artikel gaat over hoe Nederlanders over Moslims denken (je mag me verbeteren, tekstverklaren is niet mijn sterkste punt). Je kunt geen conclusie trekken tussen hoe mensen over een bepaald geloof denken door te vragen óf ze ze überhaupt wel kennen. Er zit nogal een overlappig tussen Moslims niet kennen en moslims haten. En om maar even ontopic te doen: nee, ik ken er geen, ja ik heb ze wel gekend, nee ik heb er helemaal niets tegen ze... |
Citaat:
zo zie je maar dat veel mensen bang zijn voor moslims terwijl ze er geen nauwe banden mee hebben, een duidelijk voorbeeld van vooroordelen dus snap je het nu? |
Citaat:
|
Citaat:
:P goed,.. ik ken 4 marokkanen (waarvan ik met één bevriend was, maar het contact geen verloren doordat ik een andere weg in de studie belandde en het uitgemaakt had met een ex die ook bevriend was met hem), twee palestijnen (waarvan ik met één bevriend ben :eek: :P), 1 singaporeaanse (waar ik mee bevriend ben al sinds de middelbare school zowat), en dan nog 3 turkse jongens waar ik een goede kennis van ben. |
Citaat:
|
Citaat:
"Nederlanders hebben nauwelijks contact met moslims, willen niets over de islam weten en toch denkt ruim eenderde negatief over deze bevolkingsgroep." http://nu.nl/news.jsp?n=348385&c=10 m.a.w. blijkbaar spelen vooroordelen een rol. |
Citaat:
|
Citaat:
ik ken ook nog een afvallige moslim uit Iran. En ene uit Irak. :o |
Jah ik heb vrienden die Moslim zijn... :) (ben t zelf trouwens niet)
|
Citaat:
|
Ow als we dan toch volledig gaan doen: ik heb moslims gekend uit Somalië, Marokko (Berbers en anders) en Turkije.
Vond er weinig verschil in zitten, behalve dat de cultuur anders was (dus die buiten het geloof om). |
Citaat:
|
Het lijkt mij geen gekke gedachte om n.a.v. zo'n bericht een topic als dit te starten. Na de reacties gelezen te hebben, moet ik helaas concluderen dat er een grote desinteresse leeft onder de mensen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vroeger had ik twee vriendjes die beide moslim waren. Op dit moment speel ik op Zondag wel eens voetbal met een moslim, maar verder ken ik hem nie zo.
@ mensen die deze poll niet boeiend vinden, net of andere DK polls boeiender of belangwekkender zijn.. |
Citaat:
maar ik heb sowieso geen vrienden dus dat zou ik ook zeggen als er stond ken je nederlanders :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ken wel wat moslims, maar dat ik er nu bevriend mee ben, dat ook weer niet echt.
|
Citaat:
|
Ontopic. Ik ken genoeg moslims, meest collega's. Aardige, welopgevoede en hardwerkende jongens en meisjes. Je merkt alleen tijdens het eten dat ze moslim zijn, omdat ze het varkensvlees laten staan. Het geloof is geen issue, ik denk ook dat ze zich niet echt als moslim profileren tijdens hun omgang met niet-moslims. Dat doe ik toch ook niet met mijn atheisme, dat is ieders persoonlijke keuze.
We zijn niet persoonlijk bevriend, maar dat ben ik met geen enkele van mijn collega's, ook al kan ik prima met ze opschieten, moslims en niet moslims. |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
of ze zijn er allergisch voor |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39. |