![]() |
Rough night.
Ik riep tegen mijn moeder
dat ik niet meer thuis zou komen deze nacht Al had ze dan al lippenbijtend een paar uur op mij gewacht Fluisterend vertelde ik de regen dat ik nat mocht worden voor mijn part Liet mijn glas luidruchtig vallen en uit de scherven viste ik mijn hart Alles werd wat wazig en het lag niet aan de sigaretten Ik ging op tafel staan al probeerde men het te beletten Huilend van de drank ofzo slippend met mijn hoge hakken Schreeuwde ik jouw naam en dat ik van je hou De barman schudde wijs zijn hoofd en duwde me de straat op, ondanks wat hij had beloofd. Daar stond ik, dronken, in de kou. |
Heel beeldend, ik zie het zo voor me(y)
Alleen het ritme vind ik niet zo lekker, het leest niet zo makkelijk weg, maar door het eenvoudige taalgebruik maak je dat wel weer een beetje goed.:) |
Leuk gedichtje! Alleen vind ik net als Marlous het ritme niet zo lekker lopen.. Toch kan ik me wel makkelijk inleven in het gedicht,
vooral dit stuk is erg mooi: Fluisterend vertelde ik de regen dat ik nat mocht worden voor mijn part Alleen vind ik het 'voor mijn part' weer iets minder..Maar goed, verder leuk gemaakt :p |
Beeldend sterk inderdaad:
Aantal puntjes die ik zou veranderen: Ik vind het niet zo mooi dat je met 'Ik' begint en ' door de drank ofzo' , dat 'ofzo' niet erg goed geplaatst. Verder vind ik het beter om 'hou' te veranderen in 'houd' : De laatste zin is niet sterk: bovendien is het al duidelijk dat je dronken bent tijdens het gedicht> je mag best wat aan de lezer over laten, die snappen dat zonder die zin ook. (verzwakt het dus) Het leuke aan je gedicht zijn de tweede en derde strofe MIsschien ben je het ergens mee eens:P |
de tweede en derde strofe zijn het mooist.
maar ik vind het hele geciht erg mooi, goed gedaan (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24. |