![]() |
Vakantieliefde...
Vakantieliefdes.... geen echte liefde?
Ik heb meerdere keren gehoord/gelezen dat er uit vakantiesliefdes geen 'serieuze'relaties kunnen ontstaan. Ik vind dit onzin en denk:.. Tuurlijk wel! Wat vinden julie? |
Wat een onzin, waarom zou dit niet kunnen. Dat het vaker over lange afstanden minder goed werkt is logisch maar het kan goed hoor.
|
Ik ben van mening dat uit een vakantieliefde geen serieuze relatie kan ontstaan. Heb het zelf vorig jaar meegemaakt..
De desbetreffende jongen wilde wel graag een relatie maar ik niet.. Simpelweg omdat ik het niet zag zitten elke keer 2,5 uur lang te moeten reizen. |
het kan wel... het hoefd niet... soms is het alleen voor de vakantie... soms is het voor vast. De ouders van mijn beste vriend kennen elkaar juist van de vakantie dus ja..
|
je kan dat niet zo generaliserend zeggen natuurlijk, het is altijd mogelijk
edit: maar het zal vaker niet lukken dan bij relaties die in het dagelijks leven ontstaan |
Mijn nicht kent haar vriend van vakantie, ze zijn nu zes jaar samen. Zij woonde in Nijmegen, hij in Enschede. Ze wonen nu in Deventer.
Er zijn natuurlijk ook genoeg gevallen waarin het niet goed gaat, maar het kan dus wel. |
Citaat:
|
Het kán wel, maar op vakantie is het anders dan het 'dagelijks leven' en dan valt iemand vaak toch tegen, of je was toch niet echt verliefd, maar hield gewoon van het vakantiegevoel en dat soort dingen.
|
Citaat:
|
Mja, heb er nooit een gehad. Ik denk dat het voor de lange termijn niets is... maar je zou het kunnen proberen.
|
zeer kleine kans dat het goed gaat. Misschien 2% dat het goed gaat, als je vlakbij elkaar zou wonen, maar die kans is dus verwaarloosbaar klein.
|
Er is altijd wel een kans dat het blijft duren, deze kans is dan ook wel kleiner dan bij een 'gewone' relatie natuurlijk,
maar volgens mij is het best mogelijk. Hangt er ook vanaf wat je bedoelt met vakantieliefde.. je kan iemand uit hetzelfde land leren kennen op vakantie, en er thuis ook mee afspreken (hierbij is de kans dat het blijft duren groter denk ik, of je kan verliefd worden op de eerste de beste Italiaan.. (dan is de kans volgens mij wel kleiner :)) |
Ik heb 2˝ jaar een relatie gehad met iemand die 250km verderop woonde.
Dus: ja, het kan. Tuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
:nono: Brabo dialect. |
Citaat:
|
Citaat:
ik zal ervan maken: het zal vaker niet lukken dan bij relaties die in het dagelijks leven ontstaan |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
alles kan
melkkan, koffiekan fietskan bierkan en wel meer ijsselmeer enzovoort. dus knoop dat maar goed in je oren. |
Citaat:
|
mijn zus en haar vriend hebben nu een jaar een relatie en hebben elkaar ook leren kennen op vakantie.
hij woonde in eindhoven en zij in lunteren. nu gaan ze samenwonen.. dus het kan wel degelijk. |
Een vriendin van mij kent haar vriend van de vakantie. Gaat al 2 jaar goed.
|
Het zal vast kunnen lukken maar tis mij nog nooit gelukt. Vakantieliefdes zijn prima voor vakantie, ze wonen alleen meestal zon rot-eind weg...
|
Citaat:
|
Natuurlijk kan het. Een lange afstand hoeft niet altijd te betekenen dat het geen goeie relatie is.
|
Natuurlijk kan dat wel. Iedereen hier heeft het over vakantieliefdes in/uit eigen land. Wanneer je over twee verschillende landen praat, neem bijvoorbeeld iemand uit Nederland en de ander uit Griekenland, dan lijkt het me moeilijker maar niet per definitie onmogelijk. Je moet er maar wat (lees: heel veel) voor over hebben, wil het lukken. :)
|
Nou, ik weet niet of jullie weleens percentages gezien hebben van 'waar heb jij je grote liefde ontmoet', oftewel, nu getrouwde mensen, waar die elkaar hebben leren kennen.
40 % van uitgaan en VAKANTIE 30 % via vrienden/familie 13 % op school of werk (weinig he, ik had hier wel meer verwacht) 7 % via internet 10 % overige (supermarkt, krantadvertentie etc.) Conclusie: de kans dat een vakantieliefde voortduurt is nog best groot, omdat veel nu getrouwde mensen elkaar op die manier ontmoet hebben! Leuk he?! |
Citaat:
Maar er ontstaan heel veel relaties in een vakantie en deze cijfers zeggen niks over de kans dat die ook stand houdt. |
Citaat:
|
Er is ook het probleem van heel erg opgaan in de roes van het zomergevoel en elkaar en de relatie idealiseren omdat het allemaal zo fijn in het romantische plaatje past. Ik geloof namelijk dat mijn vakantieliefde (van een paar dagen:o) dat heeft gedaan; hij is er nog steeds zeker van dat het iets geweldigs had kunnen worden en dat ik de vrouw van zijn leven (:D) ben... terwijl hij me in feite helemaal niet goed genoeg heeft leren kennen om dit soort dingen te kunnen weten. Volgens mij was het gewoon de spanning, het samen onder de sterren slapen, de lange gesprekken bij het kampvuur en meer van dat soort vakantieromantiek waar je hart gemakkelijk van op hol slaat.
En nu heeft hij dus geregeld dat hij dit jaar weer komt naar de vrienden met wie we in Frankrijk dat 'romantische' gehucht in de middle of nowhere hebben, precies op de tijd dat ik er ook ben en terwijl hun zonen van zijn leeftijd of de andere jongeren die komen dan al weg zijn. Vleiend, maar ik word er ook een beetje zenuwachtig van:o. Ik ben heel bang dat hij me zo heeft geidealiseerd dat ik IRL onherroepelijk tegenval of dat hij zoveel moeite voor me doet en dat ik hem dan niet eens meer leuk vind. Ik voel namelijk een enorme anticlimax aankomen :s, maar ik ben dan ook wel een doemdenker wat betreft relaties (niet echt mijn ding). |
tuurlijk moet het kunnen, maar echt vaak komt het niet voor volgens mij..
|
Ik heb mijn vriend ook op vakantie ontmoet...hij woont dan wel 2 en een half uur reis bij me vandaan, maar dat heb ik er voor over en hij gelukkig ook :)
Al bijna twee jaar nu :) |
Citaat:
|
Je moest eens weten! Ik ben ruim twee jaar nog verliefd geweest op mijn eerste vaantieliefde!! :bloos:
|
Citaat:
Niet al te betrouwbare cijfers IMHO zon, zee, strand, hoge temperturen, mooie omgeving, alcohol, mensen in weinig verhullende kledij... nee ik heb geen vertrouwen in 'vakantie liefdes', zijn gewoon opwelling in de relaxte sfeer van de vakantie. |
je moet toch wat doen in je vakantie
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24. |