![]() |
afvalle
heejhoi mense
iz iemand van jullie ook wel us kei veel afgevalle want kben in un paar weke 15 kilo afgevalle en nu segt ieder1 op sgool dak anorexia heb weet iemand wak moe doen behalve negere want da doek al un paar weke maar nu beginne de lerare op sgool dr ook al over enso plz weet iemand iets xxxxies |
Zou je ajb normaal Nederlands willen typen? Dit leest enorm rot.
Wat je moet doen? Hoe komt het dat je zoveel afgevallen bent? 15 kg in een paar weken is echt veel, dat gebeurd niet zomaar. |
je typt een beetje irritant..
maar verder is 15 kilo wel erg veel, als je gewoon een normaal gewicht had van te voren. Hoe groot ben je en wat woog/weeg je? Ben je opzettelijk af gaan vallen, of weet je niet hoe het kan dat er zoveel vanaf is gegaan? |
begin met begrijpelijk typen.
Hoeveel weeg je nu dan? |
Ben je afgevallen doordat je opeens heel anders bent gaan eten of sporten of heb je geen idee waardoor het zou kunnen komen?
|
Eet (y)
|
uhm ik ben 1.75m en weeg rond de 55 kilo en neej ik ben nie zomaar afgevalle maar niemand op sgool weet dat alleen iemand bij scouting en niemand op sgool kent dat meisje dus maar weet iemand wat ik moet doen??? :confused:
|
Maar waarom ben je dan wel afgevallen, wat was de reden dan wel??
Ik denk dat je niks anders kan doen dan ze te negeren en te zeggen dat het niks met anorexia te maken heeft (of wel???) en misschien dan ook vertellen waarom je dan wel zoveel afgevallen bent. Offtopic: school schrijf je toch echt met SCH |
Citaat:
|
Ik kan me enigszins voorstellen dat ze dat denken/zeggen. Je bent hardstikke afgevallen en je hebt nu ondergewicht.. Negeer het, en praat met de mensen die om je geven (die het ook zeggen). En niet verder afvallen...
|
ik ben afgevalle omdat ik mezelf te dik vond (nou ja vind eerlijk gezegt) en al leg ik ze uit dat ik het daarom heb gedaan zegge ze alleen maar dat het tog egt anorexia is want mense die zichzelf te dik vinde en daarom gaan afvalle hebbe anorexia ofzo zegge ze dan
|
o ja en dat over ondergewicht hoe kom je daar bij als ik vrage mag want dat kan ik niet hebbe lijkt me
|
Om eerlijk te zijn ben ej wel iets te licht. Niet veel maar wel iets. Moet je hier maar even kijken:Berekenen BMI
Je kom uit op iets te licht. Dus als je jezelf nog steeds te dik vind, zou ik daar wat aan doen (geestelijk dan bedoel ik). Want nog meer afvallen kan niet gezond zijn. Wat heb je trouwens gedaan om zoveel in zo'n korte tijd af te vallen?? |
Als je 1,75 bent en 55 kilo weegt, en jezelf nog te dik vind, denk ik eigenlijk ook dat er iets niet klopt. Ik weet niet of je het al meteen anorexia kunt noemen, maar ik kan dan wel begrijpen dat mensen dat denken of zeggen..
|
Dat vroeg ik me dus ook af, of je zoiets al anorexia kan noemen.
|
Citaat:
psychische stoornis. Toch denk ik ook dat als iemand in een paar weken vijftien kilo afvalt, en met (licht) ondergewicht dan nóg vindt dat ze te dik is, er iig iets niet in de haak is. En al helemaal als je je bedenkt dat je die vijftien kilo niet op een verantwoorde wijze in een paar weken kan verliezen... |
Ik denk dat het hier wel om een eetstoornis gaat, maar het hoeft geen anorexia te zijn..
|
Citaat:
|
ben ik niet mee eens owkee ik ben niet egt op un geode manier afgevalle maar dan heb ik tog nog geen anorexia of wel??? :confused:
|
Niemand zegt hier ook dat je anorexia hebt, alleen dat er wel iets aan de hand is. Zeker als je jezelf nog steeds te dik vindt, en nog meer af wil gaan vallen.
Hoe ben je die 15 kilo kwijt geraakt? |
Citaat:
|
Je hebt wel een eetstoornis, het kan anorexia zijn, maar ook zoveel anderen. Maar wat je hebt gedaan is slecht voor je lichaam. Ik ben ook 1.75 en weeg 65 kilo. Dat is precies het gemiddelde volgens de kinderarts en psycholoog waar ik bijloop. Jij zit dus 10 kilo onder het gemiddelde. Probeer in te zien dat je niet dik bent en praat er met iemand over. Wat je doet is niet goed, ik wil niet lullig zijn, maar als je zo doorgaat maak je jezelf helemaal kapot. Dan ben je misschien niet dik meer in je eigen ogen, maar dan ben je een mager scharminkel met blauwe handen, paarse lippen en wallen onder je ogen. Dat wil je denk ik niet, dus stop. Maar mag ik vragen hoe je het voor elkaar hebt gekregen in korte tijds zoveel af te vallen?
|
door eigenluk niets te ete en alluz wak at uit te kotste maar da weet niemand dus kwee nie hoe se dr bij kome dak anorexia heb
|
Ik ben 14, 1.78 en 57 kg... Ben toch niet te licht? :s Ik kom gewoon niet aan, en ik eet nogal veel. :o
Maarja... 15 kilo in een paar weken lijkt me niet gezond. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? |
Citaat:
|
Citaat:
't lijkt me verder verstandig als je het tegen iemand uit je directe omgeving verteld (het liefst ook aan je huisarts), zodat je hulp kunt krijgen. Hoe eerder, hoe beter. |
Citaat:
Iedereen zeurt ook aan mijn hoofd over anorexia, ik word er echt compleet gestoord van. Ik eet gewoon 3 x per dag, zonder moeite, zonder schuldgevoel. Ik vind mezelf wel een beetje gezet, ben wel afgevallen, ik vind dat ik een bolle/dikke buik heb, ik voel me wel schuldig als ik een tussendoortje neem, ja... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb een tip, misschien heb je er niks aan maar ik heb er soms wel ff wat aan. lees het boek woensdag weegdag. Een heel dun boekje is dat, mooi verhaal. Het gaat over een nederlands meisje dat in een derde wereld land een poosje in het weeshuis van haar tante gaat werken. Zij is bang voor haar uiterlijk, vind zichzelf te dik. Maar de ondervoede kinderen zijn jaloers op haar rondingen. Op haar billen, borsten en heupen. Rondingen horen erbij, hoe moeilijk dat soms ook is. |
Citaat:
Ik ben 1.87 en ik weeg 67.5 kg. Absoluut niet te veel ik weet het. Maar het voelt zo fout.. Ik ben ontzettend onzeker over mijn uiterlijk, ik hoor vaak dat ik mooi ben, maar jongens vallen eerder op mijn vriendinnen met praatjes en maniertjes en weet ik veel wat... Ik kan gewoon niet tegen mijn bolle buik, ik heb geen problemen met mn (brede) heupen en mn kont, grote borsten heb ik niet dus daar kan ik geen problemen mee hebben. Ik heb wel buikspieroefeningen gedaan maar het helpt niet echt. |
Citaat:
Als je al slank bent (en het kan niet anders dan dat jij dat bent), dan helpen allerlei oefeningen ook niet meer echt, denk ik...een mens heeft botten en vet en de vorm van die botten kan je niet veranderen en het vet kan niet totaal verdwijnen. |
Citaat:
|
Ja, maar die vriendinnen zijn ook erg mooi.. Mn beste vriend zegt altijd, dat zij erg mooi zijn vanbuiten, en dat ze dat weten, en zich er met hun maniertjes en een babbeltje naar gedragen, maar dat je er in een relatie nix aan hebt, dat je met hun niet echt kan praten maar met mij wel, tsja, tis mn beste vriend he...:S. Dat als ik zou 'babbelen' ook zo veel jongens achter me aan zou hebben, maar echt behoefte daaraan heb ik nu niet... Ik ben nu alleen nog maar meer onzekerder omdat het net uit is met mn vriend denk ik...
Ik ben vroeger ook veel gepest vanwege mn lichte haar en lichte huid en mn lengte. Ik weet ook gewoon niet hoeveel ik moet eten om niet aan te komen, want ik heb vaak honger maar dan eet ik maar niet... Ik eet nu 2 boterhammen, avondeten (wel gewoon goed bord vol) en daarna yoghurt... Als ik op school zit eet ik in de eerste pauze ook een liga, verder drink ik 2 glazen melk, 1 glas jus d'orange en verder water en thee. Ik vind mezelf ook helemaal niet mooi... Dat zeggen alleen sommige vriendinnen, mn beste vriend en mn exvriendje, maar dat is alleen omdat ze weet dat ik me klote voel denk ik... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, 't gaat een beetje offtopic. ;) |
Het is logisch dan alleen die bekenden zeggen dat jij mooi bent, wanr als jij lekker loopt te shoppen en je ziet een onwijs knappe gast lopen, stap je toch ook niet op hem af en zeg je "Zo he, wat ben jij mooi!" Waarna je weer wegloopt. Ik heb een foto van je gezien in het fototopic van l&r en ik vind je een knappe meid. Dit zeg ik niet op de manier van 'kijk! nu zegt een onbekende het ook'!
Je eet inderdaad te weinig, maar daar heeft Leonoor al wat over gezegt. En je zegt dat je onzekerder bent omdat het uitis met je vriend maar probee het ook van de positiefe kant te zien. Je hebt tenminste een vriendje gehad! Dat heb ik dus niet en maar 1 vriendin zei tegen mij dat ik mooi was. Probeer van alle dingen het positiefe eruit te trekken! |
Citaat:
Maar goed, we gaan nu nog meer offtopic, misschien een goed plan als we daar mee stoppen. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zie hierboven, je zegt dat dat niet helpt bij jou, plus de andere dingen in dit topic, lijkt toch echt op een eetstoornis. Zoals jij het omschrijft, lijkt het dat je vindt dat je geen anorexia hebt, omdat nietmand weet dat je je eten weer uitkotste etc. Maar dat niemand het weet, wil nog niet zeggen dat je het wel deed, en je weet het zelf dus wel. Het enige wat ik je kan zeggen is, praat er alsjeblieft met iemand over en zoek hulp, want ook al ben je nu nog maar ietsje te licht, als je doorgaat met wat je doet wordt het al snel erger.. |
is dit wel serieus...? :|
|
Ik geloof er geen moer van.
Trouwens, waneer je afvalt door niets te eten zal je het gewicht gelijk weer terug krijgen als je weer normaal gaat eten en waarschijnlijk nog wat meer ook. Lees eens een boek. |
Wat maakt dat jullie het niet geloven?
|
Citaat:
Waarom hou je zo eigenwijs vol dat dit geen anorexia is? Kom op, je weet zelf ook wel beter. |
Citaat:
|
Hmz als ze echt hulp van ons wil dan lijkt me dat ze er serieuzer over zou praten.. Ook de manier van typen maakt dat het bij mij niet helemaal serieus over komt.. Dan had ze toch wel duidelijker beschreven in wat voor tijd ze dan precies zoveel is afgevallen.. Een paar weken kan van alles zijn, natuurlijk..
Mocht het toch wel echt serieus zijn dan moet ze toch haast wel heel onnozel zijn :| srry (mocht het toch geheel serieus zijn dan natuurlijk mijn excuses) |
als je eerst 70 kilo woog en 1.75 bent is dat een beetje aan de mollige kant.
ik ben 1.76 en weeg 51 kilo, maak je niet druk, ik ben normaal. waarschijnlijk zijn de mensen die zeiden dat je anorexia hebt gewoon jaloers, omdat jij veel kan afvallen en een normaal gewicht hebt, en zij daar alleen maar van kunnen dromen. zo ging dat bij mij ook. nix van aantrekken |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb heel sterk het idee dat je geen idee hebt waar je over praat, ik ben niet jaloers op de TS omdat ze zo snel zoveel is afgevallen, ik ben eerder bezorgd net zoals waarschijnlijk de meeste mensen die zeggen dat ze anorexia heeft |
OMG!:eek:
Je bent 15, ik herhaal vijftien! En je gaat zo met je eigen lijf om? Het is algemeen bekend, dat je lijf dan nog in de groei is en het niet echt verstandig is om dan zoiets te doen. Verder vind ik 15 kilo wel erg veel. Ga genieten met de mensen om je heen ipv je om je juiste gewicht druk te maken. Je bent niet te dik, dus ga maar weer normaal eten. Ga een leven leiden, ipv je te vergelijken met slanke modellen die 1 blaatje sla per dag mogen eten. Het is zo zonde. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32. |