![]() |
Proefjes scheikunde.
Hoi, ik heb een vraagje aan jullie. Heeft iemand proefjes gedaan van scheikund eover gehaltebepaling van een waterstofperoxide-oplossing, bepaling van het molaire volume van een gas en bepaling van het azijnzuur gehalte?? Willen jullie mij alsjeblieft helpen. ik kom der niet echt helemaal uit. ALvast heel erg bedankt! greetz Annie
|
waterstofperoxide-gehalte bepalen
m.b.v. redox H2O2 is een vrij sterke oxidator, triteer deze met een vrij sterke reductor (bv. oxaalzuur-oplossing) bepalen molair volume m.b.v. Algemene Gaswet molair volume is afhankelijk van de druk en de temperatuur en onafhankelijk van het gas, dus het volume van 1 mol zuurstof en 1 mol stikstof is bij gelijke omstandigheden gelijk pV = nRT p = druk in Pascal, meten met barometer V = volume in m³, stel dat dan op 1m³ R = gasconstante = 8,3145 J mol^-1 K^-1 T = temperatuur in Kelvin, meten n = aantal mol, dat je nu dus bij een bepaalde T en p kunt berekenen voor 1 m³, dus heb je het molair volume azijnzuur gehalte titreer oplossing met loog (neem natriumhydroxide) en gebruik goede indicator voor omslagpunt zoals FFT |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03. |