![]() |
Hoe de kogel miste
ik vind je lief
Zachtjes Praat ik voor me uit Zeg ik de woorden ‘Ik vind je lief’ Voorzichtig Om te voorkomen Dat de woorden breken In mijn mond Behoedzaam Zodat ze hun lieflijkheid Niet verliezen aan De grootsheid van dit alles Oprecht Zodat jij mij nooit Kan verwijten Dat ik het nooit heb gezegd Hoe de vogel miste De vogel stokt midden in Zijn toch al vreugdeloos lied Geschrokken vliegt hij weg Vluchtend voor wat hij ziet De treurwilg stopt met waaien Er is teveel dat hij betreurt Hij wil zijn takken beschermen Tegen dat wat er gebeurt De soldaat stopt met denken En pakt slechts zijn geweer Blik op oneindig, schiet hij op mij Hij heeft geen schuldgevoel meer Ik sluit mijn ogen voor De wreedheid van het aanzicht De kogel miste doel en doorboorde De vogel die nu voor de treurwilg ligt Alles Mijn ogen hebben genoeg Van alle tranen die zij zagen Die mijn blik vervaagden En mij stilaan verdronken Mijn oren willen niet, Weigeren aan te horen Jouw scherpe woorden Die verwijten in mijn ziel kerven Mijn hart is het zat, De pomp van mijn leven te zijn Wil niet langer deelnemen Aan de kringloop van alles. En mij lukt het niet langer Te zoeken naar de zin van dit alles Als alles geen zin meer heeft Dan is het voorbij. Alles. |
blaaaaaaaat
|
Het eerste gedicht vind ik schitterend, heel lief.
Ik vind het ook altijd moeilijk om te zeggen dat ik van iemand houd, maar wil het toch gezegd hebben omdat die persoon er morgen niet meer kan zijn. Heel herkenbaar en mooi, gevoelig geschreven... (y) |
weer een hele serie, ik zal ze maar weer stuk voor stuk beoordelen.
ik vind je lief best een leuk gedicht, heel lief. Toch heb ik er een bepaald gevoel bij dat hij niet echt lekker loopt. Mss komth et door de vorm die steeds herhalend wordt. Op den duur vind ik dat saai worden. Gevoel en boodschap komen duidelijk naar voren, das goed gedaan. Hoe de vogel miste Deze vind ik leuk. Heel grappig hoe je het eerst over de vogel hebt, dan de terugwilg. Ineens komt dan de soldaat en vervolgens kom je weer op de vogel en de treurwilg neer. Dat is erg goed. Ook hier vind ik het gevoel goed ingebracht, ik denk niet dat er een duidelijke boodschap aan vast zit. deze vind ik erg goed. Alles deze vind ik wel aardig. Hij is wat minder krachtig dan de vorige. Het gevoel zit er wel in maar het is volgens mij niet helemaal gelukt om dat naar voren te brengen. Hij loopt ook niet erg lekker, ik moet zeg maar doorlezen, het gaat niet vanzelf. woordgebruik is opzich goed in zinsverband gebracht. ik vind het tweede gedicht het beste. |
Citaat:
'Alles' vind ik iets meer standaard maar opzich niks mis mee. "Ik vind je lief" is idd erg lief ;) @ dreamerfly: sorry voor de topic, ik ben ff uit de roulatie geweest :o Zal het niet meer doen ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |