![]() |
Hoe krijg je kaarsvet uit je kleren?
Ik dacht eerst wat een rare vlekjes heb ik gisteravond op m'n shirt gemaakt, maar verder niet bij stilgestaan en gewoon in de was gegooid. Maar het blijkt kaarsvet te zijn.
Vraag is nu: hoe krijg je dat er tactisch af? Want ik neem aan dat het wel smelt als je het heet wast, maar dat lijkt me niet bevorderlijk (geen zin in een kledingsstuk maat xs). (als dit op een ander forum beter past, verplaats maar) |
uhmm, misschien je kleding naar de stomerij brengen, aangezien zijn het woord ''dry-cleaning'' kennen
|
hm ik had wel is op het forum gelezen dat je eroverheen moet strijken ossow met de strijkbout :)
|
Citaat:
Nu je het zegt, dat heb ik ook eens gelezen hier :/ |
handdoekje ofzo erop en dan strijken, volgens mij trekt het dan in die handdoek:confused: :)
|
idd.. of keukenpapier eroverheen, en dan strijkbout erop
|
Volgens m'n moeder met grauw wcpapier, dus van dat goedkope en dan idd met een strijkbout erover... Maar keukenpapier zal ook wel werken dan :)
|
zo gaat kauwgom tog ook uit je kleren???
had een vriendin van me pas verteld maar dus idd met keukenpapier en een strijkbout... |
Heel simpel!
Je legt gewoon een w.c. papiertje (of keukenrol) op de kaarsvetplek, dan ga je erovereen met de strijkbout. dan trekt het kaarsvet in het papier :) |
ja keukenrolpapiertje erop en strijken,
NIET gewoon strijken of met een handdoek want daar trekt het niet goed in. Je moet wel ff een paar keer strijken |
hier heb ik nix meer aan toe te voegen :)
|
Citaat:
|
hmm zo eens proberen, tnx =)
|
Wat leer ik toch een hoop hier :D
|
Citaat:
|
Inderdaad, kauwgom invriezen.
kheb net beetje gestreken, het ging er wel uit opzich, na een keertje wassen zal het wel weg zijn :) |
krantepapiertje opleggen en uitstrijken
|
Citaat:
|
Stomen. Dan kun je het er heel makkelijk af halen.
Maar strijken met een wc- keukenrol- of krantenpapiertje werkt ook heel goed. |
beuk, stomme alternatieveling; heb je weer met kaarsvet kunst proberen te maken..
|
okay pak een schaar,knip het uit je kleren en maak het weer vast met veiligheidsspelden
|
ik heb het gewoon in de was gedonderd en het is er weer helemaal af
(mijn broek zat aan de pijpen helemaal onder het kaarsvet) |
Citaat:
mijn record was een heel groot stuk van de verandavloer buite onder het kaarsvet :) |
wc papier en strijken zo te horen :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wel handig moest het zo een klote broek zijn geweest:mam,ik heb ECHT een nieuwe broek nodig :rolleyes: ;) :p |
Citaat:
|
Bij mij (nouw jah bij little angel) is het altijd nog gelukt met keukenpapier en daarover strijken.
Maar daar waren jullie al over uit!!!!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19. |