![]() |
[PC kopen] 1200 euro
Hallo mensen,
Ik heb net met mijn mams gepraat en ze zegt dat ik tot 1200 euro een pc mag uitzoeken (moet wel een 17inch flastscreen + dvd brander inzitten) Er moet wel rekening gehouden worden dat ik wel wat leuke games wil spelen zoals farcry nfsu half life 2 enzo! En ook voor school moet ie goed zijn zoals 3d studio max, flash MX, indesign en photoshop. Dus wat kan ik het beste nemen (kwa specs)? (want ik heb de balle verstand van hardware) |
Moet er echt perse een flatscreen inzitten, die krengen kosten een vermogen hoor :rolleyes:
|
Citaat:
voor 400 heb je er 1 zover ik weet maar wat in de kast moet :confused: weet ik veel :p |
een goeie flatscreen moet je ff kijke voor zown laag mogelijke ms anders heb je er alsnog nix aan voor spellen .. dus zal wel iets meer kosten dan 1200 euro hoor
|
Kijk eens hierop de site van onze grote vriendin Enlightenment, die weet wel wat erin een kast kan ;) :p
|
Met wat jij ermee wilt doen kom je uit op of een Pentium 4 of een AMD Athlon 64. Een goedkope Athlon XP processor zal niet goed genoeg zijn (o.a. door de afwezigheid van SSE2 wat vooral bij 3D Studio Max erg belangrijk is).
Ik denk wel dat 1200 euro een beetje krap is als je er ook nog een goede TFT bij wilt hebben. |
jullie met jullie hoge kosten :)
kep wat gevonden 1214 euro. De ms van de flatscreen is 16ms dus dat is perfect voor game. Want benf f nagegaan en 20 is maximale ms wat kan voor game met een flatscreen Kast AOPEN QF50A Midi Tower Black met 300W voeding. Processor AMD XP3000+ Box incl. Cooler Moederbord Socket A Asus A7N8X-E DeLuxe Geheugen Kingston DDR 1GB PC2700 Videokaart Ati Radeon 9600XT 128MB Harddisk Maxtor DiamondMax Plus 9 120 GB (7200 RPM / 8 MB) Dvd/cdrom Brander NEC ND2500A DVD+/- Flatscreen Samsung SyncMaster 710N |
Die processor is niks. Nou ja, hij is niet niks, maar voor wat jij ermee wil doen is een Athlon 64 veel beter geschikt.
Verder, die brander... bij Gistron heb je voor 10 euro meer een dual layer brander (NEC 2510A). :) |
Citaat:
Dan zal ik naar de 2800 moeten denk ik maar ikw eet niet of dat veel scheelt met snelheid? |
Nou ja, het is op zich wel te doen.
Bij www.gistron.com: 1 x Midi-Tower QF50C 300W silver/black 1 x ASRock K8S8X AMD 64 1 x 17" TFT Samsung 710N Zwart/Zilver 1 x Athlon 64 ADA 3000 2000Mz 512KB Box 2 x 512MB DDR-RAM/400 PC3200 Infineon 1 x NEC ND2510 DVD 8x +/- writer IDE/bulk Totaal 1075 euro. Dan hou je nog 125 euro over voor die videokaart... ik zou dan gewoon proberen nog ergens 75 euro extra vandaan te halen voor een Radeon 9800 Pro. Voor exacte prijzen: http://www.tweakers.net/pricewatch/56758 |
Citaat:
|
bij dell:
http://commerce.euro.dell.com/dellst...nldhsdimen&v=d De dimension 8400 incl. dvd brander en flatpanel |
Wil je een flatscreen of een TFT?
Maar met een PC van 1200,- kunje echt niet zomaar HL2 en FarVCry spelen hoor ;) Zul je wel wat meer moeten spenderen, zeker als je dus een beetje fatsoenlijke TFT erbij wil waarmee te gamen is.. |
een TFT zuigt echt hard bij gamen
of je moet al echt op een hoge prijsklasse gaan zitten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Let er aub op dat een flatscreen een langere "teken tijd" heeft?! Dit betekend dat sommige dingen langer in het beeld staan (heel faag) terwijl ze eigenlijk al ergens anders zijn... (ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar geloof me, het is héél irritand... al helemaal bij games als FC en HL2.)
Ik maakte namelijk dezelfde fout, en dat wens ik niemand toe. |
Citaat:
|
wat een stelletje quasi professionelen hier die zelfs durven te beweren dat je mte een dergelijk systeem geeneens halflife of farcry kunt spelen :nono: :mad:
niet iedereen hoeft zijn spel op een nonsense 1600*1200 ultra high fsaa 8x instelling te spelen hoor...damn.. |
1024 x 768 4x AA 2x AF
Meer hoef ik niet :D |
Citaat:
Wat heb je aan een mooie game als je 'm niet eens naar z'n waarde en kunnen kan bespelen.. |
Een LCD monitor is echt veel te duur. I.p.v. een 17 inch LCD koop ik liever een 19 inch CRT monitor. Die dingen zijn al voor minder dan € 200 te krijgen. Het enigste nadeel is dat ze wat groter zijn en iets meer energie gebruiken. Ik verplaats mijn monitor toch nooit, en de energierekening betaal ik ook niet.
Verder zou ik zoals voorgesteld de Athlon 64, een beter moederbord (Asrock is budget, koop Asus ofzo want je houdt geld over omdat je een CRT koopt), een Radeon 9800 Pro, 512 MB geheugen van een iets beter merk, een NEC 2500 of 2520 brander, een Hitachi 160 GB SATA HD (Hitachi hebben de mensen op dit forum positieve ervaringen mee). Verder misschien nog een 5.1 speakerset of headset. En een Logitech MX510 muis. |
Misschien is de Msi K8t iets? met die nforche chipset?
|
Citaat:
Ik kan Medal of Honor best hoog draaien, maar om ook in de zwaarste actie goede gameplay to halen zet ik alles laag. Gameplay staat bij mij ruim boven mooigheid. En bij een spel gaat het mij ook om het plezier dat ik er heb, niet dat ik om de sec. overhoop wordt geschoten omdat ik zit te apengapen naar de 8x AA anitshaders plus dubbel X met extra dementie credits muur. :P |
Medal of Honour alles hoog en lekker soepel :P
Maar Far Cry, daar zet ik alles op medium, hoger kan niet, ga ik gewoon zwemmen, of in het bootje rondvaren, gewoon van de graphics genieten :D Maar in Multiplay is Far Cry zeer nep, ik ging tegen iemand anders, hij had alles op low, dus kon dus niet door het water kijken. Ik wel :D. en ik zat in een bosje op hem te wachten, kon die gozer me gewoon zien, omdat ie alle details laag had gezet :) Voor 160 euro een Radeon 9800pro met een Artic silencer! Dus deze: http://www.arctic-cooling.com/img/pr...a_silencer.jpg http://www.tweakers.net/aanbod/product/57051/a |
Citaat:
maar ik zie het nut dan niet van een dure videokaart als het toch niet gebruikt word... Ik wil graag optimaal kunnen genieten van een game.. |
Citaat:
|
Citaat:
Bij een aankoop van een 3dkaart overweeg ik of hij het spel soepel kan draaien in die omstandigheden en dan boeit MIJ het mooie niet zo, dan kan ik dus ook af met een minder (duure) 3dkaart. Maar goed, mening verschillen daarover, en deze vallen toch neit echt te twisten (y) |
RoxAge, bekijk dit lijstje eens:
http://www.fluffles.net/computers/ha.../systems#10159 Dit is exclusief monitor, maar iets goedkoper zou prima kunnen. Eén hardeschijf, 512MB ipv 1024MB en je zit aan een uistekend game-systeem. Wel iets meer dan 1200, zo'n 1300 inclusief 17" TFT met 20ms responsetime of lager. Hoe vind je het aanbod tot nu toe, ben je comfortabel met zelfbouw? |
Citaat:
Belangrijkste is nog altijd school dus het huiswerk wat ik moet doen en dat zal voornamelijk met: photoshop flash MX 3D studio max Plasma Met 512MB geheugen zal het renderen van filmpjes niet echt super lopen het gaat natuurlijk wel heel goed! Maar met 1GB geheugen gaat alles toch ff net wat sneller met 3d studio max. Maar het topic kan dicht of hoeft niet meer op te reageren. Ik had een lijstje gemaakt en ben naar die man geweest (collega/vriend) van me mams. En die zal nog ff een lijstje op sturen wat hij denkt wat het beste is. Hij werkt zelf bij de automatisering bij het AMC etc dus zal wel snor zitten. Rory |
Voor 3ds max heb je vooral een gode videokaart nodig, of je 512mb of 1024mb nodig hebt hangt er maar net af wat voor dingen je ermee doet..
Je kunt beter 512mb geheugen nemen en 100,- extra uitgeven an een betere videokaart |
RoxAge, waarom plaats je dan een reaktie zoals deze:
Citaat:
|
Ohe, en veel rekenen alleen de rise ms als ze het over reactie tijd hebben..
terwijl je moet kijken naar de rise + fall.. |
Citaat:
denk aan quake3 of andere FPS shooters, die je toch 'beter' voor je eigen prestaties althans op lagere graphics kunt spelen....q3 met picmip 11 is gewoon vlekken schieten = hogere accuracy 8) als ik q3 zou spelen met ultra high graphics ga je gewoon teveel van de mooie dingen om je heen genieten in plaats van je tegenstander neer te halen... taktisch ;) SubbeHQ verwoord al wat ik bedoel :+ |
Citaat:
|
Ik heb bij deze dus nog niks gekocht want mr kwam met een standaart zet wat ik niet bepaald super vond.
En het kan nu ook nog voor duurder namelijk voor 1450 euro Bij deze neem ik ook geen flatscreen meer deze koop ik ooit wel is voor deze pc dus gewoon een CTR komt er van 19" dit heb ik tot nu toe: Monitor - Iiyama LS902UT 19" - €179.00 SysteemKast - ASUS TA-210 ATX 350 Watt - €72.50 Processor - INTEL P4 3.0 FSB/800 1Mb Box Incl. cooler - 229.49 Moederbord - Asus P4P800/SE - €96.49 Geheugen - 1024Mb PC3200 DDR/400 - €195.00 Videokaart - Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB - €197.00 Harddisk - 160Gb ATA133 7200RPM 8Mb Cache - €95.49 Floppy - Sony Floppy drive 1.44Mb black - €8.00 Muis\Toetsenbord - Logitech® Cordless Desktop® MX™ for Bluetooth® - €159,99 Speakers - Logitech Logitech Z-3 - €75.49 DVD brander - ND2510A DVD+/- brander €84.49 dvd/cdrom speler - ASUS ASUS 16x48 DVD Retail - €27.49 Totaal: € 1416,92 Dus ik hou dan 33 euro over. |
|
Ik zou die muis\keyboard toch ook anders doen. of wil je perse bluetooth keyboard\muis? volgensmij heeft dat neit veel voordelen naast een gewone wireless. (ik zou trouwens niet een wireless nemen ivm batterijen, zul je net zien zit je dik te gamen: batterij op :P)
en een normale floppydisk 8 eu... das beetje duur :) Goedekeus trouwens om een double layer brander te kopen (y) kan je door dat toetsenbord mss ook nog wat meer uitgeven aan je boxjes, kan je een moie 5.1 set kopen ofzo :) Heb je wel weer een 5.1 geluidskaart nodig.... BTW: zet je hem zelf in elkaar? want dan moet je ook nog rekening houden met systemfans, etc en IDE kabels :) |
Citaat:
- 160 euro voor een muis/toetsenbord? Ik zou zeggen, neem een Logitech MX510 van ~40 euro en zoek daar een leuk toetsenbord bij. Het geld dat je daarmee bespaart kun je mss beter uitgeven aan een ander moederbord, iets waar SE achterstaat vertrouw ik nooit zo. Ga liever voor een gewone P4P800 of de Deluxe versie, of misschien zelfs de P4C800 (alhoewel die een stuk duurder is en nou niet echt superveel beter presteert). - Speakers: voor 10 euro minder heb je een mooie 5.1 set van Logitech, de Z-640. Misschien een idee :) Het onboard geluid van de P4P800 is 5.1 dus je hebt geen aparte geluidskaart nodig. |
Citaat:
En in de winkel is het al meestal iets duurder maar je hebt betere garantie etc. Dus ik heb niet de goedkoopste dingen uitgezocht. |
Citaat:
Gewoon snachts op de oplader en volgende dag is ie weer vol |
Citaat:
Speakers... ik heb ook naar het uiterlijk zitten kijken vind ik ook belangrijk! En vond deze er wel erg mooi uit zien. Daarom koos ik deze. En het geluid, mwja ik draai een beetje muziek + gameing ik denk dat het daarmee niet echt uit maakt? Denk als je films gaat kijken op je pc dat je het wel merkt? Maar films die brand ik op dvd of pleur er een tv kabeltje in want voor een pc een film kijken vind ik nie echt relaxt Processor (geen verstand van :o) |
btw:
Ik zie als ik de MX700 + zelfde toetsenbord los koop op de site dat ik 30 euro goedkoper uit ben :) :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
is net zo als gewoon in de winkel.. Naar mijn ervaring doen grote winkel ketens als MyCOm een stuk moeilijker kwa garantie dan een beetje internetwinkel... Mij zie je iig niet zomaar meer in een pc winkel :) |
Wat is dan het nadelige verschil van een internetwinkel (die zoals gezegd ook vaak een gewone vestiging hebben) en een gewone winkel?
Ik heb de onderdelen voor mijn PC ook uitgezocht bij de Tweakers.net pricewatch. Ik heb bij twee internetwinkels mijn onderdelen besteld. Het was goedkoop, snel bezorgd, en zonder problemen. In de pricewatch is vaak wel een groot verschil tussen de goedkoopste en duurste prijs waarvoor een onderdeel word aangeboden. Ga dus echt even in de pricewatch kijken, het kan flink schelen in prijs. Waarschijnlijk vertrouw jij internetwinkels niet. tweakers.net heeft ook een shop survey, waar iedereen zijn ervaringen met een bepaalde winkel kan neerzetten. Wat geluid betreft, met een 5.1 set kan je surround sound krijgen, en dat maakt bij gaming wel een verschil. Verder, als je een MX700 wil nemen, ok, maar dat toetsenbord lijkt me echt overdreven duur. Toetsenborden hoeven niet duur te zijn, ik heb er een van ongeveer 10 Euro die het na drie jaar nog steeds prima doet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28. |