![]() |
[Win 95] formatteren?
Ik ben nu bij mijn ouders en die hebben een redelijk oude pc met 95 erop, en een hoop rotzooi, want ik kan nauwelijks op explorer komen en zelfs niet in 'deze computer', dan looptie vast. Maargoed, hoe haal ik die bende eraf?
|
door te formatteren :p
|
jaa maar ik ben dom en heb zelf XP dus ik snap er geen hol van :)
|
typ maar eens in dos fdisk en voila.
|
Citaat:
|
Dat wordt een groot verhaal. Maar als je in dos fdisk intypt krijg 3 of 4 keuzes.
1 2 3 4 Je drukt op het nummer welke je wilt. Alles spreekt voor zich, bij elke optie die je drukt staat een lap text wat er gebeurt als je door gaat. :) En natuurlijk ken ik fdisk niet uit mijn hoofd. Ik zit niet meer in DOS. |
Citaat:
fdisk is om partities mee te maken. Zij wil niet partitioneren, maar formatteren. Dan druk je na het eerste windows 95 logo op F8 en dan kies je voor ms-dos prompt oid. Daarna typ je format C: in. Vervolgens druk je de win95 cd-rom in de speler, en de bootdisc in je floppy-drive en rebooten maar. De rest wijst zich vanzelf |
oja nog iets, de cdrom speler doet het niet meer, dus kan ik die cd dan gewoon in de brander doen?
en werkt het bij 98 hetzelfde? (gewoon vraagje) |
Citaat:
win98 is precies hetzelfde |
Oops :bloos: tsjah die manier is veel makkelijker. :p
|
men gaat naar:
http://www.bootdisk.com/ Download eff een bootdisk MET cd-rom support.. Pleur op een diskette :) die doe je in je pc, en je pc detecteert het als een bootdisk als het goed is. (zo niet moet je in je bios eff je diskettestation toevoegen bij bootdevices) dan doe je vanaf de diskette: format c: /s gaat ie eff bezig.. Daarna kun je setup runnen vanaf de cdrom. Let erop dat je cdrom letter misschien veranderd is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51. |