![]() |
Penalties in het algemeen.
Is het geen regel dat een penalty genomen moet worden zonder inhouden?
Want ik zie op het EK echt veel penaltynemers die wel inhouden. En verder wat ik gisteren zag bij Zweden, Ljungberg schiet op de lat, op dat moment telt het niet meer toch? Want hetzelfde idee zou zijn dat de bal er via de paal en de scheidsrechter ingaat, en dat de penalty dan toch telt... |
Inhouden mag, maar je moet wel in beweging blijven dus niet helemaal stilstaan dacht ik, en ik snap niet waarom die van Ljungberg niet zou tellen :o
|
een penalty die na de lat de grond raakt en dan via de keeper erin gaat telt niet,
een penalty die nad de lat de keeper raakt en dan erin gaat telt wel. ik weet niet precies hoe de pingel van Ljungberg ging, maar dit is de regel ervoor |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je moet wel in beweging blijven, al vind ik het verschrikkelijk irritant hoe C. Ronaldo en Figo het altijd doen (n).
|
Citaat:
Maar dat slaat nergens op dat een penalty via de lat en de keeper erin gaat telt als doelpunt. Dan zou je dus een bal die recht op de lat komt, terugkomt richting penaltystip erin mogen koppen, en dan is het geldig? Zo is de 'logica' achter deze regel in ieder geval |
Ik vind dat inhouden niet mag, maar volgens de regels mag het wel... regels veranderen zou ik zeggen. Ik vind dat voor de doelman zeer frustrerend.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49. |