![]() |
hoe zijn de mensen onstaan in het begin??
Hoe denken jullie hoe wij ( de mensen) ontstaan zijn in het begin???
geloof je dat we door God geschapen zijn??? ( dat geloof ik zelf)of wat anders? |
Welk begin?
Het is in ieder geval bekend dat er een tijd is geweest dat er geen mensen waren, en wel een universum. Als je in Genesis gelooft ben je gewoon dom. Mythologisch verhaal, geen feiten. |
Maar hoe zijn die eerste mensen hier dan gekomen??? Er moet toch ooit een begin zijn geweest van de mensheid als ze er nooit zijn geweest
|
Citaat:
*wacht geduldig* |
helemaal mee eens !... hoezo domme mensen !
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het geen goed nederlands was, excuus, ik blijf Limburger. |
Citaat:
|
....door te neuke?
|
Trouwens > als t waar was van Adam & Eva, hoe kan er dan een volk ontstaan zijn zonder INCEST ?
|
Citaat:
Darwin heeft in ieder geval sterke argumenten, dus daar ga ik voor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoals het staat in het boek Genesis. Zo is de mensen ontstaan.
Er staat ook dat elk mens op De Dag veratwoording moet afleggen voor zijn of haar daden. |
Citaat:
God is zo machtig dat je dat niet eens begrijpt. Dat gaat ons verstand te boven... |
Citaat:
|
Hoe de mens is ontstaan is een korte vraag met een heel lang en ingewikkeld antwoord.
Kort gezegd komt het erop neer dat de mens gemeenschappelijke voorouders heeft gehad met de verschillende apensoorten (gorilla's, ourang-utangs, chimpansees, enzovoort. De laatste gemeenschappelijke voorouder die wij met apen hebben is die met de chimpansee. Deze gemeenschappelijke voorouder leefde ongeveer 6 miljoen jaar geleden. Vanaf dat moment is de tak van de mensachtigen (hominiden) ontstaan. Via vele overgangsvormen die steeds net iets anders waren is uiteindelijk de moderne mens (homo sapiens) zo'n 150.000 jaar gelden ontstaan. De grootste veranderingen die in de ontwikkeling van de mensachtigen hebben plaatsgevonden zijn de verandering van de verhouding tussen armen en benen, het rechtop gaan lopen (bipedie) en de vergroting van de schedel. Onderstaand plaatje geeft mooi weer hoe de mensachtigen zich hebben ontwikkeld qua schedel: http://www.talkorigins.org/faqs/comd.../hominids2.jpg Schedel B is een van de eerste mensachtigen (Australopithecus africanus), die zoals je kunt zien, erg veel geleken heeft op de chimpansee (schedel A). De laatste schedel is die van de moderne mens (homo sapiens) Voor wat uitgebreidere informatie kun je op internet zoeken op "human evolution" |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
? |
Citaat:
i agree |
Citaat:
http://www.amazon.com/exec/obidos/AS...272210-4300652 Het is bekend dat er ooit geen aarde was en dat de oerknal heeft plaatsgevonden ca. 15 miljard jaar geleden. Het enige dat niet bekend is, is wat er zich voor de oerknal heeft afgespeeld, en vlak daarna (de seconden daarna). |
Citaat:
Maar even sirreus: De oerknal is een theorie, en GEEN feit. Het is misschien wel aanemelijk. Maar dat zegt niks. Tegenwoordig zijn ze nog flink aan het debateren over de theorien. Ik ben trouwens van mening dat er wel waarheid in zin, ook al ben ik gelovig. Ik denk dat God die oerknal heeft veroorzaakt. En in de bijbel staat nou eenmaal niet HOE God de aarde heeft gemaakt. Er zitten nogal wat haken en ogen aan mijn verhaal, maar ja...ik ben nog jong. En ik moet nog veel leren. Misschien denk ik er wel compleet anders over, over 10 jaar. Of verleg ik mijn mening. |
Citaat:
Het is een feit dat het heelal is ontstaan vanuit een singulariteit. Daar kun je niet omheen. En hieruit volgt dat de wereld niet in 7 dagen is geschapen. Klaar. |
Menselijke evolutie.
|
de mens is gewoon een van de miljoenen soorten die er bestaan (of bestonden) de mens gebruikt zijn intelligentie om te overleven, dat concept bleek heel effectief en werd steeds verder geevolueerd en dat werden wij uiteindelijk.
de mens hoeft ook helemaal niet de climax van evolutie te zijn, als er morgen een metoriet inslaat die de aarde wegvaagd dan bestaan we niet meer, mischien is er over duizenden jaren dan een andere soort die zich afvraagt wat die mensen toch hadden met hun hersens. @genesis gelovers, het bestaan van grondsoorten, grondlagen, planeten, sterrenstelsels en fossielen van voor de tijd van de mens bewijst al dat genesis onmogelijk waar kan zijn. |
Citaat:
lees...uit eencellige organisme die geevolueert zijn |
evolutie vind ik de meest aannemelijke theorie die ik tot nu toe gehoord heb
|
God is machtiger dan wij allemaal kunnen begrijpen, dat is gewoon niet voor te stellen.
en wat die wetenschappers betreft hoe weten zij nou zo zeker dat het er vroeger zo en zo heeft uitgezien. Daar geloof ik ook lang neit alless van het is zo lang geleden.. Niet alles hoeft toch te verklaren zijn |
Citaat:
Citaat:
|
Ze zijn met een ruimteschip op de aarde gekomen want we zijn beter dan dieren :|
Serieus weet ik dat er al best wel lang organismen op deze wereld leven want daar zijn echt bewijzen voor. Hoe we zijn ontstaan valt (nog) niet te bewijzen al zijn er al veel puzzelstukjes van de evolutietheorie gevallen. Ik neig dus naar de evolutietheorie toe. Ik vraag me trouwens af waarom als het scheppingsverhaal waar is de mensen continu veranderen. We hebben bijv. in plaats van een staart nu het stuitje. Misschien heeft 'god' een evolutieproces op gang gezet? :p |
De evolutietheorie verklaart hoe het kan dat een bacterie evolueert tot mens. Er wordt echter geen verklaring gegeven voor hoe het leven zou zijn kunnen ontstaan. Hier zijn dan ook andere theorieën over, die in principe niets met evolutie te maken hebben (met bliksem enzo, ik weet er het fijne niet van).
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik jou vertel dat de primitieve van ln x gelijk is aan x ln x - x, geloof je dat dan klakkeloos of denk je 'hoezo'? |
Citaat:
|
Citaat:
Dit is uiteraard heel kort door de bocht ;) |
Citaat:
De mens wil ook alles kunnen verklaren. Denkt ook heel erg intelligent te zijn, maar schrijft de bouw van pyramides af aan buitenaardse wezens want ze kunnen niet bevatten dat er vroeger hele intelligente mensen bestonden! Voor de rest is er voor alles waar je het onstaan van de mens aan toeschrijft geloof nodig. Maar we geloven wat ons het beste uitkomt denk ik. Kijk om je heen de natuur, het is toch prachtig!? Maak jij maar eens een grassprietje na! Hier een Schepper van en die Schepper vraagt ons om Hem te aanbidden! Citaat:
Je moet je ook voorstellen dat toen de zonde nog maar pas in de wereld gekomen was, en dat de gevolgen nog niet zo groot konden zijn als dat het nu is. Nu is de kans op een verstandelijk gehandicapt kind behoorlijk veel groter. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
onze papies waren vroeger apies, en daarvoor nog duizenden soorten "wezens" en daarvoor waren we "per ongeluk" gekomen. bla bla bla :rolleyes: .
ow ja, mensen van nu zijn erger dan apen, zelfs een hond heeft betere eigenschappen. |
Citaat:
|
Ik zou honden niet met mensen vergelijken.
En wbt de evolutietheorie, deze valt blijkbaar ook te weerleggen. Het is nog niet bewezen. Hoe kan een mens van een dier afstammen? Evolutie bestaat natuurlijk wel maar niet van dier naar mens bv. En waarom gebeuren er nu niet meer van zulke spectaculaire dingen? |
Citaat:
En er zijn kleine verschillen hoor, vroeger, zo'n 200 jaar geleden waren mensen ook kleiner dan nu. |
Ik geloof niks (y)
|
Citaat:
En what about, de reuzen 5000 jaar geleden? En dat mensen groeien door de jaren heen? (waar ik eerst een bron van wil zien) is niet hetzelfde als van een aap in een mens veranderen. |
Citaat:
Als je het niet begrijpt, geef dat dan gewoon toe. |
Ik ben geen pokemon. ;)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12. |