![]() |
Ik waak over je
Eerst lag je nog te dommelen
Nu in diepe slaap Ik voel me een soort machtig Ik waak over je Anders ben jij degene die mij behoed van alle kwaad nu lig je kwetsbaar op de bank Ik waak over je Voor stopt een auto Wees niet bang Ze doen je niks Ik waak over je De klok slaat twaalf uur Slaap maar door Droom maar zacht Deze keer, waak ik over jou. -------------------------------------------------------------- Wat vinden jullie hiervan en kunnen jullie je het gevoel voorstellen? |
Citaat:
|
Het gedicht vind ik inderdaad niet zo sterk. Het idee van ik waak over je is mooi, maar dat moet je veel sterker overbrengen. Want wat de auto met ik waak over je te maken heeft is niet echt duidelijk. Probeer dus meer een situatie te schetsen van bijvoorbeeld een ouder die zijn of haar kind wilt beschermen voor de grote boze wereld ofzo. Snap?
|
ik zie 't meer als een meisje die naar haar slapende vriend kijkt.
heeft wel iets hoor ;) |
leuk :)
|
Citaat:
|
De boodscahp op zich is wel leuk, maar het gevoel is niet zo krachtig. Wel een mooi refrein, vind ik (de herhalende laatste regel die probeert gerust te stellen: 'maak je niet zenuwachtig, wees niet bang, want ik waak over je' )
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12. |