![]() |
Beginnen op een basgitaar
Ik speel redelijk akoustische gitaar, en ga nu basgitaar spelen. Wie heeft er tips voor een beginner?
En wie weet er makkelijke deuntjes om mee te beginnen en dus ook tabs??? |
Een makkelijk nummer voor basgitaar is dat nummer van Pennywise.
|
Punkrock is idd vrij (soms te) makkelijk om te spelen gewoon wat tab search engine's afzoeken naar bands die je een beetje kent kun je het nl gelijk vergelijken.
|
Je hebt een pink. En je hebt geen plectrum.
Vergeet dat niet. |
Citaat:
|
Citaat:
oh: speel bombtrack van ratm (en wat andere numemrs kunnen natuurlijk ook:p) die intro vond ik zelf altijd gewoon leuk om te doen :) |
Citaat:
b) Als beginner is het zeker beter om gewoon fingerstyle te beginnen. c) Voor RATM moet je vaak downtunen, en het schijnt het beste te zijn om als beginner in gewone tuning te spelen. ;) |
pink panther is wel fijn en niet moeilijk
money van pink floyd black night van deep purple soul kitchen, break on trough van the doors blitzkrieg bop van the ramones ( rest in peace :( ) bro hymn tribute van pennywise ... |
Citaat:
|
http://www.activebass.com/
Dat vind ik een fijne site om bas te leren. Bij 'lessons' staan genoeg stukjes, ook voor beginners. |
Citaat:
PLECTRUMS :p |
Jongens...
Ik wil niet vervelend doen maar ik doe het lekker toch Plectra en plectrums is volgens de nederlandse taal allebei goed :evil: |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
heb je dat aan de nederlandse taal gevraagd?? of heb je de nederlandse taal erop nageslagen?? |
Je weet toch wat ie bedoelt!
Zolang ie er niet mee speelt is alles oke. |
makkelijke nummers...
nirvana - come as you are nirvana - smells like teen spirit moulin rouge - lady marmelade krezip - you can say di-rect - she kane - rain down on me white stripes - seven nation army maar paar voorbeeldjes, neem gewoon nummers die niet al te snel gaan en geen lastige loopjes inzitten, als je al akoestisch kunt moeten deze je wel lukken denk ik |
Hij wil denk ik ook leuke nummers..
|
Indeed.
|
Wat perfect is om alles in een te oefenen zijn blues loopjes. Voor de rest als je ervaren bent met een gitaar moet het toch niet zo'n probleem zijn lijkt mij :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18. |