![]() |
[GSM] Panasonic X60 of Motorola V525?
Ik ben over 3 weken jarig ( :) ) en dan krijg ik van mn ouders een deel van het geld voor een mobiel. Nou heb ik 2 mobieltjes gezien die ik wel leuk vind en die hetzelfde kosten: de Panasonic X60 en de Motorola V525. Ik vind de Panasonic X60 mooier, maar ik wil graag weten wat een betere telefoon is, of dat het misschien niet veel uitmaakt. Volgens nieuwemobiel.nl zijn dit de verschillen (dr zijn dr nog wel meer, maar van die weet ik het voordeel al en die voordelen boeien mij niet zo):
X60 V525 Dual Band Quad Band - WAP Push - Dynamisch lettertypeformaat Infrarood - - Bluetooth Synchronisatie: PC-Modem connectie Synchronisatie via USB op PC Synchronisatie via Bluetooth - Modem - TCP/ IP-ondersteuning - USB - Image editor Vooral dat USB en Bluetooth enzo snap ik niet, heeft toch iets te maken met bestanden uitwisselen met je pc ofzo? Betekent dat dat je foto's naar je pc kunt uploaden? En dat infrarood, wat kun je daarmee? En maakt het wat uit of je Dial Band of Quad Band hebt? Thanx alvast.. |
Hey. USB houdt in dat je hem via een kabeltje aan kunt sluiten op je computer, kan wel handig zijn voor ringtones en spelletjes en dergelijke nutteloze zooi ;) . Met bluetooth kun je draadloos verbinding leggen met andere apparatuur (mits deze ook bluetooth ondersteunen) zoals andere telefoons, computers, handsfree sets etc. Om dingen van je computer op je telefoon te zetten via bluetooth moet je trouwens wel een zgn. bluetoothdongle hebben, een ding dat je in je pc steekt van ongeveer 30 euro.
Maarja verder weet ik niet welke telefoon er beter is, ik laat het aan de gsm-freaks (en die hangen er hier een paar rond) over om dat aan je te vertellen. Is de V525 trouwens niet heel moeilijk verkrijgbaar? Zoiets was een tijdje geleden iig, overal uitverkocht. |
Ik ben merkbeheerder van NieuweMobiel :)
Om ff iets recht te zetten de v525 is nog volop verkrijgbaar. De Motorola V525 heeft een beter scherm (176*220 pixels), een betere camera met hogere resolutie en ook bluetooth én USB. Dit kun je dus beide gebruiken om bestanden (beltonen, logo's, contacten, spellen) uit te wisselen met de PC. Bij bluetooth gebeurt dit draadloos, tot 10 meter afstand. Hier heb je echter wel een bluetooth dongle voor nodig anders kan je bluetooth enabled-mobiel (v525) dus geen contact maken met de PC. Een bluetooth dongle gaat gewoon in de USB poort van je PC. Kost 20 á 30 euro. Een USB datakabel spreekt voorzich, kun je ook data mee uitwisselen. |
Thanx! Ik heb wel zo'n bluetoothstick ofzo, maar t gaat me alleen om foto's op de pc zetten.. Spelletjes enzo boeien me niet zo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
een vriend van me had dit dillema ook, ik heb em voor de x60 laten kiezen, een andere vriend heeft de v525 genomen, de x60 is vele malen beter en mooier(maar das persoolijk)...
|
Citaat:
|
Citaat:
Aan de camera van de X60 heb je niet zo erg veel, dat is slechts CIF, vind ik niet de moeite eigenlijk. Die plaatjes zijn alleen leuk voor je avatar ofzo :P |
Citaat:
|
Ik vind dat Motorola altijd zo'n verschrikkelijke interface (besturing, erg onlogisch soms) heeft, echt een drama :s maar goed, ik weet niet of dat bij de nieuwere modellen nog steeds zo is?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb zelf een Motorola V600, maar ik vind de interface niet bepaald veel moeilijker dan mijn vorige Siemens SL55 of mijn Nokia 5210 die ik ervoor heb gehad. Het is maar net wat je gewemd bent denk ik. Het enige nadeel aan de interface vind ik dat de menu's nogal traag waren, maar dat was eigenljik zo opgelost na een firmware upgrade, die tevens de camerakwaliteit flink heeft opgeschroefd.
Maar goed om op je vraag terug te komen: de kwaliteit van beide camera's schijnt niet echt geweldig te zijn, dus is het misschien het overwegen waard eens naar een Samsung te kijken ofzo als de camera zo belangrijk is. Als je dan toch perse een van de twee wilt zou ik voor de V525 gaan: meer geheugen, beter scherm, synchronisatie van JAVA apps/games via Bluetooth en een betere camera. Over de Panasonic kan ik verder niks zeggen, ik heb ook maar een paar reviews gelezen. |
Citaat:
|
ik zou voor de motorala gaan,ald die nog te krijgen is(wat meestal niet het geval is),de panasonic X60 ziet er vierkant uit als ie opgevouwen is,dus ik neem aan dat je ook naar het uiterlijk van je gsm kijkt,dan raad ik die af
dus als de motorala nog te verkrijgen is,dan moet je die nemen,zoniet dan moet je maar kijken ik zelf heb een samsung e100 gekocht,helemaal geweldig er zit alleen geen camera in kan iemand toevallig mij ook helpenmet deze vraag? alvast bedankt |
Citaat:
|
Wil je per se een clamshell? Dus een opklapbare zeg maar? Want anders zou ik met jouw budget voor een Sony Ericsson T610 gaan, zag hem laatst bij de kijkshop voor 120 euro ofzo. Wel slechtere cam geloof ik (maar dat zou mij niet zoveel uitmaken), maar héérlijk menu enzo. En hij is mooier :) .
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En bovendien heeft de V525 dus geen usb-datakabel meegeleverd en hebben de T610 en T630 bluetooth, dus kun jij met je "bluetoothstick" alles wat je met een apart aan te schaffen datakabel voor de v525 ook kunt.
|
Citaat:
|
Welke heb je nu besteld?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56. |