![]() |
Belevingswaarde
Dansende klanken huiverig wenkend naar mij,
lonken verder, zoekend zonder bedachte harmonie laat me denken zonder reden en sissen naar je gevoel. laat me je ontankeren van gedwongen emotie en werkelijk de ontwaakte gevoelens beleven. zonder het aanwakkeren van je geslis ben ik immers enkel mezelf. -- tja ben een tijdje beetje uit t zicht verdwenen. maar nu heb ik weer tijd! hihi. |
Zo die moest ik even een paar keer lezen!
Eventjes dacht ik dat 'ie geschikt zou zijn voor het topic "wat betekent dit" maar inmiddels snap ik m! Ik vind m geweldig! :d vooral de laatste 4 zinnen! (al doet de rest niet onder hoor!) |
Misschien komt het doordat het ochtend is, maar ik snap hem niet, of gaat het over een lover? Leuk gedaan met de alliteratie in ieder geval.
|
jep, gaat puur en alleen over de liefde.
hehe, zucht :D |
Citaat:
Het enige wat ik niet helemaal snap is 'gedwongen emotie' omdat de rest zo ongedwongen overkomt. Of bedoel je met 'gedwongen' eerder onvermijdbaar? Ik ben benieuwd ;). Het is een mooi gedicht, apart. |
"laat me je ontankeren van gedwongen emotie
en werkelijk de ontwaakte gevoelens beleven. " "gedwongen emotie" is liefde die enkel bestaat als antwoord op de liefde die diegene ontvangt en dus naar mijn idee niet geheel echt is, meer gedwongen. Het "ontankeren"hiervan wil zeggen dat deze liefde wordt vervangen door een liefde van diepere soort, namelijke onafhankelijke liefde, onvoorwaardelijk. De liefde die ook kan bestaan zonder een antwoord erop. iets duidelijker zo...? :d |
Dansende klanken,
huiverig wenkend naar mij. lonkend verder zoekend, zonder bedachte harmonie. laat me denken zonder reden en ook sissen naar je gevoel. laat me je ont-ankeren, van de gedwongen emotie en werkelijk... die ontwaakte gevoelens beleven. zonder het aanwakkeren van je geslis, ben ik immers enkel mezelf. ik denk dat zo het ritme beter eruit komt |
ehm ja, kan ook. maar ik wilde door de langere zinnen juist het dromerige extra benadrukken. en ik houd niet van de drie puntjes:p
maar toch bedankt :) |
Citaat:
de ... is omdat de regel anders te kort is i.v.m de andere regels |
ja ok, dat snap ik
maar heb niet naar een bepaald metrum gestreefd hier, dat vond ik er niet bij passen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21. |