![]() |
polderplas
Wortels dringen binnen in
diep doordrenkte kringen. Ik zing en zuig haar zinnen op mijn zachte tweede stem. Terughoudend tik ik het roestend polshorloge tegen haar ratelend tandwiel. Ik zie rottend tandvlees en voel de decadente dijen van viermaal verdriet. Tergend dreunt ze terug, als potvissen in een natte polderplas. Zomaar een zomer, zinderend en onstuimig. Zilt en zuinig zuig ik door tot zonnegloren. |
Geweldig (y)
|
niet alleen verwoordt je het tafereel zo schitterend dat het mij beweegt, je doet het technisch ook nog eens zo fantastisch, dat maakt dit echt geweldig.
Metrisch heb ik alleen een opmerking, is het niet: haar ratelende tandwiel? |
:eek:
Ok, ik heb eigenlijk helemaal geen tijd om te reageren, maar voor dit topic maak ik toch een uitzondering, mijn mond viel open van verbazing. Het beste wat ik hier sinds tijden gelezen heb (y) . Die alliteratie en rijm zijn heerlijk :) . |
dankjewel
ratelend tandwiel is correct, maar ik waardeer je spitsvondigheid. |
Geweldig, ik sluit me geheel aan bij lovetear. Zeker één van de betere gedichten die ik hier laatst las.
Ik wil er nog aan toevoegen dat ik de vorm gaaf vind; dat zie je tegenwoordig niet meer zo vaak, terzetten. Verder vind ik de sfeer heerlijk, vooral onder invloed van een wijntje :). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46. |