![]() |
Marionet..
Zijn koorden vielen
op de grond zijn meester was het beu Verloren liep hij wankelend op zoek naar vriendschap ten gronde ging hij Hulpeloos lag hij daar zijn hoofd stak in het zand verlaten door zijn heerser Een laatste keer in de zon waar hij zou wachten op de duisternis die weldra viel |
Leuk, mooi gedicht: Vooral eerste twee strofes geven een treurig beeld. Laatste twee zwakken het ietwat af, maken het minder bijzonder denk ik. Het eind is mooi, omdat je de zin gebruikt: ' op de duisternis die weldra viel'>>> Bij ontstaat het dubbele beeld van de pop die valt en de nacht die figuurlijk valt. (Ik weet niet of je het zo bedoeld hebt, maar legt een mooi verband)
|
ik sluit me aan bij interest, hij is erg goed.
het verband is idd mooi gevonden, woorden vind ik goed gebruikt en er zit echt een lekker ritme in. mooi gedicht:) |
Citaat:
thx enniejweej :bloos: |
Derde strofe: MIsschien komt dat omdat je het eerder al over meester had en nu weer over heerser begint, de lezer weet dat dan wel weer
|
Toen ik de eerste strofe had gelezen hoopte ik op een heel strak metrum, dat bleef jammer genoeg uit. Wat overbleef was een niet onaardig gedicht met sterke beeldspraak.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23. |