![]() |
[hard disk/dvd-rom]
Gisteren startte ik m'n pc op, die ik net in mekaar had gezet, ik merkte dat ik de harddisk en de dvd-rom wel had aangesloten, maar niet op m'n pc terugvond. Dus ik probeer te scannen naar nieuwe hardware, en m'n pc vind niets. Dus kijk ik alle kabels nog eens na, maar die waren allemaal in orde?!!!
Probleem dus: m'n pc vind de hardware niet ondanks alles goed zit aangesloten. Ik heb wel geen software, al is dat niet nodig voor die hdd denk ik. Dank bij voorbaat |
nou als jij zeker weet dat alles goed zit aangesloten kunnen wij alleen zeggen dat er iets kapot is..
maar ik weet wel zeker dat het niet goed is aangesloten, want een computer maakt geen fouten, de mensen die hem assembleren wel dus loop ff alles na staan master slave jumpers goed staan drives in bios enabled vind hij ze tijdens POST sluit ze eens los van elkaar aan, werkt dat? zitten ze toevallig op een RAID controller (waarop dus GEEN cdrom kan en mag zitten) scannen in windows heeft geen nut als ie ze tijdens POST nieteens ziet, probeer ook even als niet werkt in de BIOS te kijken of hij ze daar wel vind |
Het probleem met de harde schijf is al opgelost, ( maxblast 3.6)
en met de cd-rom ben ik nog altijd bezig. Het is best wel ambetant, want ik wil windows xp installeren en ik heb dus de cd-rom nodig en om de cd-rom te installeren heb ik ook de cd-rom nodig. Maar ik heb al een programmatje gevonden op diskette. Thx |
worden ze bij het booten wel herkend?
en heb je de jumper-instellingen wel goed? |
Zoals gezegd: herkend je BIOS de twee wel, wat voor OS gebruik je?
Check dus je jumpersettings. |
Het probleem zat in de bios, 'k had het nog tamelijk rap gevonden dankzij jullie voorstellen.
Thx |
wat ik ook nog zou willen vragen is hoe je 2 pc's met elkaar verbindt zodat je bestanden kan uitwisselen. Is dit mogelijk?
|
Ik weet niet of het mag, maar ik zou graag nog enkele andere vragen stellen, maar dan klopt de titel niet meer(harddisK/cd-rom)
Ik zou een nieuw bericht kunnen zetten maar dat lijkt me zo dom, dus vraag ik m'n vraag toch maar. Ik heb zo'n ongelooflijk irratante processor die veel te warm is, ik wil er een kooler op installeren, maar de proc zit in zo'n zwarte box [IMG]http://guides.radiac.net/images/buildcomp/processor.jpg [/IMG] Weet iemand hoe ik dit ervan haal?!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kan de cooler eens schoonmaken met een spuitbusje met luchtdruk, en wattenstaafjes (geen vloeistof!). Anders weet ik zogauw geen oplossing, en die zwarte doos zit er niet voor niks op ;)
|
Citaat:
Je zou wel een nieuwe koeler kunnen kopen, en deze oude slopen maar ik denk niet dat het veel uitmaakt. Misschien kun je beter wat doen aan de airflow in je kast. (=de luchtstroom) Door b.v. wat extra casefans te plaatsen. Trouwens wat is je temp. nu? |
Ik heb zooo'n probleem, alles werkte perfect tot ik in de bios prutste om een harde schijf bij te steken. Plotseling loopt alles plat en zegt hij telkens no operating system found :confused:
'k heb al vanalles geprobeerd, maar niets lukt. :confused: |
Citaat:
Heb je de harde schijf in het bios nog wel op auto of user defined staan? |
Op auto, ik heb hem al op user geprobeerd maar hij vindt hem gewoon niet.
|
Citaat:
|
hmmm... operating system not found. Dat betekent dan toch dat hij wel de HD herkent, maar niet de OS. Dus zou er in precipe niks mis zijn met de kabels.
Of dit is een onlogisch foutmelding :) |
Citaat:
|
Sommige BIOS'en zeggen dat ook als er geen schijf in zit, dus wat mij betreft gewoon kwestie van checken of ide settings (incl. master/slave) goed staan.
|
Citaat:
|
ok, dus jullie zeggen gewoon je os opnieuwe installeren. Dus ik steek m'n bootdisk in en 'k start m'n pc op. Nu vraagt hij om de cd's in de cd-rom te steken, maar hij vindt de cd-rom niet. Blijkbaar heeft hij de drivers niet ofzo. Ik heb de drivers op disk, dus steek ik die erin. De pc wil die dan installeren, maar dan heeft het een of ander bestand nodig dat op de C: staat. Maar met m'n harde schijf kan ik niets aanvangen dus (n) zit ik flink vast. :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06. |